Pappagrupp i Eskilstuna
Jo helikopter skulle man vilja ha, men jag såg på ett forum om att bygga flygplan i sånt där kött kartong material, verkade skitskoj.
Tänkte tota ihop ett landningsställ av lite ståltråd, borde funka!=)
Jo helikopter skulle man vilja ha, men jag såg på ett forum om att bygga flygplan i sånt där kött kartong material, verkade skitskoj.
Tänkte tota ihop ett landningsställ av lite ståltråd, borde funka!=)
NiklasG, dom sålde det förut på www.umearc.se för några tusenlappar, 2500 - 3000:- tror jag. Inget nybörjar plan direkt.
Jag fixade ett landningsställ till mitt lilla plan, det for igenom vardagsrummet och lyfte strax innan hallen och flög sedan in i ytterdörren.
Wedde, Jag använde nån tunn vanlig gammal ståltråd. Jag tar med den på lördag.
Ska köpa minst ett plan till idag (dubbeldäckare) som ska byggas om ordentligt till ett sabre liknande plan. Tänkte hålla alla på samma frekvens.
Skillnaden med kyoshos helikopter är att den har 4:a kanaler till skillnad mot din som har 2 kanaler så det är mycket mekaniska delar som skiljer. Hur många kanaler den har ser man lätt på radion då en 4-kanalare har spakar som går i båda riktningarna istället för 2 kanalarens spakar som bara går i en riktning.
Nu har jag handlat ett till x-twin på samma frekvens som mitt andra (27C) som jag ska våldföra mig på och en liten Picopter med frekvens C.
Wedde, jag mår så bra så, snart är våldtäkten fullbordad, Vingarna är borttagna och den övre vingen itusågad i vinkel. Den kommer att likna en sabre eller tunna när den är färdig. Picco helin är skitfrän, flög upp och landade på min gamla skivspelare.
Jag läste att vanliga batterier ger bäst prestanda eftersom att dom har 1,5 Volt till skillnad mot de uppladdningsbara på 1,2 Volt.
Frugan undrar vad det tagit åt mig och Theodore jagar helin med gåstolen!=)
Helt klart värt att gå på babysim!
Men om ni ska gå på hydro... då får man slåss för vilka dagar och tider man vill gå annars så ger dom bort tiden till någon som inte ens skrivit upp sig på intresselistan. Igår fick vi veta att dom ringt upp Frugans bror och frågat om dom ville gå fortsättningskurs på söndagar fast dom inte anmält intresse, vi anmälde vårat intresse för söndagar för 5 veckor sedan. Receptionistens bortförklaringar var skrattretande!
Yeehaw, mitt moddade x-twin kunde flyga med bra fart igenom lägenheten och började klättra ner det kom in i grabbens rum, det är forfarande helt!!! Jag limmade vingarna med vanligt epoxy emot kroppen och det är skit starkt verkar det som!=)
Jag tror att det funkar, beror nog lite på vingarnas vinkel men med full gas så flög det igenom hallen och började stiga brant inne i grabbens rum innan det stannade mot något, taket tror jag, såg inte riktigt. visar sig på lördag om det funkar, kraschar säkert direkt.
Uppdaterar frekvenslistan
NiklasG 40A
Swartling 40C, Helli 40?
Wedde 27b, 40a tror jag
Iggy 27c 2st, Infraröd C (heli)
Skrothandlaren ??
Jompabompa ??