• Sofffy

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hallå tjejer!

Har heller aldrig ätit på Fridays, men det blir nog jättebra. Är så himla dålig på förslag på lunchrestauranger i stan, äter inte lunch ute så jätteofta.

Sole o lillen-lillen:

Jag hoppas verkligen att blåstheten går över efter förlossningen, man blir ju rädd för sig själv så korkad man e nu, men det värsta är att man är så disträ o seg i kolan. Har helt enkelt för mkt att tänka på.
    Häromdagen när ja skulle hämta min respektive från jobbet så glömmer ja o lägga i ettan när det blev grönt o får kärringstopp mitt i korsningen sveavägen, odengatan o inte nog med det, när ja ska fickparkera så lägger jag i backen när bilen rullar framåt. Han frågade sen om ja hade fått mitt körkort i flingpaketet, vågar nog inte låna ut bilen till mig nå mer.

Åhh det börjar kännas läskigt nu när det är så nära, har varit inne i flera marstrådar o snokat o det e flera nu som har fått som har i Mars. O en kollega till mig på jobbet som hade bf 3v före mig fick sin tös igår.

Zul:

Hihi roligt det där med att folk frågar om det har hänt ngt. Speciellt när familjen o de närmsta frågar, de är ju de första man hör av sig till så fort det händer något, precis som att man skulle ringa typ 2 veckor efter, - ahh o sen vad har hänt mer, jo just det ja vi fick barn.

• Sofffy

Hej tjejer!

Gick upp nu.

Haft en fruktansvärd natt, vaknat av värkar varannan timme. Va uppe o skulle kissa i natt och trodde att vattnet gick så som det rann, men det va inte rätta nyansen+ att det inte rann när jag ställde mig upp, så det va nog bara en sprängfylld blåsa. Ska till bm på tisdag och kolla upp hur det ser ut.

Åhh bebisen får ju inte komma förrän om minst 2 veckor. Det är först då vi får flytta tillbaka till vår lgh efter renoveringen Känner mig såå stressad.

Sole: Härligt att festen blev lyckad. Du får gärna knåpa ner det där receptet på björnbärsbrushetta, blir jämnt så sugen när ja läser dina inlägg

• Sofffy

Vivs: Ja eller hur ska de komma när man inte vill.
    Känns så, har man inget för sig o bara väntar, då går man över tiden. Har man fullt upp då kommer de långt innan.

Ja allt löser väl sig, men man blir ändå stressad, man har ju liksom målat upp en glamourös bild av hur man ska gå o smådamma lite, baka bullar och bädda om bebissängen 1000 ggr innan den skulle komma o nu ser det ut som ett j-a skrotupplag i lgh och dammet har lagt sig exakt överallt. Nä, jag hoppas att mina förvärkar också lägger sig nu så att man kan slappna av lite, de är välkommna tillbaka vid utsatt bf-tid

• Sofffy

Sole:

Vanligast är väl att fostervattnet ska väl vara ofärgat med lite vita flagor i, sen förekommer det ju att det kan vara andra färger också om barnet tex har bajsat el så. Men jag tycker det verkar jättesvårt o veta. Men man blir nog varse, fostervatten är ju sån enorm mängd.

Stort tack för receptet på Björnbärsbrushettan
    *springer ner till affären o köper björnbär..

• Sofffy

Swenglish

Haha, vilken säker brorsa du har

Tack för infon ang när vattnet går.

Skönt att få BB-väskan packad, skönt o slippa tänka sen när det väl sätter igång

Har legat o sovit nu i 3 timmar, så skönt. Men känner mig lagom oduglig, nu när min kille har varit uppe sedan 7:00 och arbetat med renoveringen i lgh och kommer inte hem förrens 23, så ja ska sätta igång här med att baka lite bullar o städa så att man kan känner sig lite nyttig iaf.

• Sofffy

Pippil8 - va bra att du sa att pappan får mat på bbsthlm, va lite osäker på hur det låg till med det.

Här prepareras det och förbereds för fullt .
    Livsviktigt för mig och högst upp på bb-väsk-listan står
    Bravo -äpplejuice. Klarar mig inte utan den.

Tråkigt Hellur att du inte kan haka på lunchen, men hoppas att vi hinner med en till innan vi föder.

• Sofffy

Hej tjejer!

Tack för en supertrevlig lunch igår, skoj o få ett ansikte på alla som skriver

När jag kom hem igår till vår provisoriska lägenhet så höll jag på o städa o putsa fönster från 16 till kl 21 på kvällen eftersom den som skulle hyra lgh kom o skulle flytta in kl 08:00 i morse o vi då skulle vara ute. Kom hem med all packning till mina svärföräldrar vid kl 22 o åt middag då, gick o la mig vid 23, då satte helvetet igång..

Hade värkar exakt hela natten fram till 04 på morgonen med ungefär 10 minuters mellanrum, sen stannade det helt av och jag kunde få sova ngra timmar. E helt slut nu, men ska försöka ta mig till rundvisningen på bb-stockholm idag iaf, o ta extra mkt lustgas så att man sover gott sen resten av dagen..

Lät jättetrevligt med fika i sickla imån, men tyvärr har jag fått i uppdrag att övervaka hantverkarna som sätter upp köket i morgon så att det inte blir fel.

Hoppas att ni alla mår bra o att ni får en härlig helg, kanske blir det några bebisar i helgen mån tro?!

Eftersom jag kommer bo hos mina svärföräldrar tills vi har vatten i vår lgh så kommer jag förmodligen inte ha tillgång till internet förrens först i nästa vecka, så kommer inte skriva igen förrens då.

Kram/S

• Sofffy

Bianca: Åhh grattis till förlovningen, vilken underbar dag att bli friad till, första riktiga vårdagen

Swenglish: Håller också tummarna för dig! Man får väl hoppas att ju längre man väntar desto snabbare går det när det väl sätter igång.

Hoppas att ni haft det bra i helgen.
    Själv åkte jag på den "underbara" vinterkräksjukan i fredags och spydde konstant varje halvtimme hela fredagsnatten hemma hos mina svärföräldrar som vi bor tillfälligt hos.
    På lördagen fick jag även starka värkar och en sjuk halsbränna. Vi ringde förlossningen men värkarna stannade av sen så blev aldrig att vi åkte in. Va riktigt skönt, för jag kände verkligen att det inte fanns en chans i helvetet att ja hade kunnat klämma ut en unge, de hade fått göra ett snitt, så matt jag var.

Så mitt lördagsnöje blev att ligga med varm vetekudde mot magen, äta novalucol, alvedon och dricka varm saft med salt i. Idag har jag fått i mig lite mat så man haft lite energi men man e fortfarande helt orkeslös.

Ikväll tror ja att en liten del av slemproppen gick fast det behöver ju inte betyda så mkt. När man går in här o kikar så känns det ganska tryggt för mig -som att det kommer att dröja minst 2 veckor till innan bebis, eftersom det e flera här som nu ligger på +.

Läste att det kanske blir lunch här på tisdag, funderar på att haka på förutsatt att ja e helt kurant igen så att man inte smittar ngn.

Sov gott tjejer!

• Sofffy

Hallå tjejer!

Har försökt skriva 2 långa inlägg men direkt när ja ska skicka så har datorn loggat av sig o ja har blivit förbannad o stängt av den

Jag mår mkt bättre idag. Har laddat på med spaghetti och köttfärssås o även kommit ut på promenad, så det känns bra att vara tillbaka på banan igen.

Skippar iaf lunchen i morgon då ja inte vill smitta ngn av er, är ett helvete o ligga i kräksjuka med värkar.
    Inget man önskar ens sin värsta fiende.

Annars så tror ja att det verkar vara på G här ganska så snart, har ihållande värk konstant, så kan man väl inte gå i 2 veckor till så ja kanske bebis för mig i helgen?!

• Sofffy

Tjena!

Swenglish:

Novalucol gör susen, har nog knaprat en 20 tabletter under helgen, e verkligen så himla obehagligt med halsbränna.

Hihi roliga drömmar ni har.
    Jag drömde i helgen när ja var som mest stressad över renoveringen att vi skulle gifta oss, men skrivit fel årtal -07 ist för 08 i inbjudningskorten. Folk började ringa o meddela att de kom o att de hade tagit ledigt från jobbet osv för att komma upp till sthlm. Ja fick panik eftersom jag e höggravid, vårt hem inte är beboeligt och nu skulle jag styra upp ett bröllop i juni med allt vad det innebär, åhh va skönt när man vaknade..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3