• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Ginger - Grattis till ledighetetn. Själv har jag snart bara tre arbetsdagar kvar. På fredag från 15:00 är jag ledig i över ett år framåt.

Sole - Bra gjort igår på Medis. Roligt

Ni som har BF idag och senare i veckan - Läskigt. Nu är de snart här, era bebisar. Tänk så här att om om två veckor från BF är ni antingen mammor eller ligger i värkar... för de sätter ju igång senast 14 dagar efter BF.

Ang. lunchen imorgon så kan inte jag komma Måste följa med på en lunch med vår ev. nya chef. Tråkigt!

• Hellur

Vivs - Har varit nojig för täppt näsa sedan min förkylning från nyår inte rikgit velat försvinna helt.
    Har varit jobbigt att öva andning. Ska ladda upp med nässpray
    På profylaxen sa hon att man kan andas in genom munnen också, men rekomenderade då att sätta tungan i gommen, för då blir man inte lika torr i munnen av all andning.

• Hellur

Sole - Förlossningsbrev. Vad bra att du påminde mig, måste printa ut det för det ska skickas in denna vecka. Vimsmaja
    Har skrivit mitt, men ska som sagt skrivas rent. Det var svårt, men skrev ner allt som jag är rädd och orlogit för samt hur jag känner och vad jag skulle vilja ha hjälp med osv. Allt kom med på de olika frågorna.

• Hellur

Oj oj, verkar som en hel del har haft förlossningsförberedande känningar. Här har det hänt nada.
    Har fått värre foglossning, mer ont i bäckenet. Har haft flytningar ett bra tag, men inget vattenliknande eller något skymt av något som skulle kunna var slempropp.

• Hellur

Tack för all information Cirpen!
    Ska in och läsa din förlossningsberättelse nu.

• Hellur

Torris - Lycka till i eftrmiddag på SÖS! Hoppas det inte är havandeskapsförgiftning. Skulle ta med mig BB väskan, för man vet aldrig.
    Hör av dig om du kommer hem igen!

Hoppas ni som lunchar får en trevlig och god lunch

Nu måste jag tillbaka till högarna på skrivbordet, usch

• Hellur

Arg arg arg nu måste jag avreagera mig.
    Igår kväll, efter normal arbetstid, ringer min chef hem till mig och kollar statusen på vad jag har kvar. Han är ledig torsdag och fredag, men varför inte prata med mig innan jag gick hem??
    Det är väldigt mycket att göra på jobbet och det har varit kaos och mycket rörigt ett tag. I samband med detta går jag ner på halvtid, min kollega ska lära sig mitt jobb samt lära upp en ny tjej. Han undrar om jag kan tänka mig att jobba två dagar nästa vecka. JAG GÅR HEM PÅ FREDAG! Blir sååå otroligt irriterad, arg, sur, förbannad!!! Samtidigt får jag dåligt samvete om jag säger nej. Denna fråga gör mig bara stressad.
    Sa till i september att jag var gravid och skulle gå hem runt feb/mars, meddelade efter UL i oktober att jag går hem allra senast den 2 mars. De har haft gott om tid på sig...
    Nej, jag tänker INTE jobba nästa vecka! Jag måste få sova, orkar inte jobba mer, vila upp mig, koppla av och gå ner i varv.

Oj oj, långt blev det. Sorry, men grrrrrr.

• Hellur

Frill - Vad skönt att det inte var förgiftning!
    Har "spritter" i benen ibland, på kvällarna i soffan, kan inte sitta still. Men läkaren sa att det är normalt att man kan få det.
    Har även haft som doming och lite stickande känsla i munnen. Detta har hänt kanske 3 gånger när jag har ätit. BM sa att man kan fåt det, men om det kommer ofta eller blir långvarigt ska man ringa förlossningen då det kan ha med proppar och blodet att göra.

Sole - Har inte köpt amningsbehå ännu. Har hört att Lindex är bra, tänkte köpa två st så man har. Enligt vänner kan jag köpa den storlek som passar nu.
    Skulle köpa den på apoteket här om dagen, men min storlek var slut. Får göra ett nytt försök.

• Hellur

Tack för sympatin och förståelsen tjejer! Känns skönt att höra.
    Har tänkt som ni skriver.

Nu måste jag åka till jobbet...

• Hellur

Tror också det kommer komma en bebis i helgen. Swenglish är sååå nära. Och Soffy, värkar på nätterna, låter som förvärkar.
    Själv har jag ca. 2 1/2 vecka kvar till BF (20 mars). Hoppas den inte vill ut ännu, även fast jag börjar bli less. Vill gärna vara ledig i en vecka i alla fall.

Är också lite nojig över saker man känner i kroppen. Så länge jag känner barnet så är jag lugn. Jag har som sagt inte haft så mycket känningar av domning och stickning i munnen och inte så kraftiga. Fick det idag igen förresten, undrar om det har att göra med när jag äter apelsin eller mandarin? För kände det igår också efter lunch när jag ätit det. Om jag känner igen så ringer jag BM och hör mig för.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3