• AMF

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hej,

jag tittar in här ibland men har inte givit mig till känna tidigare. Väntar mitt första barn 25 mars. Angående vad man behöver tycker jag att det fanns ganska många bra tips på tråden "Vad jag önskar att någon berättat" under Köpa och preparera. I vanlig ordning bör man dock ta en del av råden med en nypa salt. Vissa påstår tex att det kan vara farligt med ett täcke till bebisen - något som låter överdrivet i mina öron....

• AMF

Tror inte att jag behöver ta tjänstledigt för föräldrakursen utan kan gå på arbetstid och räkna som läkarbesök (som jag får gå på eftersom jag är statligt anställd) men jag är inte säker. Vet att sambon har rätt att gå kursen på arbetstid med ersättning. Kommer att gå på Serafen, tre halvdagar, någon annan?
    Under förutsättning att jag mår bra tänkte jag jobba tom den 16 mars (BF 25 mars)

• AMF

Min BM sa att jag skulle kallas till infoträff på försäkringskassan, men har inte fått någon kallelse. Hur funkade det för dig bianca2, blev du kallad eller anmälde du dig själv?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3