Snö, sol och kyla, vackert som tusan!
Har haft en jättefin helg, men det blev ingen vända till Babyland eller Babyproffsen, däremot var jag inne på PoP och köpte babykläder *ler*
Det är de allra första babyplaggen som vi köper faktiskt, känns ju så "nära" nu med satt datum för snittet. Vet inte om ni andra tänker strategiskt, men jag tror att de babykläder vi får från vänner & familj kommer vara från strl 56 och uppåt, så vi kommer främst köpa nyföddstorlekar.
Hellur: vet inte om du såg mig, jag såg dock ingen annan höggravid på Sirap i lördags! Deras blåbärspannkakor...to die for *skrattar*
Andra brunchställen som vi gärna går till är bl a Enskede Krog och Hasselbacken. Gick ofta till Elverket förut, men tyckte att de sunkat till sig vid de senaste besöken, så nu bojkottar vi det stället.
Har inte känt av några gråtattacker alls, men känner mig blödigare vissa dagar, även om det var ett tag sedan sist. Blir lättare att bli tårögd och ledsen om jag blir upprörd eller arg. Maken blir spak och är förstående, men oftast först efter att jag skriker att "JAG ÄR FAKTISKT I ÅTTONDE MÅNADEN OCH MED TANKE PÅ HUR SMIDIG MIN GRAVIDITET HAR VARIT, SÅ FÅR DU FAN VISA MIG LITE HÄNSYN OCH HA FÖRSTÅELSE FÖR ATT JAG REAGERAR SOM JAG GÖR".
*hahahaha*
Var hos bm i morse, SF-måttet har ökat till 29 (v 32+0 idag) och barnmorskan är nöjd. Om det inte hade ökat till 29, så hade hon skickat mig på tillväxt-UL. Järnvärdet har också ökat, så allt känns och ser jättebra ut. Skönt.
Jag kommer till Indira imorgon.
Swenglish, är det stora bordet på nedervåningen som du har bokat åt oss?
Swenglish
Sole
Bianca2
J79
Pippil8
Vivs
Frill
Majlinsa
Lillie74
Ginger
Medusa