Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hej hej
    tänkte hoppa in i er tråd om det är ok

jag har BF 12 mars, förstföderska, bor på söder i sthlm...

Är det någon i den här tråden som var på SÖS förlossningsföreläsning nu ikväll? det var toppen, känner min jättepeppad att föda där nu!

• Plutten forever

majlinsa: vi har nästan inte köpt någonting! har du köpt det mesta eller? Har bara vagn och lite kläder, blir lite stressad av hur mycket grejer folk har köpt... Men i helgen ska vi till Ikea + babyland och storhandla!

BF 12 mars
  • Plutten forever

majlinsa: vad skönt, är du redan ledig från jobbet? jag jobbar heltid i stressig butik, men ska gå ner i halvtid den 15 januari... pust, vad skönt! sen är det tänkt att jag ska jobba februari ut, om jag orkar o mår bra!

ska också börja pyssla lite mer när jag börjar jobba halvtid...

• Plutten forever

Får jag bara fråga, ni som håller på att boka ett fika-datum, har ni varit och fikat förut? känner ni varandra allihop redan?

bf 12 mars!
  • Plutten forever

Ginger: jag har också köpt ikeas täcke och kudde och liksom du upptäckt att det är från 1 år! Vad ska man köpa för täcke o kudde till en nyfödd då? Hur ska man veta allt detta? gaaahh!

Eller har man nyfödda i en sån där sovpåse? Hur gör ni andra?

bf 12 mars!
  • Plutten forever

Åh! grattis SanniXx!

Jag och SanniXx har (eller hade i hennes fall) samma BF, 12 mars. Känns ju helt sjukt att hon redan fått sin lilla, jag räknar kallt med 8 veckor till innan det är dags... Har ju inte ens handlat allt än

bf 12 mars!
  • Plutten forever

Sole: jag var på SÖS föreläsning i början av januari (minns inte datumet), kan varmt rekommendera att du går på den om du tänker föda där!
    Jag fick jättepositivt intryck av barnmorskorna & sjukhuset.

bf 12 mars
  • Plutten forever

Hej hej alla, jag är inte en i ert gäng, men har läst lite sporadiskt i tråden... hoppas det är ok om man fliker in en liten fråga?

Tänkte bara höra om det är någon av er som går på Södermalms MVC som ska på föräldrakurs där 6-7 februari?

Jag har bf 12 mars och bor på södermalm, nära Indira där ni var och åt häromdan

v 34 - BF 12 mars
  • Plutten forever

Vivs: vilken bra lista! jag har skrivit upp nästan precis samma saker, fast med ett par tillägg:

*amnings-BH/topp
    *vetebälte (som man värmer i micron - skulle knappt klara mig utan det nuförtiden!)
    *bröstvårtssalva (apotekets)
    *Filt/snutte till bebis (som vi haft i vår säng ett par veckor innan - föräldralukt)

Ja, det var nog det hela!

Var ska ni träffas på måndag då? jag kunde tyvärr inte sist, men jag tjuvkikade på bilderna. Vad söta ni var med alla magarna i vädret! personalen på Indira måste undrat vad som var på gång egentligen,, haha

v 35 - bf 12 mars!
  • Plutten forever

Sole: är du vaken fortfarande? Klockan är fem och jag känner mig pigg och hungrig...
    tur att man är hemma och kan sova mitt på dagen

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3