Inlägg från: Medusa2001 |Visa alla inlägg
  • Medusa2001

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hej allihop!

Grattis till lägenhetsbytet, Bianca!!!!

Ska bli kul att träffas på Inidra nästa vecka, och få ansikten till alla alias *ler*

Underbart med fredag igen - sovmorgon och sedan brunch på Sirap i morgon (gooooda blåbärspannkisar!!), och så shoppas loss på Babyproffsen eller Babyland.

Igår kändes det som om min mage växte ett par centimeter, mådde jättebra hela dagen, men det spände och tryckte. Kändes nästan som ett blåmärke "inne" i magen. Konstigt.
    Ska till bm på måndag och mäta igen, tror och hoppas att magen växt ikapp på kurvan.

Önskar alla en fin helg!

• Medusa2001

Snö, sol och kyla, vackert som tusan!

Har haft en jättefin helg, men det blev ingen vända till Babyland eller Babyproffsen, däremot var jag inne på PoP och köpte babykläder *ler*
    Det är de allra första babyplaggen som vi köper faktiskt, känns ju så "nära" nu med satt datum för snittet. Vet inte om ni andra tänker strategiskt, men jag tror att de babykläder vi får från vänner & familj kommer vara från strl 56 och uppåt, så vi kommer främst köpa nyföddstorlekar.

Hellur: vet inte om du såg mig, jag såg dock ingen annan höggravid på Sirap i lördags! Deras blåbärspannkakor...to die for *skrattar*

Andra brunchställen som vi gärna går till är bl a Enskede Krog och Hasselbacken. Gick ofta till Elverket förut, men tyckte att de sunkat till sig vid de senaste besöken, så nu bojkottar vi det stället.

Har inte känt av några gråtattacker alls, men känner mig blödigare vissa dagar, även om det var ett tag sedan sist. Blir lättare att bli tårögd och ledsen om jag blir upprörd eller arg. Maken blir spak och är förstående, men oftast först efter att jag skriker att "JAG ÄR FAKTISKT I ÅTTONDE MÅNADEN OCH MED TANKE PÅ HUR SMIDIG MIN GRAVIDITET HAR VARIT, SÅ FÅR DU FAN VISA MIG LITE HÄNSYN OCH HA FÖRSTÅELSE FÖR ATT JAG REAGERAR SOM JAG GÖR".
    *hahahaha*

Var hos bm i morse, SF-måttet har ökat till 29 (v 32+0 idag) och barnmorskan är nöjd. Om det inte hade ökat till 29, så hade hon skickat mig på tillväxt-UL. Järnvärdet har också ökat, så allt känns och ser jättebra ut. Skönt.

Jag kommer till Indira imorgon.
    Swenglish, är det stora bordet på nedervåningen som du har bokat åt oss?

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill
    Majlinsa
    Lillie74
    Ginger
    Medusa

• Medusa2001

Sorry Hellur, det var Sofffy som skrev att hon skulle dit i lördags *ler*

Sirap är högljutt och slamrigt och serverar brunchtallrikar. Supergott, men inte ett ställe jag kommer gå till med liten bebis.
    Swenglish: de tar endast emot bordsbeställningar om man är minst 6 pers eller fler. För att få bord, gå dit 5-10 min före 11.00, annars är risken stor att ni inte får någonstans att sitta. Vi var där strax före elva i lördags och 10 över elva var det fullt! Helt galet.

Kumla Herrgård låter gott och trevligt!
    Vi kanske kör en brunch nästa gång vi ses? *ler*

Ser framemot att ses imorgon!

• Medusa2001

*skrattar*
    Jag har inte heller varit på "nätdejt" tidigare - det ska bli kul att ses och äta lite gott samtidigt!
    Min man skakade på huvudet och trodde att jag skämtade när jag sa att jag skulle träffa er ikväll. Han tycker att det kul för min skull, men lite skeptisk.

Vet inte vad han fått för sig, men jag har inte pratat så mycket om "min" Familjelivsgrupp utan haft det som mitt eget nätverk under graviditeten.

Hur har era män/killar reagerat?

Är på jobbet och kommer direkt därifrån till Indira. Ska försöka att inte fluffa godis och choklad på eftermiddagen, vill vara hungrig tills i kväll.

Ha det bra - vi ses!

• Medusa2001

God morgon tjejer!

*skrattar* Det var kul att träffas igår! Roligt att få namn (vissa minns jag bättre än andra) och ansikten till era alias.
    Personalen på Indira verkade uppskatta att ha tolv gravida tjejer på middag :)

Jag gissar också att Swenglish blir nästa mamma!

Hej så länge

• Medusa2001

Halloj, här kommer några efter-lunchen-koma-hälsningar från mig!

Pippi: ja du är en galning *ler* Gå av tidigare om du har möjlighet, softa och ta det lugnt och njut av tiden innan bebisen kommer.
    Själv jobbar jag heltid en vecka till, sedan blir det sporadiskt i en eller två veckor innan jag säger adjö helt och hållet. Ska bli superskönt! Jag har ju datum för snitt, så det är ingen risk att jag går över tiden och får långtråkigt av väntan...

Var på kundlunch idag med en tjej som jag fått jättebra kontakt med, hon hade köpt ett paket med babykläder (strl 56 förstås *ler*) till mig. Jättegulligt av henne!

Ha det bra!
    Medusa (L)

• Medusa2001

Hej alla!

Stööön, vaknade runt halvfem i morse och kunde inte somna om...har vaknat ett par gånger varje natt under säkert någon månads tid, men somnat om utan problem. Hoppas jag inte kommer in i en vakna-svintidigt-fas fram till bebisen kommer....
    Illa nog om jag är ledig på dagen, men grymt jobbigt när jag fortfarande jobbar heltid.

Annars är allt bara fint, liv i magen och inga konstigheter med aptiten. Känner dock att jag har känslorna lite on top just nu och har haft en känsla av raseri två dagar i rad. Ni vet, som att gå i taket utan egentlig anledning, blir alldeles svart i ögonen och blir varm i nacken. Hormoner...Är väldigt röksugen också.

Blä. Det här blir en konstig dag. Skriver igen när jag är på bättre humör....Aaarghh!

• Medusa2001

God morgon!

Vaknade tidigt och har läst DN och druckit kaffe i lugn och ro innan mannen och bonusbarnet vaknar till liv. Skönt att ha en liten stund för mig själv på morgnarna.

Min jag-är-jättearg-dag gick över på fredag eftermiddagen *skrattar* och jag är i fas igen. Igår tog vi med "babylista" till IKEA och Babyland och shoppade loss! Det finns ju hur mycket som helst som man tycker att "det här behöver vi" eller "det här är väl bra att ha"!!! Mycket folk (lönehelg, vad trodde vi...), men vi tog det med ro och skratt när vi plöjde runt bland prylar och människor.

Tycker att magen blir lite större var dag, mammabyxor som jag köpte för ett par månader sedan, är nu ivuxna...och det är ändå 6 veckor kvar för mig. Vill INTE lägga en spänn till på mammakläder. Kanske skulle vara ett par snickisar som Swenglish har i så fall.

Vore kul med en träff till i februari innan bebisarna börjar pluppa ut.

Ha en jättefin söndag!

• Medusa2001

Godmorgon!

Hoppas ni mår bra! Allt bra med mig förutom att jag får mer och mer ont i ett område lite snett ovanför naveln...vet inte vad det kan vara, bm trodde att det kunde vara barnet som sparkar mot just den punkten, men jag känner inga sparkar där. Lite nojjig blir jag förstås, vill dessutom inte ha jätteont i ytterligare 5 veckor. Någon annan som har en förklaring till vad det kan vara?
    På morgnarna har jag inte ont (legat stilla och på rygg hela natten), men efter lunchtid på dagarna så börjar det göra ont, ömmar, obehagligt. Ska ringa min bm och höra med henne, vill träffa en läkare som kollar.

Kan tyvärr inte följa med på måndag, mina föräldrar kommer och hälsar på ett par dagar.

Ha en fin dag!

• Medusa2001

Hej,

jag blir jättesugen på kött när jag hör att ni ska till Texas L eller Helenes Krog...följer gärna med om det blir en träff till innan barnen börjar komma.

Har pratat med bm och sjukvårdsupplysningen ang onda området, och det är troligen en magmuskel som sträckts ut i o m magen och barnet växer och tar allt mer plats. Inget ovanligt i senare delen av en graviditet, men naturligtvis inte så skönt för mig. Vila, ryggläge och softa ner var råden jag fick. Ska träffa en läkare nästa onsdag (lång väntetid...). Blir det värre, så får jag åka in akut, men jag hoppas lite lugnare tempo kan hjälpa. Uppmuntrande (NOT!) att höra att det inte kommer gå över helt förrän barnet är ute...

Bianca: kan det vara något liknande som du drabbats av? Eller var läkaren mer specifik? Mitt onda område är under revbenen, snett ovanför naveln på högersidan.

Men bortsett från onda fläcken, så är allt jättebra med mig, förkyld, men på bra humör. Ser framemot att gå ner i arbetstid....

Ha en fin dag!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3