• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Å nej, Lillen! Det vill man ju inte höra.. Hoppas de ordnar plats i Stockholm iaf! Själv har jag inte ringt någonstans än, har fortfarande upp till 10 min mellan värkarna. Fast det onda har ökat på en hel del och nu hjälper det inte alls att bada längre!

• Vivs

Lillen - vilken bra kille du har! Jag håller helt med honom
    Vi får beta av en värk i taget.... hur ofta kommer dina nu?
    Mina känns lite bättre när jag försöker röra mig. Det är lite svårt ibland bara, kroppen stelnar liksom till! Skönt att du nog får plats på DS, vi får se vart jag hamnar när det blir dags att ringa!

• Vivs

Ja, Sole, det spelar faktiskt inte så stor roll vart i Sthlm jag hamnar... så länge jag slipper Gävle
    Och så slipper jag helst bli undersökt av min kompis som jobbar på KS. Vore lite jobbigt men det verkar ju ändå fullt där så det är väl ingen risk!

• Vivs

Alltså, Lillenlillen - VAD ÄR DET HÄR!!!! Kan våra bebisar komma ut nu. Börjar bli riktigt trött på den här arga fasen vi är inne i! Överallt där jag läser står att man kan vara inne i latensfasen ändå upp till 20 timmar.. men hallå - jag är uppe i typ 30 timmar nu! Jag vågar faktiskt inte riktigt heller tänka på nästa fas..fy, vad ont det kommer göra!
    Jag vet inte om jag vill vara med längre...tror du man kan ångra sig?

• Vivs

Swe - vad tråkigt bemötande du fick av henne! På din födelsedag och allt!!
    Tycker du kan skriva precis som du sa - att god kommunikation är jätteviktigt för dig och att de ska förklara vad som händer och vad de gör hela tiden. Jag skrev i mitt brev att jag vill att min kille ska vara införstådd i allt de gör och det som händer så han får känna sig delaktig... själv hoppas jag på att ligga i ett rus av lustgas och inte bry mig så mycket(önsketänkande)

Lillen - jag hoppas också på vattnet.....

• Vivs

Det där att man får en lik förlossning som sin mamma verkar ju inte direkt stämma.. min mamma födde oss alla tre för tidigt.

Japp, Lillen, vi lyssnar på Cirpen! En krystvärk kanske vi kan orka med efter all denna väntan
    Skulle också bli grymt besviken om man kom in och typ bara var 1cm öppen! All värk i onödan liksom..
    Mina värkar är med lite märkliga nu, längre tid mellan dem fast men mer intensiva när de kommer. Tippar på att jag också får en härlig natt Men jag har hela tiden trott att bebisen ska komma den 10e så det kanske inte är helt fel gissat!

Swe - inga bryggor att dra upp här tyvärr.. annars skulle jag kunna tänka mig att lyssna på tipset, man är ju helt desperat

• Vivs

Lillen - du verkar ha det värre än vad jag har... Jag kan iaf slumra lite mellan värkarna. Nu har de avtagit igen... kanske för att man ska kunna vila lite? Inte vet jag! Hoppas på att få ordentliga och täta värkar i morgon efter en natt med mycket sömn

• Vivs

Swe - måste göra dig besviken.. min gröna lampa lyser idag med
    Har sovit rätt hyfsat i natt men nu är värkarna tillbaks på ungefär 10 min men starkare. Börjar bli lite less på det här!
    Lillen - hur går det för dig? Hoppas du fått åka in och föder!!

• Vivs

Hej hej! Måste bara meddela hur det går här... har haft värkar ungefär 3-6 min i ett par timmar. Ringde Huddinge men det var fullt! Det enda som finns nu är KS så jag ska åka dit... får se om jag träffar på Lillen! Snart bebis Håller tummarna för Swe och murgrönan så det kommer igång för er också!
    Kram på er!

• Vivs

Hallå tjejer!
    Nu är jag hemma igen.. med en helt underbar bebis!!!!
    Åkte som sagt till Karolinska igår. Kom in vid två, var öppen 9cm!!! Helt sjukt... gick in till förlossningsrummet och började andas lite lustgas. Vattnet hade inte gått så de spräckte hål på hinnan vid tre och kvart i fyra ungefär föddes lilltjejen! Hade bunkrat upp med massa godis, läsk och andra grejer men behövde bara lypsyl och en halv dextrosol.. Hon vägde 3125g och var 49cm. Trots det snabba förloppet gick jag bara sönder en centimeter och behövde inte sys! Här kan man börja prata om drömförlossning...och jag som inte ens visste om jag hade riktiga värkar!! Nu vet jag att alla faktiskt inte känner om det är riktiga värkar eller förvärkar
    Nu är vi hemma igen, hade ingen lust att vara kvar på sjukhuset för allt fungerar bra hittills!

Grattis Frill, Lillie och Lillen!!!! Kollade förresten efter Lillen på KS men såg henne inte...
    Nu är det amningsdags! Jag hoppas såååååååååå att bebisarna kommer snart för Swenglish och Murgrönan!! Håller alla tummar för er!

• Vivs

Till alla som tycker det känns overkligt att ni ska ha bebis - ni ska bara veta hur overkligt det känns att sitta och läsa i tråden med en bebis som suger på tutten samtidigt! Helskum känsla!!

zul - jag har oxå funderat på ginger! vart är hon??? Har inget minne av att jag sett henne inloggad på länge!
    ang foglossning så hade jag rätt ont och fick en lätt förlossning men det är nog bara skrock som allt annat...

Ska lägga in lite bilder på lilltjejen om en stund när killen kommer hem... han handlar amningskudde till mig

• Vivs

ja du sole, inte vet jag vad man gör med lilla knytet! Hon har hållt mig vaken heeeela natten och ammat sen sovit på förmiddagen och sen ammat och sovit och bajsat.. har faktiskt precis klätt på henne! nu äter hon igen.. verkar vara det de gör

• Vivs

Hellur - nej, jag har faktiskt inte fattat att jag är mamma än! Jag och min kille sa att det känns som man sitter barnvakt åt en bebis... fast man brukar ju inte amma då förstås

Sole - ang foglossningen så vet jag faktiskt inte om jag har någon kvar.. det gör lite ont här och där och jag har träningsvärk i midjan efter förlossningen, lite eftervärkar i magen och andra såna små trevliga grejer! Får se hur det känns om någon vecka ungefär...

Ska ta och gå utanför huset en stund, lillan är lite gul i ansiktet och det ska tydligen hjälpa med dagsljus och amning...

• Vivs

Pippil8 - om man hjälper till så huvudet hamnar rätt funkar amningen helt ok än så länge. Börjar få lite riktig mjölk tror jag så det börjar bli ömt och spänt..hoppas det ska fungera framöver

• Vivs

Nu finns några bilder på lilltjejen.. som nog blir en Jennifer! Funderar fortfarande på namnet men har inget annat på gång just nu.

Torris - jag valde att åka hem efter en natt, tyckte det räckte! Kändes lite som jag var på jobbet.. he he.. fast de hade räknat med att vi skulle stanna en dag till.

• Vivs

Å,vad spännande med Swenglish! Snart snart är bebisen ute och hennes hopplösa väntande dagar över!

Här ammas det mest hela tiden... är trött men ändå piggare än jag väntat mig!
    Var på återbesök på KS idag och tog PKU-test och gjorde hörseltest och liten läkarbedömning. Allt var perfekt och Jennifer är nästan redan uppe i sin födselvikt! Märks att hon äter iaf!
    Första natten hemma var rätt jobbig, hon började med sitt hjärtskärande skrik så fort jag tog bort henne från bröstet så jag var uppe hela natten. Sedan köpte vi en sån där Snuggle nest och de två nätterna efter det har hon sovit så snällt och sött mellan oss. Vaknar typ 2-3ggr och gnyr och vill äta men sover resten av tiden! Har även hunnit åka förbi och hälsa på hos lite vänner. Idag ska hon få en babybjörn att hänga i, har kommit på att det är jobbigt att bara ha en hand

Tips från mig till er som har förlossningen framför er: om ni har svårt att sitta efteråt så kan ni ta ett badlakan och rulla ihop som en ring och sitta på! Fick tipset av en andraföderska på BB, hon hade haft samma problem efter första förlossningen! Fast om ni har med amningskudde kan ni ju sitta på den.. eller en uppblåsbar nackkudde! Och bli inte rädda om bebisen kräks svart efter förlossningen, de sväljer rätt mycket blod... jag trodde lillan hade fått en inre blödning.. ha ha.. jag är lite arbetsskadad kanske!?!

• Vivs

Bianca - mina värkar satt i ryggen, inte i magen.. så det är nog olika tror jag!

• Vivs

Grattis Medusa!!! Härligt med fler bebisar!

Och grattis Sole att du klarade tentan! Måste kännas otroligt skönt att slippa ha den kvar att tänka på..

Funderar också på hur det går för Swe och Karin, så spännande!!

Ang att få besök så kunde jag inte hålla mig en dag, måste bara visa upp lilla Jennifer.. man är ju så stolt Har haft besök eller besökt någon nästan varje dag. Men inga förkylda, sjuka eller dagisbarn får komma i närheten!

Lillen - känner igen den där grodställningen på magen, verkar vara en favorit här också! Och promenader i vårsolen gillar min bebis med, märks att de är födda på samma dag

• Vivs

murgrönan - äntligen dags verkar det som! vad underbart, så som du har väntat!

frill - känner igen det där äta-bajsa-rapa-kräk-mönstret... allt tar en evighet! man börjar om och börjar om... mim bebis kräks ner allt så trots att jag både köpt och fått en massa kläder räcker de inte till!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3