Inlägg från: Lillie74 |Visa alla inlägg
  • Lillie74

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

God jul och gott nytt år Swenglish! Hoppas ni får en skön semster.
    Var hos BM idag och allt såg ok ut, hjärtslag 140 och magen var 28, var lite orolig att mitt blodsocker skulle vara för högt eftersom att jag har ökat mitt sockerintag markant sen jag blev gravid, kan inte motstå bullar, kakor, godis, inte bra men samtidigt vill man ju unna sig lite. Har gått upp 9 kg totalt, hoppas att det är inte är onormalt mycket, är i v. 29.
    Det är verkligen liv i luckan i magen, vaknar på nätterna av att den bufflar, har hicka och håller på. Mysigt...

• Lillie74

Vad mycket fina saker du köpt/fått SanniXx!!! Har inte kunnat se dina kort förut men man kan det i den nya tråden du la upp, det kanske inte är meningen???
    Har firat jul hemma hos mina föräldrar men ska nu jobba i mellandagarna, tänkte spara på semesterdagarna tills senare och sen kommer man ju ändå vara hemma några månader om ett par månader så jag tänkte att jag lika gärna kan jobba lite.
    Föresten SanniXx, var har du köpt spjälsängen? Den var jättefin, går det att sänka långsidan?
    Hoppas allt har haft en fin och mysig jul!

• Lillie74

Gott nytt allihopa! Vi hade en mysigt nyårshelg tillsammans med kompisar, två bebisar och två gravida så det var relativt lugnt, stort fokus på mat minst sagt...
    Ang. föräldrarutbildning så håller vår på i drygt två timmar en gång i veckan i fem veckor från och med nu, jag har kommit överens med min chef att jag jobbar in tiden under veckan sen, typ flex, så om ni har möjlighet till det behöver man inte "slösa" på föräldrardagarna.
    Jag känner tvärtom med mitt jobb, jag vill bara jobba och jobba nu när det börjar närma sig hemgång, min vikarie har kommit också och det känns som att hon ska ta mitt jobb i från mig vilket är en ganska märklig reaktion kanske....är det någon som vill/kommer att jobba så länge det bara går?

• Lillie74

Jag läste en artikel i någon gravidtidning som rekommenderade ett stift som finns på Body Shop som ska mjuka upp huden och motverka bristningar. Jag köpte det och brukar stryka på det på magen, vet inte om det hjälper men jag har inte fått några bristningar än i alla fall.

Ingen som är lite orolig inför förlossningen??? Har köpt ett par böcker och försöker börja förbereda mig, är lite skrämd måste jag säga..

Lägger in mig på fika-listan!

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30

• Lillie74

Insåg just att jag ska jobba i Göteborg i ett par dagar och kommer därför hem sent den 16:e så om det går vore jag tacksam om vi tog den 23:e. (men funkar inte det så hänger jag bara med nästa gång i stället).

Fika/middag i januari: 16e eller 23e
    Swenglish: båda
    Sole: båda
    Vivs: båda
    Majlinsa: båda
    Björklöv: båda
    Frill: båda
    Pippil8: båda
    Bianca2: båda
    Lillie74: 23:e

• Lillie74

Medusa 2001, jag äter Hemofor tre gånger om dagen och har inte fått några biverkningar, jag var jätteorolig för att bli dålig i magen och drog mig för att börja äta dem men jag märker ingenting. Den finns i två utföranden, jag äter den som heter "Skonsam".

• Lillie74

Ja, grattis SanniXx till tjejen! Hoppas allt gått bra.
    Själv mår jag ganska bra, börjar bli jobbigt i ryggen och ischiasnerven ligger i kläm då och då.

Jag har varit och shoppat första bebiskläderna nu men oj, vad jag ligger efter med bebisgrejer jämfört med er, har bara vagn, resesäng och bilbarnstol.

Jag har också hört att man ska ha en tunn kudde för att undvika att huvudet blir platt, vad gäller täcke har jag kompisar som stoppat in det under madrassen i fotändan och inte dragit upp det så högt och det har funkar jättebra.

Det ska bli kul att ses, var ligger restaurangen exakt?

• Lillie74

Indira ligger på Bondegatan. Närmaste T-bana är Medborgarplatsen och så gårm man längs Götgatan tills man stöter på Bondegatan, så öigger den en liten bit upp på vänster sida. Beställ och betala direkt i baren när ni kommer in och kom ner i källaren! Ska bli kul!
    Middag Indira 23/1 18.00 (träff för dem som vill kl 17.45 T-bana Medborgarplatsen mittemot McDonalds)

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill
    Majlinsa
    Lillie74

Ska bli kul att ses!

• Lillie74

Vivs, vad rolig du är som tror att jag är nästa att föda, vi har ju samma bf ) jag tror på Swenglish.
    R- jag ska ju också jobba så länge som det går, ett tag tänkte jag gå hem en vecka innan men nu har jag bestämt mig för att gå hem en och en halv vecka innan, det får räcka.
    Det var jättekul att ses i tisdags, och kul att alla skriver så mycket, har inte varit inne på två dagar, hade lite att läsa igenom om man säger så.
    By the way heter jag Anneli, skriver in i listan också.

• Lillie74

Hello, jag hänger också med, kul!
    Vivs, superbra lista, kopierade den direkt, har av någon anledning skjutit det där framför mig men nu fick jag den serverad, kanon!

Träff måndag 5/2 kl 18.00 - Texas Longhorn, Hornstull:
    - Swenglish
    - Björklöv
    - Hellur
    - Sole
    - Zul
    - Vivs
    - Ginger
    - Frill (så gott som säker)
    - Bianca
    - BasseKatt (så gott som säker)
    - Lillie