Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Vivs- oj oj oj vad spännande! Regelbundna sammandragningar!

• Swenglish

Frill- vi har otaliga gånger försökt filma magen när den sparkar och har sig, men den blir alltid helt stilla så fort vi sätter på kameran! man kanske spänner sig omedvetet?

• Swenglish

Björklöv- hur uppskattade hon födelsevikten? Med SF-måttet eller? Ska till Anette imorgon, ska fråga om hon akn uppskatta hur tung den här blir.

Karin- röstar också på Masjävlar, den är mysig! Nyckeln till friheten är MYCKET bra, men rätt lång och lite "tyngre". Million dollar baby är också jättebra men inte särskilt munter. Beror på vad du är sugen på!

Lillie- grattis till fixeringen! Jag fick också ett UL för att bekräfta att det var huvudet som låg neråt, känns skönt att vara rätt säker på en sak åtminstone när allt annat står skrivet i stjärnorna...

Lillen- ja, VARFÖR!!!! vill bara få det gjort nu, ju längre tiden går desto mer tänker jag på det, på allt som kan gå fel osv...

Skulle faktiskt jobba idag, har ett litet extrajobb där jag scannar in och sorterar listor med personnummer till Studentkortet, men så har de skickat fel listor! Pengarna hade varit bra, och jag vågar ju inte svära på att jag hinner scanna de andra om några dagar... Kanske får jag också lägga mig på soffan och kolla på film istället! Känns farligt att gå ut, jag går hur långsamt som helst och det finns förrädisk is under snön! Nån som skaffat broddar än?

• Swenglish

Sole- nej vi svenskar tycker ju oftast att det är lite töntigt, däremot sa min imorterade engelsman att han tyckte de verkade "so very practical, what a great idea!" och det har han ju rätt i!

Emma- nej, ingen beis här!

Ingen slempropp ingenting. Måste det förresten heta slempropp, det låter inte så trevligt. Fast å andra sidan är det kanske bättre att det heter något som säger vad det är, istället för engelskans pryda "a show"...

• Swenglish

Björklöv- aha! Då ska jag fråga henne imorgon!

Sole- ro hit med en delicatoboll GENAST tack!

• Swenglish

Zul- så ser min mage ut också, jag trodde att det bara var rumpan som stack ut, men det är alltså sammandragningar!

Sannixx- jo, jag har förstått att det blir så, men det är svårt att föreställa sig! Hoppas allt är bra hemma!

majlinsa- oj, alltså, ska vi ta ner våra bilder från kylskåpet?

hellur- coolt, vi har inte lyckats än, den är kameraskygg, men ger inte upp än!

Lunch låter bra, tisdag passar bra, mitt BF-datum! Fast jag hoppas ju att jag inte kan komma...

• Swenglish

Zul: Östgötakällaren har god mat, men inte så stora bord eller minns jag fel? Har Soldaten Svejk lunch? ja, det är seeegt att vänta. Mne jag försöker passa på att göra saker som man inte hinner sen- Imorgon ska jag dega på morgonen, sen till BM, sen lunch med en kompis, sen hem och dega igen!

• Swenglish

Bianca- det är ju förfärligt! går det inte att köra med vanligt ring-upp-modem under tiden? Måndag och onsdag passar också för mig, spelar ingen roll.

frill- dukjtigt övat! Jag försöker öva lite då och då, men är inte så duktig och blir frustrerad när det inte går så bra...

hellur- jobbigt med stress på jobbet in i det sista, hoppas hon bir frisk!

Zul- då ska jag inhandla semlor där, tack!

Ja, värkloggningssidan är cool! Ligger på favoriter! Sen kan man klippa och klistra tideerna in i ett worddokument och ta med sig till förlossningen! kanske kan vara kul att spara också!

• Swenglish

Godmorgon! grattis till Soles man!

Vivs- jag vet inte hur det är med förkylningar, men jag har varit förkyld tre gånger sedan november, och hostar fortfarande. Igår hade jag lite ont i halsen men peppar peppar verkar det ha gått över idag. Hoppas verkligen att inte bebisen tar skada, men vad jag har förstått så gör den inte det. Vissa blir extra friska under graviditeten, jag verkar ha fått extra nedsatt imunförsvar... Så jag behåller min beställning till i helgen!
    Sista BM-besöket idag, känns lite konstigt!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3