Inlägg från: Wedde |Visa alla inlägg
  • Wedde

Pappagrupp i Eskilstuna

Tja! Någon som hört från Teller? Har de fått komma hem än?. Nu ska jag ut med hunden en sista gång innan sängen. Nattinatt.

• Wedde

morn boys. inget i helgen heller. nu siktar jag(vi) in oss på lördag kl.14, efter flygningen,haha. det är jävligt frustrerande att bara vänta. Var upp på FL igår kväll för att kolla en ev. vattenavgång men det var det inte. ha de´bra idag. tittar in lite senare.

• Wedde

Go morgon herrarna. Det händer absolut inget på "alien"-fronten. Den lever rövare i Tess men det är det enda.

Pappa Elvkvist: varmt välkommen till ett hurtigt gäng.

Som Swartling skrev: ingen bandy nu på fredag men flyg på lördag 11-13.
    Hallen är bokad fredagar fr.o.m. v11 - v18 förutom v14 då den var upptagen. Även lördagarna är bokade, hm, blev lite osäker på till när, måste kolla.
    Ska fixa mina landningsställ idag.

NiklasG: sidan du hänvisade till funkade inte, vad var det för heli?
    Swartling: jag blev alldeles kall, överlevde heli´n kraschen

• Wedde

Teller: va skönt att "se" dig här på FL. Underbart att höra att det går bra.
    Iggy 82: Vad använde du för ståltråd till landningsstället??
    Frukostdax och sen hundpromenad. Hörs senare.

• Wedde

NiklasG: nu jä... satsas det stort, vete f.. om du hinner svänga i hallen . Men ute .... häftigt. Det är bra att öva inne först, för en sån kärra flyger betydligt fortare än X-Twin.

Iggy 82: mår du bra , vågar man komma med sitt plan på lördag eller blir man överflugen....hahaha

• Wedde

Känner mig nästan pressad att inhandla ett sånt där med bomber, full krig .
    Ska nog spara ihop till en 4-ch heli, en sån som killen på Hob... hade.
    Det brinner verkligen i flygtarmen nu, ska in och börja rusta för min hobbybyggar-hörna. Nu ska jag bli färdig med glödmotor modellen. Under tiden jag går på flygskola ska jag bygga på min Corsair, Scale 1:5, 4-taktare med 7-ch sändare. En utmaning, för den är tydligen rätt svårflugen.
    Nu hojtar Marcus att jag ska bränna lite spel. Återkommer lite senare.

• Wedde

Pappa Elvkvist: Vi är nybörjare allihopa. Vi flyger små el-plan i EPP, ett mjukt o hållbart material, går nästan inte att ha sönder. X-Twin heter planen o finns i tre olika modeller. Vi flyger i 10min, sen under tiden planen laddas fikar vi o snackar om allt. Vålkommen.

• Wedde

Sen har ju några tagit steget till nästa dimension, att modifiera planen, eller att inhandla el-helikopter som kräver lite mer av sin ägare .
    Det blir många väggträffar och störtdykningar, men de håller och det är ju det som är så roligt.

• Wedde

Iggy 82: skönt att höra, blev lite orolig hahaha , ska bli spännande att se din skapelse på lördag (provflyg försiktigt hemma, vill se den hel), och gällande batterier, visst är 1.5v bättre men det blir dyrt i längden. Jag tänker dock fortsätta med mina 1.5:are.

• Wedde

God morgon alla morgonpigga. Allt är lugnt och stilla här. Tess och "Alien" går 15 ronder varje dag, och hitills har "alien" vunnit på poäng varje match. Den stannar.
    Swartling: ja, det skulle komma in en med kollektiv pitch men han visste inte när. Nähä, dags att sätta sig i bilen, jobbet väntar. Ha en bra dag.

Svar på tråden Pappagrupp i Eskilstuna