Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
Kan det förresten vara så att murgrönan ligger och föder, hon har inte varit inne sedan igår morde och hade BF idag, precis som jag??
Kan det förresten vara så att murgrönan ligger och föder, hon har inte varit inne sedan igår morde och hade BF idag, precis som jag??
ANG LUNCH:
Har vi bestämt var det blir lunch på tisdag? Jag är lite nojjig att åka för långt nu, vill helst inte att nåt sätter igång på tunnelbanan :S
------
Jag är verkligen så seriöst graviditetsglömsk/förvirrad. Beviset: Var på lunch med chefen och fick en flaska Veuve Cliquot (Champagne om inte alla vet) och ett presentkort för 2500 kr på Operakällaren (fyrarätters, vin och champagne för mig och sambon). Var väldigt glad för presenten, stoppade presentkortet i guldpåsen jag fått flaskan i, träffade en kompis, gick till Kungshallen och åt... Gick runt på stan hela dagen. Hamnade till slut i Solna Centrum där jag plötsligt (vid 18.30-tiden) inser: INGEN PÅSE! Med väldigt nära till gråt och förmodligen omedelbart cd-stora svettfläckar under armarna panikade jag som ett fån och försökte komma på VAR jag kunde ställt påsen. Det första jag kom på var Kungshallen (och VEM skulle lämna in en påse med det här innehållet där? Ingen!). Sen började jag kolla kvittohögen och ringde Bookbinders på NK, där påsen stått mitt i butiken på en hylla och lämnats in till centralvakten!!! Så min sambo hämtade den i fredags och allt är nu frid och fröjd. Men SUCK vad man nästan blir självmordsbenägen!!
Pippil8:
Vad sjukt. Jag hade satt de där gumminsnoddarna på hakarna "under ramen" fram till i eftermiddags, då jag upptäckte det som Swenglish just sa, att det finns två hakar längre fram på ovansidan av ramen. Gissar att det är tänkt att man ska ha den ena (där man öppnar mer sällan) under och den man brukar öppna över. Eller så är det bara en smaksak?? Jag har iaf en på varje håll nu...
Bianca2:
GRATTIS, ursäkta svordomen (särskilt med tanke på sammanhanget med giftermålet) men fan vad häftigt!
Swenglish & murgrönan:
Jag är såååå less, vad säger ni? Ska vi strunta i det här, vi jobbar ju uppenbarligen mot några högra krafter!
Idag har jag först fått besök hemma och blivit bjuden på nybakta kanelbullar, sen kom ett par andra vänner med nybakt äppelpaj och nu sist bjöd sambon på sushi, känner mig otroligt bortskämd och mätt som tre svin :)
Kram på er och HOPPAS alla som vill det föder inom ett dygn (HÖGST)!!
Swenglish:
Haha, ja det finns både på över- och ovansidan av ramen, åtminstone på min
Förresten.
Om någon vill prata på msn så har jag lisa_reser@hotmail.com
Vet inte om ni använder men jag gör iaf, så feel free to add :) kram på er!
Jag läste just att 7 av 10 går över... Så vet ni :)
ANG LUNCH
Vi kanske skulle kunna äta på Kungshallen imorgon? Där finns ju lite olika grejer...
Hellur:
Jag är här, som du kanske såg nyss? Även om jag önskat att jag låg och födde...
LUNCH tisdag
Hellur
Swenglish
Lillie74
Frill
Ginger
Sole
Zul
J79
Lillenlillen
Friday's blir jättebra, men jag hoppas att varken jag eller Swenglish kommer! *s*
Träffade precis min BM igen efter en månad ifrån varandra (sjukt, såhär på slutet). Allt såg bra ut. Hon sa förresten att genomsnittsdagen att föda på (som Swenglish efterfrågade) för en förstagångsföderska ligger just nu på 40 + 3 och det var också då min mamma födde sin första (mig) så jag riktar in mig på senast i övermorgon :)
Medusa2001:
Jag har varit på jakt efter fina och bekväma amningsbehåar länge nu, hittade en helt vanlig lite blank, vit, som såg okej ut på Lindex för 169 kr idag men den fanns inte i min storlek (eller den storlek jag TROR jag kommer behöva efter fölossningen). För övrigt har jag hört att bygel kan ge mjölkstockning...