• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

ABC08 - Välkommen till vår tråd!
    Även jag ska ha i slutet på mars (20) och är bombis på att jag går över tiden.
    Vi är som sagt några kvar som ännu väntar på våra guldklimpar

Frill - Grattis till Adam och välkommen hem! Tack för dina råd. Ser fram emot din förlossningsberättelse.

Detta är konstigt! Nu mår jag bättre igen. Pendlar upp och ner. Har haft många sammandragningar och tryck neråt. Inget jag haft så kraftigt förut. Inbillning eller gör den sig klar där inne?

• Hellur

God morgon tjejer!

Många som är uppe tidigt idag Har också legat vaken mycket i natt, men inte orkat ta mig ur sängen. Min mage har bråkat hela natten och har lite mensvärk. Antingen har jag åkt på nåt litet virus eller så är det början... Vet inte vad jag hoppas på. Blir lite rädd och får panik om det är på G. Ja ja, det visar sig väl inom de närmaste dagarna. Mår inte bättre idag i alla fall och har sovit uselt.

Swenglish - Är det inte typiskt? Bara för att du vill föda så är det fullt. Hoppas det blir mindre under dagen och de vill ha in dig efter lunch. Håller tummarna för dig!
    Finns här som sällskap tills det är dags

Frill - Låter toppen med några extra dagar på BB. Man får se hur man själv mår och om man behöver/vill stanna längre. På BB Sthlm gäller som sagt 2 dygn, men de säger att de inte släpper hem en om inte allt fungerar som det ska.

Soffy - Vad skönt att du mår bättre idag! Snart får ni flytta in i lägenheten igen.

Murgrönan - Hoppas det sätter igång för dig snart. Men Swe har förtur

• Hellur

Karin99 - Ohh vad spännande! Nu är det snart dags. Lycka till!

Swe - Kaffe på balkongen låter jätte mysigt. Kanske ska sätta mig i solen på min balkong och ta en kopp te.

• Hellur

Swenglish - Äntligen! Vad skönt. Håller tummarna för dig och kommer tänka på dig.
    Hör av dig när du har din guldklimp och du har tid och ork.
    LYCKA TILL!!!

• Hellur

Ja, undrar vilka två som går nästa gång?

Vivs - Vad kul att höra att allt är bra med er. Jag tar tacksamt emot alla tips!

Mår fortfarande dåligt till och från. Undrar om det är ett litet virus eller om den gör sig redo för att snart komma ut. Så här nära inpå tror man ju att minsta liten känsla som mensvärk, dålig i magen eller sammandragning innebär att det är på G

• Hellur

Frill - Vad söt han är lille Adam! Blir tårögd när jag tittar på bilderna. Man försöker föreställa sig själv med sin bebis.
    Tack för förlossningsberättelsen, var intressant att läsa. Jag suger åt mig alla råd och erfarenheter.
    Tycker du gör rätt i att ta det lugnt, har också hört att man ska göra det efter. Dessutom har jag svårt att tänka mig att man orkar göra så mycket.
    Ingen hemkomstfest för mig första kvällen i alla fall

Zul - Även jag är imponerad av att du fortfarande tar kurser. Har BF på tisdag och orkar inte alltid ta mig från soffan

Knipövningar, det har jag helt glömt. Skulle man ha tränat mer på det kanske? Gjorde lite i början av graviditeten, men de övningarna avtog...

• Hellur

God morgon tjejer!

Verkar som vi alla har lite sömnproblem så här på slutet
    Har faktigst sovit ok den här natten, var uppe på en liten promenad i lägenheten vid tre tiden då bebben hickade så hela jag vibrerade i sängen Mysigt, men lite jobbigt när man ska sova.
    Har lite mensvärk nästan hela natten. Inget som gör ont och inga värkar. Känner igen mig i Cirpens beskrivning, har varit risig i magen några dagar och har då som en molnande känsla runt äggstockarna.
    Antar att den förbereder sig, får se om det tar någon dag eller vecka...

Idag ska jag träffa två kompisar och deras bebisar för lunch. Ska bli skönt att komma ut lite, har legat hemma och tyckt synd om mig själv och min mage Den ena av dem hämtar upp mig, ska bli skönt.

Tänk, nu kanske Swenglish och Karin ligger och myser med sina bebisar. Ohhh, vad mysigt! Hoppas allt gått/går bra för dem.

Håller tummarna för dig nu Murgrönan!

Soffy - Verkar som både du och jag har lite känningar. Vi ska ju båda föda på BB Sthlm så vi kanske ska taima in så vi är där samtidigt

• Hellur

Zul - Våra föräldrar bor i Sthlm och Uppsala så har inte det problemet som du. Men vi har förvarnat dem att vi nog inte vill att de kommer till BB utan besöker oss när vi kommer hem. Eftersom vi inte vet hur vi kommer må har de full förståelse i att vi kanske vill vara ifred en del i början, bara de får träffa sitt barnbarn, och det är självklart!
    Känner att det är vi som föräldrar att bestämma och sätta gränser när vi orkar, vill ta emot besök och åka bort osv.
    Prata med dina föräldrar om hur ni känner och be dem i så fall vänta tills ni komit hem från BB och se hur ni mår. Man vet aldrig hur man mår som nybliven mamma.

Nu ska jag iväg på lunch.

Ha en bra dag tjejer!

Kram kram

• Hellur

Medusa - Grattis och vad roligt! Skönt att höra att allt gick bra och att ni mår bra. Ser också gärna bilder när du har tid och ork att lägga upp några.

Sole - Grattis till tentan. Vad skönt!

Jag det där med besök får man nog vänta med och se helt enkelt. Vi har i alla fall förvarnat sen får vi se hur vi mår. Men alla är informerade och helt förstående i att om man inte mår bra får man vänta att häsla på vår bebbe. Dessutom kommer tvätta händerna vara obligatioriskt.

Ang. damen som tog på Emil, vart också riktigt irriterad. Tycker inte man gör så när man inte känner personen och när den dessutom är så liten. Vad tänker folk med???

• Hellur

Pippil8 - Min sambo har också avslutat och gjort klart för ledighet. Han kom hem igår och sa att han ligger bra till och bebben kan få komma nu

Bassekatt - Hoppas allt gick bra idagoch att allt är bra med Emil.

Igångsättning är även min skräck. Mest har jag tyckt det för att min sambo kanske inte ska få stanna kvar efter. Men börjar mer och mer oroa mig för att det kan ta lång tid.

Jag pillade på kompisars barn idag Men känner dem som sagt. Är en helt annat sak då tycker jag.

• Hellur

Murgrönan - Du kanske är inne och föder nu. Hoppas som sagt inte på att se dig här idag Lycka till!

Frill - Är imponerad! De flesta jag pratat med säger att det krävs planering och god tid för att hinna med allt och en timme är ingenting. Med tanke på att vi har svårt att hinna med allt på en timma idag precis som ni var så undrar jag hur det kommer gå för oss...

Undrar om Swenglish och Karin fått sina bebisar nu? Hoppas allt gått bra. Kanske vi får en rapport under helgen?

Där fick jag för mensvärk och dålig i magen, ha. Det har nästan helt försvunnit nu och allt är som vanligt. Lite besviken. Hoppades ändå att det var början. Det blir nog till att gå över tiden som jag trott hela tiden. Men man får ju alltid hoppas

• Hellur

Pippil8 - Ja nu får de lyda sina pappor
    Visst är man sugen på att ta den nya barnvagnen på en tur utomhus! Kanske ska stoppa ner nåt gosedjur och ta en prommis Föreslog det på skoj till sambon förra veckan, blicken jag fick var obetalbar

Lycka till på UL idag Pippil8! Vad spännande att få bebisen.

Loudean - Vad frustrerande! Hoppas det sätter igång för dig snart.
    Ska inte föda på SÖS så vet inte, men har hört att de har besöksförbud till nån gång i april. Fattat det som att det gäller på både SÖS och Södra BB, låter mest rimligt.

• Hellur

Bianca - Lycka till hos BM idag!

Nu blir det nog en fika i solen på balkongen

• Hellur

Här sitter man i lugnan ro och läser i solen på balkongen och dricker te. Svettigt men helt underbart!
    Och så kommer två killar med sprutor som dånar mellan husen och börjar spruta ut sand och grus på gatan. Det yr och är världens oljud Ska inte klaga, det är ju ändå deras jobb. Men jag som hade det så skönt

• Hellur

Just det ja, ny tråd. Finns det någon som vet hur man startar en sådan. Ska nog inte ta på mig det, vet ju som sagt inte hur man lägger in en bild framför sitt alias

Tycker "Nyblivna marsmammor i Stockholms fikatråd" låter bra!

• Hellur

Bra Sole, du fixade en ny. Går över till den!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3