Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Oj! Somnade visst på soffan

Jag har gått upp ca 12 kg från innan graviditeten, och har stått still i vikt sedan vecka 32 (är i vecka 35 nu) fast så länge magen växer som den ska är jag inte orolig för att jag inte går upp i vikt. Har bla märkt att jag samlar mindre vatten nu?!?

Igår kväll drabbades jag av väääääärldens hormonrusch, känslorna var verkligen överallt!! Var hemma hos svärföräldrarna och jag bad visst lite ilsket om mer glass (inget minne alls av det ) och sedan började vi alla gapflabba åt det fast mitt skratt förvändes snabbt till gråt. Tack och lov för en förstående svärmor

• Björklöv

Säger som J79 (och resten av badnymferna ) tack för en trevlig förmiddag Jag har testat soffan nu på eftermiddagen, den var mycket skön och sovvänlig

Vad gäller lunch nästa vecka passar det mig alla dagar utom tisdag!

• Björklöv

MÅNDAG, LUNCH eller MIDDAG? Skriv in antingen eller eller båda, vilket som passar bäst.

Swenglish, lunch/middag
    Björklöv, lunch/middag

• Björklöv

Swe - Kattunge? Jag väntar ju en påsklilja

• Björklöv

Börjar känna mig både förberedd och oförberedd på det som komma skall! Tvättade alla kläder igår och gick sedan igenom vad jag har, och bodys saknas INTE i det här hushållet iaf Skulle behöva nån byxa till men annars tror jag att på klädfronten är det säkrat!

Babykorgen är bäddad och sambon började skratta när han tittade ned i den Har nämligen sytt lakan och örngott av våra urtvättade påslakan, jättemjuk och gosigt även om mönstret kanske är lite vuxet!

Lunch på Örtagården på måndag blir perfekt!! Swe - ska jag ta med DVD:n då?? Eller vill du ha den tidigare?

• Björklöv

Hej! Och tack för trevligt lunchsällskap idag

Här kommer länken till sidan där man kan logga sina värkar som jag utlovade:

http://www.mommy-tools.com/index.html

Nu ska jag lägga mig på soffan och sova en liten stund, det tar visst på krafterna att luncha i nästan tre timmar

• Björklöv
    Frill - Det som hjälper för mig när jag får svullna fötter av vätska är att dricka vatten, massor med vatten! Och att röra på mig, gå en promenad i lungt tempo räcker, fast det ska "hålla på" ett tag. Det räcker inte att gå till bussen eller liknande. Ibland kan det minska lite om jag har fötterna i högläge, fast nu är det jobbigt att ligga på rygg så det har jag gett upp... Och så gör jag tåhävningar och stretchar varje kväll när jag borstar tänderna, brukar märka om jag missat det en kväll...
  • Björklöv
    Lillie - Jag har testat TNS vid andra tillfällen, bla vid en inflammerad skulderbladslyftarmuskel och det känns väldigt speciellt men det lindrar smärta jättebra. Jag skulle testa lite innan den behövs "på riktigt" för att vänja sig vid den kittlande, ryckande känsla som uppstår
  • Björklöv

Var ju till bm igår och uppenbarligen går jag och bär på ett stort barn enligt henne! Hon trodde på en födelsevikt på 4 kg! *HJÄLP* Fast så förvånad blev jag inte, både jag och sambon var stora små bebisar

• Björklöv
    Lillie - Nej, ingen TNS hemma... Och jag känner mig lite splittrad vad gäller TNS, vet att det fungerar bra för mig men att det samtidigt kan påverka barnet om man sätter elektroderna fel. Och att man vet för lite HUR det påverkar...
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3