Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
Ok, kanske dags att göra ny lista då? Skriv om du kan den 16, 23, båda eller ingen.
Januari-fika
Swenglish: båda
Sole: båda
Ok, kanske dags att göra ny lista då? Skriv om du kan den 16, 23, båda eller ingen.
Januari-fika
AMF- jag ringde häromdagen till FK för att kolla läget ang min SGI och då sa hon att jag borde ha fått ett infopack där det står om infomöte-hade jag inte fått. Så hon bokade in mig på mötet direkt. Så ring själv tycker jag!
Då säger vi den 23! Ska jag kolla med Indira på Bondegatan om man kan boka bord? Eller är det någon som hatar indisk mat? Just fika blir lite sent tror jag!
Majlinsa- vilken otur! Men å andra sidan är det ng aldrig ett bra tillfälle att ha armen i gips i många veckor, så kanske hellre då bebisen är pytteliten än när den börjar bli mer rörlig?
Sole- vad duktig du är med uppsatsen!
Tycler ni alla är så duktiga som jobbar på, heltid och allt! Jag är ju arbetssökande och har denna vecka jobb fyra timmar om dagen, tycker det är jobbigt nog!
Då ringer jag till restaurangen om några dagar, väntar och ser lite först hur listan blir på hur många som kommer.
Fika/middag i januari: 16e eller 23e
Vivs: båda
Majlinsa: båda
Björklöv: båda
Frill: båda
Pippil8: båda
Bianca2: båda men 23e efter 18.00
Lillie74: 23:e
SanniXx: Helst den 23:e. UL den 16:e så det beror på tid..
Emma3: 23:e
Ginger: 23:e
J79: 23:e
Sole- ja! Det kan göra jätteont ibland! Min ligger neråt med huvudet och har börjat trycka lite neråt, igår kväll tog den spjärn med rumpan/fötterna uppåt och tryckte ner huvudet- INTE skönt! Fattar inte att den ska växa i sex veckor till...
Sole- ja, vi har gått, och det var jättebra! Tyvärr har vi varit mycket dåliga på att öva efteråt... Vilken ledare ska ni ha?
Medusa-bra att de kollar upp men som sagt är det säkert ingen fara!
Sole- vi hade Fanny Falkman, jag tror att de alla är bra, har inte hört om någon som dragit en nitlott! Ha det så kul på kursen1 (Varnar dock för Gudrun Schyman-filmen om man är känslig...)
Sannixx- vilken dramatik!! Jag trodde ju också att jag läckte fostervatten för ett tag sen och då gjorde läkaren gynundersökning och jag fick hosta så kunde hon se att det inte rann mera utan att det antagligen var flytningar. Jag frågade om det fanns något bra sätt att se skillnad och det finns det inte sa hon... Uppmuntrande!
Murgrönan- på vår profylaxkurs sa ledaren att man kan starta förlossningen om man håller på och drar i bröstvårtorna, så man kanske ska spara det tricket i några veckor till!
Ginger- känner mig också stor och tung nu, den känslan kom rätt plötsligt tycker jag! Är fullgången om tre veckor (tre veckor innan BF), HJÄLP!
Sole- jag tror att det är lite olika terminologi, men 37-42 veckor är fullgången graviditet, innan dess prematur, efter det överburen. Här till exempel kallas det så: se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/36weeks/
Men sen har jag också sett att det bara kallas fullgången efter 40 veckor.
Känner precis samma som du när jag sitter, kan inte sitta med krokig rygg! Den kan nog ha vänt sig redan. Känner du hicka från den? det var så jag fattade att den bara låg neråt, kände hicka neråt!
Sole- men jag har nog känt så i flera veckor (obehaget när man sitter alltså, särskilt om den tar spjärn med rumpan!) jo hicka är lite lurigt först tycker jag, men nu hoppar magen varje hickning så det är ingen tvekan!
nån på jobbet tyckte jag skulle packa BB-väskan nu, känns lite överdrivet, fast å andra sidan vet man aldrig! Funderar också på att tvätta de babykläder vi har men det känns också helt overkligt och alldeles för tidigt...