Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hej allihop! Jag har inte varit med er på länge, men är trots allt förstföderska i Sthlm i mars... OK att jag hakar på såhär på sluttampen? :)

Fick hur som helst nästan vattnet i fel strupe när jag såg att Sannixx (som jag pratat lite med i gästboken) fött nu... Och jag som har BF nio dagar före henne.. HJÄLP!

Har börjat packa BB-väskan med nytvättade småkläder!

Må gott allihop!

• Lillenlillen

Hej hå alla medgravida!

Jag är nu mitt i vecka 34 (BF 3/3) och mår mycket bra (peppar peppar)! Har haft en tur med molande kring bäckenet men det känns som att nånting ska man väl få stå ut med, och det är ju inte mer än att jag kan gå ut och gå och röra på mig som jag vill, böja mig till golvet och det mesta annat som en vanlig ogravid kan :D

Idag var jag faktiskt med den blivande mormodern på Centralbadet och åt frukostbuffé, sen simmades det längder och bastades medan hon var på pedikyr i en timme. Himla skönt och väldigt lätt att simma! Någon annan som gör/gjort det under graviditeten?

Började förresten äta niferex (100 mg järn/tablett) istället för hemofer (9 mg järn/tablett) vid förra MVC-besöket. Resultatet blev trots hög dos att järnvärdet gick ner elva enheter och jag tappade ett kilo kroppsvikt på tre veckor. Fick igår veta att den hysteriska lös-i-magenheten som niferex skapade måste gjort att jag inte tog upp något alls, maten gick bara rakt i genom.. SJUKT! Så nu är jag åter igen hemofer trogen :)

Oj, långt blidde re!

Kram på er!

• Lillenlillen

Bianca: Apropå förlossningsdrömmar så har jag nog genomlevt några av de sjukaste.

Jag har fött dels en brun hårig säl som jag minns var på 14 cm och vägde 1200 g, dels en vingmutter av stål som tydligen var "prima och fin och växer sig snart normal" (enligt BM i drömmen)

Det ni :)

• Lillenlillen

Bianca: En trea med kakelugn i Gamla Råsunda KAN liksom inte bli fel. Bästa bästa man kan få ju! Vi har bara en tvåa i samma område men vi inser att det kommer bli trångt.

Köpte en takvagga (helt fantastiskt fin) men inte mest för att den var fin.. Eller ja jo okej lite mest därför.. Men också för att spara golvyta men nu vet vi inte ens om vi har takyta nog för den :D Hjälp! Fattar inte hur mina föräldrar klarade sig i en etta till jag var 1,5. Uppenbarligen andra tider då!

• Lillenlillen

Hellur: Vi var också på profylaxkurs (Annas) för ett par veckor sedan. Har dock inte tränat som jag borde, illa! Men jag tror och hoppas också att man kommer att ha mycket nytta av inte bara andningen, utan också infon om hur det går till med allt osv.

Delvis beroende på att jag börjat bli sådär bedövande trött som man är typ när man håller på att bli sjuk fast jag vet att jag inte är på väg att bli sjuk. Det verkar som att en del går tillbaka till sitt illamående mot slutet och jag går väl kanske tillbaka till min trötthet? (sov bort praktiskt taget HELA sommaren 2006).

• Lillenlillen

Apropå att börja gråta så gråter jag väldigt sällan annars men... Häromdan skulle min kille och jag bort på middag så han hade ett par öl i en Systemetpåse som han svingade fram och tillbaka. Jag sa (insinuerandes att han kanske inte skulle skaka dem men med ändå glad ton):

- Kul när du ska öppna de där, det kommer ju spruta öl överallt!
    Hans svar:
    - Men ja mamma (och slutar svinga påsen)
    Sen tittar han rakt fram och går lite lite fortare än jag under kanske 25 meters promenad, typ som att han är sur. Och jag börjar gråta(!). Så möter vi min kusin som frågar varför jag gråter (då inser min kille att tårarna rinner och ler vänligt för att han på nåt sätt tycker jag är lite komisk men kanske tycker han väl jag är lite söt med).
    Jag:
    - Ja, nej det var ingenting. Jag är visst lite känslig...

Man är ju ett nervvrak! Kunde visserligen skratta åt det i efterhand men just då var det blodigt allvar!

• Lillenlillen

Har alla köpt barnvagn? Inte vi :)

• Lillenlillen

Swenglish: Aha, min pappa är i USA varannan vecka ungefär men nu åker han dit den 23 februari så han köper den då :)

• Lillenlillen

Swenglish: Lite sent svar från min sida men det blir en Bugaboo Cameleon som min far får inhandla på Little Folks, Manhattan. Beställd i grått, svart och orange. Hoppas nu bara att ungen inte bestämmer sig för att visa sin lilla nuna innan den 24:e februari! Vad har ni för vagn då?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3