• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

åhh jag blir så irriterad på CSN att föräldrapenning räknas som inkomst och det är olika bud på hur mkt man får tjäna under året då jag bara tar några poäng denna termin.

nu ska jag ta ut 3,5 dagar i veckan och inte ens vara helt ledig under året och kommer gå över gränsen!!
    : - [

• Sole

det skulle ju bli en jättearg gubbe i slutet

• Sole

hej sannixx!

en del har ju himla nära BF här i tråden, men jag är en av dem som har i slutet av mars *suck*

kul att få höra om hur livet som småbarnsförälder är!

• Sole

Zul

ja visst ja du var ju också studerande!

Föräldrapenning räknas som inkomst som om du tex skulle jobba vid sidan av studierna då det är skatt på dessa pengar. Det lönar sig att kolla upp hur mkt du får "tjäna" i år så du inte kommer över fribeloppet.

Tar du mindre än 100% i studiestöd så får du ju tjäna mer.
    Sist jag pratade med CSN så sa de att jag itne behöver börja betala tillbaka lånet då jag ska ta upp skolan igen i höst och det hade du väl också tänkt att göra?

• Sole

halloj!

snurriga jag gick upp en hel timme för tidigt imorse för att fixa frukost på sängen till maken som fyller år idag *suck*

gick och la mig igen och strax efter ringer alarmet på hans mobil och jag utbrister "men älskling, du skulle ju inte ställa larmet idag"

nåja nu ska jag fixa frukost till honom och så ska han få presenter, en tröja att ha över skjortor i mörkgrå samt en bok som heter "en kärleksförklaring" www.bluebox.se/showinfo.asp&page=7&countrs=72&size=12&method=search&alt=&sokfalt=Akut&visa=
    där har dom för övrigt massa roliga saker!

• Sole

hej hej!

låter som en trevlig idé med lunch nästa vecka, själv slits jag dock mellan att jag borde ta mig i kragen och faktiskt plugga sista veckan då jag har tenta nästa lördag eller "äh - jag har ju inte pluggat så mkt hitills så det gör väl inget om jag bokat upp saker den veckan"

den onda och goda på varsin axel som sitter och viskar

• Sole

Hellur

jag är en mästare i att fastna i dåliga serier, kollar på alldeles för mkt TV och de som går på kvällarna om jag gör annat spelas in o kollas på på dagarna för det är ju mkt roligare än att plugga....

Snacka om att man har dålig diciplin på sig själv...

• Sole

tackar alla som grattar min man, ska hälsa det vidare

• Sole

usch!

tanken har inte ens slagit mig att man kanske skulle kunna vara sjuk under förlossningen!

Jag har varit frisk hela graviditeten (peppar, peppar) har väl säkert sån otur att det skulle bli så!

• Sole

murgrönan

nä det är ju som på kvällarna som jag spelar in o kollar på dagarna, inte så bra det heller

nu ska vi ta steget längre och köpa mediacenter så då slipper jag gå utanför dörren

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3