• Sofffy

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hallå tjejer!

Är här inne o spanar för jämnan för o se hur det går för alla, men hinner aldrig ta mig tid att skriva ngt för man har så fullt upp. Ska (förmodligen) få en liten flicka den 19:e mars och allt är uppochner:

Vi köpte vår drömlgh på Kungsholmen i maj förra året och blev lovade att det skulle bli stambyte typ i aug, men de sköt upp det till nov och nu till jan. Så nu har de börjat riva ut både kök o badrum så lgh ser ut som en byggarbetsplats, så vi kan inte bo där, och det kommer inte bli klart förrän tidigast 9 mars.

Nu bor vi tillfälligt i en sunkig etta på birger jarlsg, är såå rädd att bebisen kommer tidigare o allt blir kaos. Har inte hunnit köpa ngt till bebisen än för det vart så fullt upp med att bestämma vad vi ska ha till kök och badrummet och all oro för renovering har gjort att allt kring bebisen liksom kommit i skymundan. Åhh låter säkert som värsta ilandsproblemet, men det e då faan att allt sker samtidigt.

Nu när man håller på o renoverar hemma också vill man ju inte va där o inte vill man va i andra lgh heller så jag jobbar fortf heltid.

Åhh sorry tjejer va bara tvungen att kräkas av mig lite. Kan tänka mig att det finns fler än jag som börjar bli hispiga nu när det börjar dra ihop sig.

Såg att Medusa skulle äta brunch på sirap i morgon. Jag har också bestämt att äta brunsch där i morgon med några vänner, så om ja ser ngn med stor mage så vet jag att det är du

Hoppas att ni mår bra alla och att ni får en härlig helg!

/Sofia

• Sofffy

Hej tjejer!
    Hoppas allt är bra med er alla. Har inte varit inne o skrivit så mkt här, då man har jobbat hela dagarna o inte haft så mkt tid över. Har ju inte varit med på någon av era träffar här tidigare. Men nu jobbar jag sista dagen i morgon (fredag) sen är jag helt ledig, så jag tänkte haka på lunchen på måndag om det går bra?!

Swenglish) - lunch/middag
    (Björklöv) - lunch/middag
    ALEXANDRA (Ginger) - lunch(i stan)/middag
    (Hellur) - lunch
    SOFIE(Sole) - lunch
    (Zul) - lunch
    LISA (LillenLillen) - lunch
    VIVI (vivs) - lunch
    Emma3 - lunch
    Sofffy - lunch

• Sofffy

Örtagården Kl 12 på måndag passar kanon för mig också.

Torris: Tråkigt med ditt jobb, men skönt att du fick reda på det nu iaf och inte strax innan du ska tillbaka. Nu kan du ju söka ett nytt topp-jobb under ledigheten

Jag har förrutom det som står på lillenlillens lista på rekommendation av min svägerska som fick sin dotter den 10 jan även köpt:

* en sangenic-hink att slänga blöjor i

samt

* lite tjockare bindor

• Sofffy

Tackar också för en jättetrevlig lunch.
    Kom precis innanför dörren från stan efter 3 timmars shopping på maten. Det är livsfarligt att låta mig vara ledig och gå på Östermalm på vardagar med kreditkort nu har ja kommit hem med kassar av dyra bebisgrejer.

Puhh.. Nu blir det tupplur för mig.

Kram

• Sofffy

Åhh ja började nästan gråta när jag såg förlossningsscenen, hennes skrik var så hjärtskärande. Men jaa det är ju försent att ångra sig nu.

• Sofffy

Hallå tjejer!

Har också sovit jättedåligt inatt, somnade väl vid 5 tiden och vaknade vid 8, så nu är man himla glad att man inte skulle upp och jobba i morse, hade aldrig gått. Hade yoga inplanerat kl 10, va mitt enda mission på hela dagen och det orkade jag inte gå på, så det får bli tv resten av dagen - lagom ansträngande

Stackars dig Alex, men det är bara att hålla ut, du hade väl bara denna veckan kvar på jobbet sen kan du sova ut till helgen och hela nästa vecka om du vill

Ha en underbar dag!

• Sofffy

Hallå!!

Här verkar alla sova som stockar, typiskt
    själv är man pigg som en mört. Har legat o vändit och vridigt på mig i 2 timmar o bestämde mig till slut för att gå upp. Ja kroppen verkar ha ställt in sig nu på att vara vaken om nätterna. Hoppas att man kan se det positiva i detta sen när bebben e ute.

Zul- du får knipa nu i helgen då när mannen är iväg om bebis skulle få för sig att vilja kravla sig ut.

Åhh nu är det riktigt nära för flera av er, så spännande.

Jag är lite ambivalent vad det gäller min ploppning, hoppas att min stannar minst till utsatt tid så att renoveringen hemma hos oss är helt klar när bebisen anländer men samtidigt längtar man så oerhört nu. Va o snusade på min svägerskas 1-månaders idag o då vill man bra gärna ha sin egna lilla plutt.

Åt en liten semla idag på fettisdagen, allt sött som jag äter på senaste har en tendens att vilja komma tillbaka igen, magen bestämmer typ att det inte får plats. Känns ganska bra iofs att vänja sig av med snasket, till sommarn sen är det hejdå semlor o choklad och välkommen keso, tonfisk o nutrilett.

Nä om man skulle ta o försöka få ngn timmes sömn. Ska till lägenheten i morgon och inspektera o se till att våra hantverkare jobbar som de ska, bossa lite

Oj blev en smärre uppsats detta..

Kikar in i morgon och kollar vad ni har för er.

Ha en underbar onsdag!

• Sofffy

Hallå tjejer!

Oj vad det skrivs här.

Zul och Sole- Håller verkligen med om att det suger att betala tillbaka på studielån när man går på föräldrapenning. Var över ett år sedan jag slutade studera, varför jag inte fått börja tillbaka tidigare vet jag inte, men nu förra veckan damp det helt oväntat ner ett inbetalningskort från csn som säger att jag ska betala 2600 kr innan den 28 feb (för 3 mån). Bra framförhållning csn (not) ja som hade tänkt spara nu innan babisen kommer, blev inget med det

Åhh tyckte det va såå himla mysigt när vi lunchade på Örtagården sist, hade jättegärna varit med på lunch i nästa vecka, tyvärr kan jag inte heller tisdag, ska luncha med jobbet då, så måndag eller onsdag passar bättre för mig också (helst onsdag).

Va inne o kikade på den där gulligast.nu som Ginger tipsade om. haha va han e söt den där lilla killen som är dammsugarexpert

Idag har jag lagat mat hela dagen puh. Min pappa, morfar och en kompis har kommit upp från Göteborg för att tillsammans med min respektive hjälpa till med renoveringen i vår lgh i helgen, de ska sätta upp tak, lägga klinker mm. o ja har fått i uppdrag att stå för maten, o det e ju skitjobbigt, har tagit hela dagen o fixa en lasagne så nu e ja helt utmattad o ska krypa till kojs.

Hoppas att alla mår bra och kan sova inatt!

Kram

• Sofffy

Åhh perfekt att det blev lunch på onsdag, då hänger jag med.

Lunch: ONSDAG

Swenglish
    Bianca2
    Ginger
    Lillenlillen
    J79
    Björklöv
    Sole (antagligen)
    Sofffy

Jag köpte 2 st enligt mig hyfsat snygga amningsbehåar (om amningsbehåar kan vara snygga) förra veckan på Lindex för 99 kr styck på rean, de va riktigt sköna också *rekommenderas.

Lillelillen- Hihi, det var nog i rättans tid att ni köpte vagnen nu. Själv var man ju som nämnt ute o beställde innan dackefejden (november), o det ångrar man nu. Vi har haft liggdelen i
    v-rummet under renoveringen så den e helt dammig nu sånt får man för att man försöker ha lite framförhållning.

Grattis Cirpen till bebisen. Åhh så spänannde undra vem av er som blir näst ut. Ja tror att min bebbe kommer ligga o trycka i minst 2 veckor till.

Ha en trevlig fredagskväll!

• Sofffy

Lillenlillen-
    Åhh synd att dem är slut. Jag köpte mina i Gallerian, där fanns det ett gäng kvar i förra veckan iaf.
    Hoppsan slog mig just att jag inte vet vad som är min blivande size, köpte nog en strl för stor, men frågan är om det räcker. jaja det återstår o se, för 198 kr tar ja risken

Hoppas att du hittar ngra till bra pris, annars kanske du kan kosta på dig en dyra bhar eftersom du funtade på att sy lite amningstoppar o sånt själv, då blir ju dom självkostnadspris

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3