• mimmis

kanske en dum fråga

Ja som sagt detta är kanske en konstig dum fråga , men i vilket fall jag är i v7 (6+2) och det känns som att det rinner i underlivet hela tiden viket gör att man springer på toa i ett för att kolla så himla rädd att detta inte ska gå vägen , emellanåt så drar det över äggstockarna/livmodern inte så att det gör ont utan lite mer molande, men det har jag förstått att det är normalt och att det beror på att livmodern växer.

• Svar på tråden kanske en dum fråga
  • Jejja2

åh, kände precis likadant när jag var gravid! men för mig var det bara alla dessa eländiga flytningar. Jag fick massor när jag var gravid. "mensvärk" hade jag också. Jättevanligt!

• mimmis

ok då är nog kanske normalt då tack iallafall , skönt att veta att någon mer haft likadant , jag har ju varit gravid förrut men det är så många årssen så man har ju glömt hur det va.

• Fiii89

Har också haft problem med en massa flytningar men säg de till barnmorskan lr en gynokolog för ja fick en salva mot de å den funkar jätte bra.

• mimmis

ok hade ingen aning om att det fanns salva mot sådant men det ska jag såklart kolla upp tack

• Fiii89

Den heter baktriell vaginos lr ngt sånt tror ja man måste få den på recept. Man behandlar bara ngr dagar sen så är de borta.

• gladlouise

jag hade massor med flytningar under graviditeten..men det blev värre på slutet.
    jag gjorde inget åt det, utan lät det vara!

• Korpan

vad salvan heter har jag ingen aning om, men bakteriell vaginos är ett sjukdomstillstånd, ingen medicin.
    Bakteriell vaginos är en typ av infektion som gör att man luktar illa efter sex eller mens. Stinker sur fisk helt enkelt.
    Lätt att behandla om man går till läkare.

Flytningar vid graviditet är vanligt och vad jag har uppfattat inte alls farligt.

• mimmis

det var ingen bakteriell vaginos är nu i v,13+5 utan helt vanliga flytnignar som man kan få , men tack ändå för alla svar

Svar på tråden kanske en dum fråga