Inlägg från: bianca2 |Visa alla inlägg
  • bianca2

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Jag ska jobba fram till bebben kommer OM det går. Än så länge mår jag så himla bra. är bara i v30 nu så vi får se. jag är ju lärarae och har sportlov v 9. då är jag i v 37-38 har jag för mig. vore super om bebben kunde komma då men sån tur har man väl inte jag ska i alla fall jobba så länge jag tycker det är kul och mår bra. min chef är så snäll och jag har ingen direkt undervisning efter sportlovet. jag hade en rätt jobbig höst men nu efter jul har jag världens lugnaste schema!

• bianca2

God morgon allihopa! tänkte gå in på era sidor och kolla efter bilder på saker ni köpt! jag har ju inte köpt ngt ännu. en liten mössa och strumpos + finab odys vi fick av min syster o hennes kille. hoppas ingen tar illa upp.
    ha en skön dag!
    kram kram

• bianca2

jag vill oxå fika!

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30

(tar med listan neråt så den inte försvinner)

tror att vi ska köpa en baby-björn. vill nog ha en bärsjal oxå men min kille är lite traditionell och gillar inte "flum". inga bristningar än så länge! var hos bm idag. alltid lika mysigt att lyssna på hjärtat!
  • bianca2

Hej! min mebis ligger oxå med huvudet nedåt och sparkar mest på höger sida! och fortfarande mest aktivitet när jag ligger och vilar.

jag är gärna med och äter. har fortfarande en enorm aptit! var hos bm igår och var rädd att jag skulle gått upp massor men hade bara gått upp 0,5 kg sen förra gången. totalt har jag dock gått upp ca 12 kg. gick ju upp massor första veckorna när jag slutade röka. Går in i v 31 idag!

ang sömn så vaknar jag oxå pigg på morgonen. har ju jullov så jag brukar gå upp och äta men gått och lagt mig och sovit till 12!!!!!!! har läst att det är bra att vila på dagarna

Jag har läst på om snitt. innan jag blev gravid och första delenav graviditeten var ju jag helt inställd på att föda med snitt men sen har jag ju jobbat spm bar den med min rädsla, gått hos kurator på sös etc så nu vill jag i första hand föda vaginalt. jag hoppas jag får göra det nu när jag förberett mig så mycket men det viktigaste är ju att bebis kommer ut och mår bra. ang bedövning vill jag helst ta så lite sommöjligt. jag är ju livrädd för förlossningsskador. men som ni andra säger - jag tänker inte spela ngn superkvinna och behöver jag så tar jag.

ha en skön dag. har precis gjort lite gravidyogaövningar hemma

Förresten - är det ngn som gått, eller ska gå, på vattengympa för gravida på rosenlunds sjukhus? en kurs börjar på tisdag (5ggr) och funderar på att gå!

• bianca2

om jag ska gå så går jag via min barnmorskemottagning Ekens. då kostar det 750 kr för 5 ggr. men det går att anmäla sig ändå: 08-6750233. det är på tisdagar kl 08-09. !!! jag ska bestämma mig på måndag! Det heter " gympa och avslappning med förlossningsförberedelse i vatten"

kram

• bianca2

ja, det är dyrt men mitt jobb kommer att betala för vi har friskvård!

• bianca2

Tack Frill! och för att berömma mig själv ytterligare har jag även simmat en gång i veckan o gått på gravidyoga. och jag som aldrig ens tränat en dag innan.

jag börjar ju oxå jobba på måndag. är lite osäker på hur jag ska orka men det kanske går hur bra som helst. känner mig lite förslappad av att vara ledig när ingen annan är det!

kram på er!

• bianca2

sannixx - he he, så kan det gå ibland! skönt med bara 4 dagar kvar! nu ska jag ta ett bad!!!

• bianca2

Fika/middag i januari: 16e eller 23e
    Swenglish: båda
    Sole: båda
    Vivs: båda
    Majlinsa: båda
    Björklöv: båda
    Frill: båda
    Pippil8: båda
    Bianca2: båda

• bianca2

kompå att jag ska på infoträff  på försäkringskassan den 23e så efter 18.00 blir bättre

Fika/middag i januari: 16e eller 23e
    Swenglish: båda
    Sole: båda
    Vivs: båda
    Majlinsa: båda
    Björklöv: båda
    Frill: båda
    Pippil8: båda
    Bianca2: båda men 23e efter 18.00
    Lillie74: 23:e
    SanniXx: Helst den 23:e. UL den 16:e så det beror på tid..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3