Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Bianca- grattis till flytten!

Vivs- ja, det blir nog så att jag sätter in dem, om det så är mitt i natten och jag har värkar varannan minut!

Pippil8- det går säkert bra att haka på, när jag bokade sist till lunch så bokade jag ungefärligt antal, brukar inte vara så noga. Hoppas du kan följa med! har inte sytt till spjälsängen än, bara vagnen och babykorgen och de är mycket mindre. Sök på nån babybutiksida på lakan, så står det säkert vilka mått det är.

Hellur- synd att du inte kan följa med! Kan du inte ta lååång lunch från jobbet? (trots att du jobbar halvdag...)

Ska försöka komma in och skriva när jag åker in!

Det här har vi packat i väskorna om någon är intresserad. Kom gärna med förslag om jag glömt något!

Förlossningsväska:

journalen+patientbrickan
    kamera+laddare
    videokamera+stativ+laddare
    mobil+laddare
    lypsyl
    hårsnoddar
    vetekudde
    tofflor
    badbyxor till mannen
    linsgrejer

BB-väska:

Morgonrock
    ombyte till mannen
    kläder till mig att åka hem i (tänkte ha sjukhuskläder så länge jag är där)
    kläder till bebisen att åka hem i
    amningsBH (apotekets)
    div. toalettartiklar

Musik har jag inte tänkt på så mycket, kanske lyssnar jag på mannens Ipod. Sen tänkte vi lägga ner nåt att äta till mannen, men vet inte vad riktigt?

• Swenglish

Lillenlillen: Ser framför mig hur alla har badkläder på sig i förlossningssalen för att det är så blodigt... Tänkte att det kanske kan vara bra att ha om jag tänkte hänga i badet/duschen i timmar och han ska vara med?

• Swenglish

Hittade omröstningen!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m17834317.html

Pippil8- får mannen mat under förlossningen på BB SThlm? Det är ju jättebra! Synd att de inte har så på Sös vad jag vet, där får han mat sen på BB. Men tror att om han håller på att svimma av av hunger och det är mitt i natten att de nog ger honom nånting, hellre det än att behöva pyssla om honom också! :D

• Swenglish

Piipil8- det är 340/dygn på Sös och då ingår alla måltider, men hur ska man veta när det första dygnet börjar? Jaja, kanske småsaker att fundera på, slänger ner lite blåbärssoppa iallfall!

• Swenglish

Hej Cirpen och välkomna hem! Vad söt hon är din dotter! Hoppas brösten lugnar ner sig snart... Kram Swenglish

• Swenglish

Halloj,

har varit och kollat på lampor-svårt! Nu står mannen och bakar morotskaka, mums!

Sole- ha en bra graviditetsaktivitetsdag!

Ja, hoppas också på bebis nu i veckan, eftersom det inte blev i helgen som jag hade beställt så skulle fredag passa rätt bra, så hinner jag luncha med er, ta en till tripp till Ikea och pyssla lite mer. Sydde en kombinerad skötmatta/lock till en väska som ska vara skötväska (en svart från Granit), blev riktigt bra fast jag aldrig är noggrann när jag syr, vill att det ska bli klart snabbt!

• Swenglish

Lillie- synd att du inte kan komma! Vad krångliga de verkar på Fridays... Vi kan ju inte garantera att vi blir 10, kanske skulle vi försöka boka på nåt annat ställe, eller vad tycker ni? har ätit tre bitar morotskaka och sen somnade jag så sött på soffan!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3