Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
Vem eller vilka var det som gick hos BM på Södra BB?? Har ni fått tider till föräldragruppen? Hamnat i samma som mig?
Vem eller vilka var det som gick hos BM på Södra BB?? Har ni fått tider till föräldragruppen? Hamnat i samma som mig?
Jag har inte fått bristningar ännu *peppa peppa*. Såg att ni prata om de innan, men jag har en herrans massa sammandragningar hela tiden!
Januari-fika:
majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
Ginger kan ej före 17.30
Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
Bianca2, kan ej före 17.30
Vivs, kan ej onsdagkvällar
Lillie74, kan ej före 17:30
SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan..
bianca2: Jag sa gå hos sjukgymnast på rosenlunds sjukhus. Ska bara komma till skott och ringa Va kostar vattengympan?
Hmm.. Det var för dyrt för min plånka
bianca: Vi har oxå friskvård på jobbet. Jag har redan använt mina pengar till ett helårskort på friskis och svettis som just nu bara ligger och skräpar. Hehe.. De va dom pengarna
Nu har jag 4 dagar kvar på jobbet, sen slutar jag
majlinsa: Jag har tvättat 2 underlakan, det är allt. Jag har bäddat men ska bädda om sen. Jag var bara tvungen att kolla om spjälskyddet var okej
Fika/middag i januari: 16e eller 23e
Swenglish: båda
Sole: båda
Vivs: båda
Majlinsa: båda
Björklöv: båda
Frill: båda
Pippil8: båda
Bianca2: båda
Lillie74: 23:e
SanniXx: Helst den 23:e. UL den 16:e så det beror på tid..
Indisk mat? Är inte den stark? Tänkte mest på halsbrännan
Jag kommer gärna den 23:e kl 18.00
Oj vilka äventyr vi har varit på i natt.
När jag slutade jobbet och var påväg hem blev jag lite blöt mellan benen. Tänkte inte mer på de utan trodde bara att jag läckte lite. Innan jag sen skulle gå och lägga mig så bara rann det ur mig. Jag hade precis varit på toa men de fortsatte rinna..
Jag ringde förlossningen och det var bara att åka in för det var troligtvis vattnet som gått!
Väl inne såg barnmorskorna hur blöt jag var om byxorna och sa att det var vattet. Dom berättade allt som skulle hända nu och att jag har en bebis inom en vecka. Efter några timmar där inne i kom läkaren och gjorde UL+undersökning. Hon sa att det fanns rikligt med vatten (nästan 2l) och att det inte var vattnet som gått.
Med de resutatet fick jag åka hem igen med svaret att det antagligen var läcka och urin. En riktig kick mot kissblåsan (vilket jag inte förstår då hon ligger med huvudet i bäckeningången + att det runnit länge). De avtog där mitt i natten men när jag åkte hem sa dom att det KAN vara fostervatten och att hinnorna spruckit så att de rinner lite när tjejen ligger så de kommer ut. Om det kom tillbaka skulle jag ringa in igen.
Har försökt sova nu sen kl 6 i morse men gått upp varje eller varannan timme för att det bara rinner ur mig. Men nu har jag konstaterat att det är lite ljusgult och tror själv att det är urin, men vadå? Till min stora fråga. Ska jag läcka konstant i 8 veckor till? Kommer det bara över en timme så där att jag inte kan knipa längre? Någon som vet?
Lilltjejen mådde iaf bra och var piggelin