Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tack för jättetrevlig lunch! Harprecis vaknat efter en timmes tupplur... Klart du ska med nästa gång Bianca, lycka till med din stressiga vecka, sportlovet hägrar!

Tack för länken Björklöv!

• Swenglish

Ja, mannen tyckte inte det var så kul med förlossningen på TV... Jag tyckte inte heller att det såg särskilt skönt ut,men men... ut kommer dne alltid, på ett eller annat sätt! .-D

lillen- var det idag du skulle på tillväxt-UL? Hur gick det?

Cirpen- åh vad spännande! Tänk att VETA när den kommer, skönt på nåt sätt! Lycka till med de sista förberedelserna!

• Swenglish

En till som var vaken vid fyra ett bra tag, men lyckades somna om... Ja just det, semlor blir det idag! Mums! Klart du måste äta en idag Murgrönan! Och brrr! vad kallt det är idag!

• Swenglish

Lillen- nu var jag inne och läste i din blogg att det är imorgon som ultraljudet är. Kan det hända att de sätte rigång dig direkt eller får du åka hem emellan i vilket fall som helst? Sännande! Ska hålla tummarna för er!

• Swenglish

lillen- ja, det kanske är bäst! Tänk om du blir mamma imorgon!

Medusa- hoppas du sovit bättre inatt!

ginger- visst är det här din sista vecka? Borde vara det iallfall!

Håller på att möbelera om- är det ok i vecka 39 tro??? ska snusa 7-veckors bebis idag mmmmm....

• Swenglish

Zul- vad svårt! Du är ju fullgången på lördag, tre veckor före BF. Jag är själv född då och min pappa missade förlossningen för han var bortrest. Men pappa var i USA och från Bryssel tar han sig ju hem på några timmar om det skulle sätta igång. Jag skulle också tycka det var ok att han åkte, får lita på statistiken som Lillen säger! Min man var och åkte skidor häromdagen och hade det satt igång hade han också haft svårt att hinna...

• Swenglish

pippiL8- det var säkert jag, var inne en sväng på Åhlens efter lunchen igår!

Bassekatt- skönt att få komma hem såpass tidigt! Och vad bra att det löste sig så smidigt med vagnen, måste kännas ofattbart konstigt att få gå och handla en ny!

Vivs- har också börjat få mensvärk nu, spännande!

Ginger6- har också beställt en bebis till helgen, skulle passa mycket bra med sista BM-besöket på fredag, hinna fixa det sista och mannens sportlov nästa vecka-en extra pappavecka! Kanske syns vi i Sös/Södra BBs korridorer i helgen??

Frill- ja usch vikten... min mamma trodde inte sina öron när jag sa att jag väger 92 kilo! Jag menar HALLÅ 92 KILO!!!! Hoppas bara att jag inte hinner spränga 100-kilosgränsen, det skulle vara deprimerande... Ja ja, bara inte bebisen tar efter sin mor...

Har ätit supergod semla idag, från franskt bageri, inte så stor, med riktig grädde och mycket kardemumma, mums! Hoppas ni också njutit av goda semlor!
    Jag har varit dum idag, först flyttat soffan helt själv, och sen sprungit till bussen. Nu kan jag knappt gå pga foglossningen. Usch!

• Swenglish

Zul- aha, kanske man ska inhanlda ett par semlor där då i veckan, EN till kan man väl få äta! Skönt att ni kom fram till ett beslut ang bryssel.

Sole- verkar jobbigt med möhippan. Det är väl inte du ensam som planerar den? Jag menar ifall du inte kan vara med av någon anledning? Det kan ju vara så olika. Min kompis som fick barn i början av januari hade inte kunnat vara borta en dag när han var två veckor, han ammade HELA tiden, medan andra säkert hade klarat det galant. Svårt!

Vivs- jasså du har också beställt en bebis tills i helgen? Då säger vi väl lunch i matsalen på BB nästa gång- har hört att det är gratis!

När jag vaknar imorgon (foglossningsfri och utsövd- yeah right) är jag i vecka 40!! Vart tog tiden vägen? Senast om tre veckor är bebisen här!

• Swenglish

Frill- tack! Hoppas din foglossning inte blir värre efter dagens strapatser i hemmet, ta det lugnt! Nej det är konstigt med vikten, jag känner mig inte heller så stor och de kommentarer jag fått har varit att jag inte ser ut att ha lagt på mig annat än på magen, så jag struntar i skräcksiffrorna!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3