• aintsaint

Egen fruktpure?

Nån som provat, och hur blir det egentligen? Jag provade med mango idag, fryst hade den vart. Men när man tillsätter vatten blir det ju drickbart istället! Ingen pure direkt... Finns det nån frukt som blir bra? Och nån som vet hur länge man kan förvara det i kylskåp?

• Svar på tråden Egen fruktpure?
  • Ulle 74

Jag har gjort på äpple och det blir jättebra
    Blir som mos, men inte så sött
    Går finfint att frysa

• Razzla

Jag gjorde pureer på alla de fukter jag hittade (nästan). Mycke mango blev de men också banan, äpple o päron. antingen var för sig eller så blandade jag lite, ibland 2 smaker och ibland alla.

Fryste ner gjorde jag aldrig eftersom jag ville ha de färskt. Man kan ju göra så lite som går åt. de tar ju inte mer än 2 minuter..

• Sefyria

Min sons favorit i fruktpureväg är banan, äpple, blåbär och jordgubbar. Bären är frysta så jag låter dem tina ett tag. Jag skalar äpplet, skär av kärnhuset och mixar ihop alltisammans. Låter det stå i kylen i max 2 dagar, men jag har fryst ner fruktpure tidigare och det har gått bra. Annars är tinade hallon med mosad banan också är en stor favorit.  

♥ Sebastians mamma! ♥
  • Ulle 74

Jag frös ner äpplepuré fö jag gjorde av egen frukt vi hade i trädgården och för att få hemmaodlad frukt så länge som möjligt valde jag att frysa

Päron gick oxå bra men Samuel blev lös i magen om vi inte blandade ut den med annanf rukt

Aprikoser blir gott, vi köpte på naturapoteket så vi slapp färgämnen å sånt

• Razzla

Å de missade jag att skriva.. använde nektariner ohc persika också..

Fruktpuren funkade kanon på antons 1 års kalas då jag inte gjorde någon tårta till barnen utan istället en smaskig pure till alla små..

• Stanna

Jag gjorde egen aprikospuré och egen katrinplommonpuré. Jag använde torkad frukt som jag kokade tills den blev mjuk och sen mixade jag den i mixer.

Smaskens!

Svar på tråden Egen fruktpure?