• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

hej hej kikar in en snabbis här!

hoppas allt är bra med er, själv har man ätit julmat till leda

• Sole

hej hej!

sitter här och försöker skriva B-uppsats, det är segt vill jag lova!
    Beräknar sluta skolan i början på mars så det är ett tag till!

Ang. rörelser i magen så är det mest på min vänstra sida som jag känner av.

Jag drömde häromdagen att jag födde på Gran Canaria (vi åker dit imorgon) och allt gick jättebra men jag var stressad över att jag itne berättat för min BM
    Nu får vi verkligen inte hoppas att det är en sanndröm utan att bebis håller sig inne ett tag till!

• Sole

Pippil8

Jag skriver uppsats i arbetsrätt, närmare bestämt "arbetsgivarens ansvar vid rehabilitering av fysisk sjukdom samt vad är skälig grund för uppsägning vid sjukdom"
    Intressant va?

Apropå kläder - det blev ju inte helt lätt att hitta sommarkläder i garderoben för en vecka i solen så jag var tvungen att ge mig ut och shoppa. Köpte inte överdrivet mkt, det är ju ändå bara för en vecka, men det är ju kul att ha nåt schysst att sätta på sig.
    Men jag ska ju inte klaga, jag och magen kommer äga poolen i en vecka

Fleeceoverall kan nog vara bra, det kan ju vara svinkallt i mars!
    Än så länge har jag bara köpt en munkjacka + byxor, men lite mer än så blir det ju innan det är dags
    Tyvärr är maken på "icke-inköpar-humör" och har åsikten "vi kommer ju få massa kläder när han är född och det som saknas då kan vi ju sticka ner och handla då."
    Jag vill gärna vara mer förberedd än så.

• Sole

bianca2
    Skönt att din pappa är bättre!

Pippil8
    jo det är ju intressant och du har rätt att det är svårt att säga upp, det ska ju bla utredas osv. Just nu känner jag mig bara trött på skolan och har inte varit ledig på länge. Men det är bara denna uppsats kvar + 6 poäng till i vår sen går jag på mammaledighet.

Nu måste jag packa inför imorgon, ha ett underbart nyår alla tjejer så hörs vi nästa år!

kram

• Sole

hej tjejer!

Åh va mkt ni har hunnit skriva på en vecka
    Hinner inte läsa igenom allt nu, gör det imorgon när jag måste sitta med min uppsats

Låter iallafall som ni alla haft trevligt nyår!
    Vi kom hem från gran canaria idag och allt har gått bra med maggen!
    På vägen hem blev jag stoppad vid gaten där de frågade hur långt gången jag var och när jag sa att jag hade intyg var det ok *phu*

väl inne på planet sitter jag bredvid en barnmorska!!! Kul sammanträffande och vi lugnade nog varandra då hon var flygrädd och jag kände mig trygg om det skulle hända något

vi hörs lite senare!

• Sole

Godmorgon!
    Lägger till mig på fikatiderna
    Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan
    Emma 3, sista jobbadagen 18 jan så efter det kan jag för det mesta
    Björklöv, kan ej 11 & 18-22 jan
    Medusa kan ej före 17.30
    Swenglish, kan nog nästan alltid!
    Frill, helst ej före 17.30, och inte 24,25,26 januari.
    Cirpen, kan alla helger vilken tid som helst
    Sole, kan ej 9,11 och 12e

• Sole

hej på er!

Ni som har upplevt rätt mkt sammandragningar, hur mycket anses vara mycket?
    Jag får sammandragningar mer eller mindre varje gång jag ska gå (utomhus inte runt i lägenheten) och måste nästan stanna upp för att kunna fortsätta. Övrig får jag nog sammandragningar npgra gånger i timmen (har inte exakt koll) och ibland blir det en skarp smärta i magen.
    Är det något att ta upp med BM tror ni eller är det normalt?

Annars pinnar livet på rätt bra, förstår inte att magen ska växa sig ännu större under de två månader som är kvar! Förvånad

Idag fick jag tillbaka en tenta om arbetsmiljö och management och fick VG Skrattande, ännu funkar hjärnan även om den är rätt seg emellanåt

Ni som fått era barnvagnar, jag längtar till vår som levereras i mitten av feb!

Annars har vi inte inhandlat så mkt ännu, vi får/ärver: spjälsäng, babybjörn, lite kläder, skötbord, potta(!), stol som man hänger på bord, lite sängkläder till spjälsängen.
    Vi har köpt: ett par bruna manchester-snickarbyxor på Zara i Las Palmas, ett par vita byxor + munkjacka på HM samt barnvagn.

Hur t'nker ni med nappar, filtar, salvor, febertermometer etc etc, köper ni sånt nu eller när behovet uppstår? Tycker det är lite svårt att veta vad man behöver och affärerna har ju en uppsjö av prylar!

BF 26 mars
  • Sole

tänkte precis på fika-tiden och vilket jobb det blir att samordna dag

jag kan iallafall den 16:e! (och även 23:e)

Sammandragningarna är jobbiga, lite svårt har jag att accceptera att en promenad på några minuter räcker då jag älskar att gå långt och raskt i vanliga fall!

I helgen var jag coh maken och simmade och det var verkligen jätteskönt så nu har jag köpt 10 gångerskort!

BF 26 mars
  • Sole

ha ha nu kom jag på, jag drömde inatt att vi hade fika

intressant att se ifall ni ser ut som i drömmen Flört

BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3