• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Jag hittade oxå hit.

Swenglish: Härligt att vara i England över jul och nyår

Jag och maken har varit i Gbg över helgen hade det så trevligt och mysigt men nu är man hemma i vardagen igen och jobbar. Bebisen har varit helvild hela helgen så roligt och mysigt, känner verkligen hur den flyttar sig.

Gravid med plutten v27 - bf 20mars
  • Emma3

Hej!

Har oxå tänkt att kanske göra ett till ul, först tänkte jag mama mia men om sibyllekliniken är så billiga så kanske man ska boka en tid där.

Var hos bm idag, hjärtljud 150 och sf måttet 25 i v28.

Gravid med plutten v28
  • Emma3
    Torris: Jag har bf 20 mars och har fått hp så min sista dag är 18 januari så nu är det verkligen nedräkning.

Pippil8: Ja jag skulle oxå vilja gå profylaxkurs så jag måste nog anmäla mig och maken snart, ska även gå på de kurser de har på mvc.

Nu har även jag bokat in ett extra ul på sibyllekliniken, de hade fullt då jag är i v32 så jag fick en tid då jag precis gått in i v34 men det går nog ändå.
    Gravid med plutten v29
  • Emma3

Har inte fått några bristningar på magen ännu men på brösten

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan
    Emma 3, sista jobbadagen 18 jan så efter det kan jag för det mesta

Gravid med plutten v30
  • Emma3

Fika/middag i januari: 16e eller 23e
    Swenglish: båda
    Sole: båda
    Vivs: båda
    Majlinsa: båda
    Björklöv: båda
    Frill: båda
    Pippil8: båda
    Bianca2: båda men 23e efter 18.00
    Lillie74: 23:e
    SanniXx: Helst den 23:e. UL den 16:e så det beror på tid..
    Emma3: 23:e

Gravid med plutten v30
  • Emma3

Indisk mat låter bra för mig Jag bor lite utanför Stockholm och är ganska dålig på att hitta så bara ni beskriver bra vart de ligger så jag hittar

Gravid med plutten v30
  • Emma3

Jag var hos bm igår alla värden var bra, hjärtljuden låg på 148 och hade "bara" gått upp ett kilo fast jag var innan jul son kaniinis MEN mitt sf-mått hade inte ändrats alls utan var fortfarande 25 som för tre veckor sedan så då kom jag under den understa linjen så bm skickade mig på tillväxt ul som jag varit på idag. Snacka om att jag var nervös vet ju att det där sf måttet inte säger allt men ändå.

Så nu har vi varit på tillväxt ul och allt var bra med plutten, den låg faktisk + 7,8% så det var bra *pustar ut av lättnad*

Har även gått in i v31 nu.

Gravid med plutten v31
  • Emma3

Cirpen: Ja det var väldigt skönt, just nu håller den på att böka runt allt för att visa att den allt finns och mår bra

Gravid med plutten v31
  • Emma3

Vi var på ikea idag, bestämde oss för en spjälsäng + madrass där. Pappa ska hämta de någon gång i veckan.

Vad jag har förstått och hört ska man inte ha täcke till bebisen förrens den är 1 år utan bara en filt. Kudde kan man ha men bara en liten platt.

Gravid med plutten v31
  • Emma3

Åh ett stort Grattis SanniXx!

Tänk att hon blev först med bf 12 mars de trodde man inte

Gravid med plutten v31
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3