Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
Lycka till på ultraljudet, det går nog jättebra..och underbart att få se bebisen igen!
Lycka till på ultraljudet, det går nog jättebra..och underbart att få se bebisen igen!
Skönt att bebisen mår bra, Sannixx.. det kanske är urin som du säger... men märkligt mycket isåfall! Kissar du lika mycket som du brukar annars? Som Bianca säger så börjar det bli uppenbart att vi närmar oss! Men jag hoppas bebisarna stannar kvar några veckor till.. själv går jag in i v33 idag!
Murgrönan - jag har oxå hört det där med bröstvårtorna. Att man tex efter att ha duschat ska skrubba bröstvårtorna med en hård handduk..vet inte om det fungerar faktiskt, men det kanske går att "härda" dem lite Verkar dock mest obehagligt!
Majlinsa - angående bb-väskan så har jag börjat fundera lite på det.. ska skriva en lista nu i dagarna tänkte jag. Viktigast är ju att komma ihåg kameran!!
Annars så behöver man ju lite kläder och ombyten till både bebis och sig själv.. blöjor till bebis och stora bindor till sig själv.. något väldoftande schampo och balsam kan man säkert uppskatta, de på sjukhusen är inget vidare alls.. babyskyddet till bilen kan ju vara bra att ha med... sportdrycker, smågodis och dextrosol att knapra på under arbetet... tofflor kan nog vara skönt.. hårsnoddar... mat till killen... skön musik att ha vid förlossningen.. ja, det finns massor av bra grejer man kan tänka sig, kan återkomma med en lista när jag skrivit den!
Man kan ju göra lite mackor till killen precis innan man åker in ... de håller sig ju ett tag. Och varma koppen kan man ta med. Det behövs nog bara om det är natt, annars finns det ju ställen han kan gå och köpa sig något, i värsta fall pressbyrån! Eller så kan man ta fram en matlåda ur frysen precis innan man åker, då håller den sig nog ett tag. Eller kanske låta den ligga i bilen? Det lär ju inte vara sommarvärme när vi ska föda
Bianca, jag har precis upptäckt att min sambo också är rätt skraj inför förlossningen! Han är lite dålig på att visa känslor men när vi varit på föreläsning på Huddinge sa han att han var lite rädd för det här, just att han inte ska "göra rätt" när jag föder eller att han inte ska våga göra något alls..det är nog fler tankar än vi kan ana som rör sig i deras huvuden!
SannixX - Vart är du? Hur går det för dig??
Oj, hjälp! Så sannixx bebbe e på väg ut! Blev också alldeles tårögd när jag läste det här! Kul, spännande och läskigt!! Får mig att bli lite stressad... ja, det kanske inte är så tidigt att börja packa väskan ändå!!
Murgrönan - varför blev du sjukskriven? Jag tycker du ska ta det lugnt och bara jobba 50%! Det är skönt att vila upp sig nu innan förlossningen! Men, jag förstår ditt dåliga samvete..jag fick också det när jag sjukskrev mig sista veckan innan havandeskapspenningen.. dessutom vart min chef arg på mig vilket inte gjorde saken bättre! Men, tänk på dig själv och ditt barn, det är ju det enda viktiga
Välkommen Hellur!
Förvirrande det här med kudde eller inte.... jag tänkte hoppa över det och täcke. Ska köpa en sovpåse, en sån där grobag i stället.
Skönt att Sannixx verkar må bra... dyker väl upp en liten snart!
Ha det gott i stormen!
Ja, man blir ju alldeles tårögd!! Hoppas allt gått bra för Sannixx... bebisen borde vara ute nu tycker man...
Idag har jag tagit en tur till stan och köpt ett par omlottbodies, kom på att det kanske är bra att ha i början.. gick en sväng till P.O.P och hittade en på rea, alltid härligt att fynda lite Blir nog inte så många resor in till stan efter idag, blev riktigt trött av att gå och kissnödig heeeela tiden!
Har också ont om plats i hemmet och funderade på alla möjliga slags skötbord. Nu har vi fått ett av min bror som står i sovrummet och där får det nog bli... tyvärr vart det för trångt i badrummet!
Bianca - skönt att du mår bättre från magsjukan.. jag fick kräksjuka i våras och det var ingen lek...och då var jag ändå inte gravid! Det enda positiva var att jag slapp karensdag för jag blev smittad genom jobbet.. inget ont utan något gott i sig
Apropå vad folk säger om magen så brukar jag få höra att jag har en ordentlig kula. Det stämmer nog, är rätt liten i övrigt.. Något som stör mig däremot är att folk inte kan låta bli att kommentera att man ska ha en mars-bebis... "jaha, gjord på midsommar då..." Är så less på att höra det!