• Sofffy

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Har kräkts så jäkla mkt i helgen att mina magmuskler är helt ömma, det märktes verkligen när ja läste om din dröm
    Sole - "grön upplåsbar bebis där luften hade pyst ur"
    hahahaha.

Ingen bebbe på G för mig idag annars, har inte så jättemkt värk heller så det är skönt, tror kräksjukan satte igång lite.

Kul o höra vad bebbarna får för namn.
    Ebba är nog tingat för oss om det blir en flicka som vi tror. *Namnsdag idag.

• Sofffy

Oj det va visst Frill som hade drömt den roliga drömmen.

skriver lite småinlägg i taget så att man inte blir utloggad när man skrivit ett långt

• Sofffy

Vivs

Har också precis upptäckt att jag fått en bristning runt naveln, suck. Trodde att man inte fick bristningar såhär sent.

Hur är det med din "mensvärk", kommer din bebis snart?

J79 låter lite jobbigt o klämma ut vagnen

Bassekatt, ja man vet nog inte riktigt vad som passar för namn förrän de kikar ut, bra o ha lite alternativ. Men ja o min respektive har lite svårt o komma överens så de enda vi har är Ebba o Albin. Finns inga andra namn vi kan kompromissa om.

• Sofffy

Åhh va skoj Frill, lycka till!!

Hoppas allt e bra med er andra. Jag e tillbaka på banan och styr o ställer i lägenheten med våra hantverkare. Nu verkar det blir klart och förhoppningsvis så kan vi flytta hem igen i helgen

Vårt nya kök och badrum blir sjuuukt snyggt, jag ska lägga in bilder sen när det e klart. Nu vill ja aldrig flytta!!

Blir det ngn lunch i stan i morgon? isf e ja jättesugen på att haka.

• Sofffy

Grattis på födelsedagen Anna, hoppas att du får den lilla presenten du så gärna önskar dig

Grattis Torris också; härligt o se lite action i tråden, det har ju varit så lugnt på senaste o nu verkar det som att flera stycken e på G.

Själv har jag ihållande mensvärk ggr 1000, går inte bort oavsett om jag rör på mig, så tror inte att min bebis vill stanna till nästa helg. * Lite halvstressigt känns det.

Lipade en skvätt förut o tyckte synd om mig själv då våra hantverkare som skulle fixa klart allt idag, va "sjuka" idag utan o ringa och meddela detta utan jag var tvungen o ringa dem o fråga va fan de höll hus. Så vi kommer inte kunna flytta hem till lgh förrän tidigast måndag kväll då vi varken har vatten eller el inkopplat

Har sovit riktigt dåligt inatt, gått på toa varje halvtimme o haft värkar så ja orkar inte fika/lunch idag.

Hoppas allt är bra med er andra iaf.

• Sofffy

Murgrönan skrev:

"Min kompis fick barn i natt (hon hann få på kvinnodagen). De hade frågat på UL v 19 vilket kön det var och fått svaret ficka,med säkerhet. Och så kommer en liten kille ut. Ops! Spelar ju såklart INGEN roll men kan vara bra att vara förberedd på att ul i v 19 inte alltid stämmer. Har en annan vän som det hände samma sak för".

Ohh shit, vi har ju allt i rosa, efter att bm sa på rutinul i
    v 18 att det med 95% säkerhet var en tjej. Har inte gjort ngt särskilt könsul.

jaja blir det en grabb så blir det outlet hemma hos mig sen för alla ni som får flickor

• Sofffy

Jag har garanterad plats på BB-sthlm så det känns faktiskt som ett väldigt smart drag att man va ute med uppbokning av det i god tid nu såhär i babyboom-tider.

Sole:

Skönt att höra att ditt könsul stämde överens med det första.

Nåja jag har iaf inte tapetserat i barnrummet med rosa, men som murgrönan sa så är ju huvudsaken att man får en frisk liten härlig bebis.

Jag har bestämt att jag ska knipa till minst på måndag, måste ha helgen på mig o städa i lgh. Det är barnplågeri och låta en liten bäse flytta in där nu. Kollade upp städfirma idag o det kostar 3700 kr o städa vår lgh, jäkla ockerpris, så ja o min respektive får fixa det i helgen.

• Sofffy

God morgon tjejer!

Kan heller inte sova, fy sjutton va dåligt man sover nu.

Ingen bebis för mig i helgen, har varit lite frånvarande här på sistone pga att ja hållt på med att få vår jäkla lgh inflyttningsbar hela helgen. Har lagt in lite bilder förresten på min sida om ngn vill se ungefär hur det kommer bli

Har haft värkar varje natt, men alltid falskt alarm, stannar av liksom efter en stund. Men fick höra från en kompis att hennes bm sagt att bebisen tydligen väntar på att man ska sluta stressa och att när man kan koppla av då kommer den med racerfart.
    Så det låter ju kanon.

Ser här att det föds bebisar på löpande band, spännande o gå in o kika Grattis lillen och lillie till era småttingar!!
    O hoppas allt går kanon för vivs också som verkar ligga inne.

Hoppas ni haft en härlig helg allihopa, o massa kramar till dig swenglish som fortfarande kämpar på med din stora mage.
    Snart såå..

• Sofffy

ja ohh va söt Lisas lilla Inez är. Ser ut som en liten sockerbagare i den lilla vita mössan

Murgrönan: Ojj är du redan uppe i BF+7, ja då måste det ju vara dags snart.

Tittade också på melodifestivalen igår, tyckte det var ovanligt många bra låtar som var med. Jag hejjade på Måns, hörde hans låt fast lugn till gitarr på radion igår och den va sjukt bra, han skulle framfört den så ist. fast mest va det nog för att ja tycker han e snygg

Det skulle tydligen vara kombinationen av att ha stressat jättemkt o sen koppla av som va rätta receptet för igångsättning, men vi får se. Det är ju bebben som bestämmer.

Kanske sambon får den födelsedagspresenten som ni hoppas på ikväll nu då Perfekt, då kan ni slå ihop 40 och 10-årsfesten.

• Sofffy

Åhh här händer det grejer medans man sliter i lgh.

Stort grattis Frill och Vivs!!

Fy sjutton vilken drömförlossning det låter som Vivs, att vara öppen 9 cm när man kommer in hihi hoppas att jag får likadant så som ja kämpat med alla mina förvärkar.

Min kille har vädjat till bebisen idag att inte kika ut innan ons, vi får se om den lyder sin pappa.

Nu är detta med kisseriet olidligt för mig. Jag kan inte dricka ens ett glas vatten, det går rakt igenom, 5 min efter måste jag kissa o så kommer det en tesked o sen var 15e min tills hela glaset av vatten är ute, man blir ju helt handikappad, kan inte åka iväg eller gå på stan lr göra ngnting. Ska till bm imån kl 10 o kolla läget.

Hoppas allt e bra med er tjejer annars idag.

Åhh va skoj det ska bli o få se allas bebisar live sen när det blir bebislunch/fika

• Sofffy

Stackars dig sole som inte får ngn sömn.

Själv har jag sovit som en prinsessa hela natten från 21 till 08, så himla skönt, inte en känning o nu när jag vaknade har magen sjunkit ca 10 cm. Kanske är lugnet före stormen.

Idag har jag exakt 1 v till bf enligt UL, men enligt mina och bms uträkningar så var mitt bf igår, men vi får se. Det har ju visat sig här att bebisarna är riktigt dåliga på att hålla tider.

Håller tummar o tår för swenglish o murgrönan att de små kikar ut snarast. Murgrönan: Hoppas skumpan igår får fart på bebben!!

Nu ska ja till BM kl 10 o höra vad hon har att säga, ska bli spännande

• Sofffy

Murgrönan

Åhh lycka till själv!
    Hoppas att det blir sista gången som du behöver gå dit nu då.

• Sofffy

Hallå tjejer!

hoppas allt är bra med er. Själv mår jag pissdåligt, vaknade med ilande huvudvärk och en kraftig molande mensvärk typ, så ja har legat o följt alla såpor som gått på tv sen 7 i morse. Killen kommer snart me lite hämtmat så ja får ngt i mig.

Var hos barnmorskan igår, bebisen är startklar att komma ut, hon sa typ inget mer, bokade in en tid nästa måndag också. Man liksom väntar alltid på att bm ska säga ngt oväntat eller prata mer, men besöket gick på 20 min o alla värden såg bra ut så det fanns inte så mkt kvar att säga. Bara att vänta..

Hoppas att ni får en mysig fika i Sickla idag, jag får följa med nästa fika/lunch istället.

• Sofffy

God morgon tjejer!

Grattis Frill till lilla Adam, ska bli spännande o se bilderna. O tack för tipsen ang vad man ska ta med sig till BB, ska komma ihåg det där med laddaren, smart! mitt batteri laddar ju ur på 2 dgr.

Låter som ni hade en lyckad fika i Sickla igår, synd att ja mådde så dåligt, hade varit skoj o få lite ansikten på en del man inte har träffat här, men antar att det blir flitigt fikande sen när bebisarna har kommit o man orkar lite mer.

Jag mår mkt bättre idag, sov hela dagen idag så jag har ju vänt på dygnet fullständigt, fast ja antar att det är en bra förberedelse inför alla sömnlösa nätter framöver.

Swenglish: Stort lycka till idag, hoppas verkligen att inget kommer i vägen för din stora dag!

• Sofffy

Morning zul!

Åhh skulle också behöva ligga o filosofera lite o verkligen smälta att man verkligen ska få en liten bebis. Men av ngn anledning lyckas jag alltid styra tankeverksamheten till renoveringen av lgh och att hantverkarna ska göra fel osv.

Det kommer nog bli som Vivs beskrev att ja o sambon kommer tro att vi sitter barnvakt åt en liten bebis som vi ska lämna tillbaka sen. kommer nog dröja innan man inser att det e ens egna lilla knodd.

Åhh ja vill också stanna så länge som möjligt på sjukhuset, framförallt om det inte e klart i vår lgh, men a det e ju bara 2 dygn som gäller på bb-sthlm om det inte krävs mer medicinskt. Man kanske får komma på ngn snyfthistoria i värsta fall

• Sofffy

God morgon tjejer!

Ännu en sömnlös natt här, man börjar vänja sig nu.

Hoppas att ni hade en härlig dag i vårsolen igår. Jag lunchade med en kompis o sen satt vi i Vasaparken o åt glass o solade i 2 timmar ungefär, supermysigt. Verkligen perfekt planering av oss att få bebisar såhär års, så man kan gå med vagnarna i den härliga vårsolen.

Åhh har kronisk mensvärk som verkar bli kraftigare och kraftigare, men inga starkare värkar som kommer i perioder liksom. Jaja vi får se hur det utvecklar sig under dagen, så skönt har inte planerat in att göra ett skit idag, ska bara ligga o lata mig

Vivs: Tack för tipset om handduken! Är ju kanonbra o få lite tips om vad man kan göra för o underlätta saker efteråt o sådär, man tänker ju inte så mkt på sånt. Man vill nog mest ha sin bebis bara

• Sofffy

God morgon Sole!

Åhh skrev ett jättelångt inlägg men så loggade internet av sig precis när ja skulle skicka

Åhh va jobbigt med pollenallergi, men bebisen är ju färdigbakad så det borde väl inte vara ngra problem att äta allergitabletter nu.
    Ungefär så som ja tänker med parmaskinkan, har varit nazi mot mig själv hela gradiviteten vad det gäller mögelostar o lufttorkad skinka, men nu på slutet har ja inte kunnat motstå min abstinens för skinka och ost, så ja har ätit parma till frukost varje dag de senaste 2 veckorna

• Sofffy

Ja snart exploderar det

Hellur: Ja vi får försöka tajma där, ska försöka skriva här innan vi åker in. Vi får väl se vem som blir först.

Zul: Angående föräldrarna har jag sagt att de får komma upp efter 1 vecka och likaså svärföräldrarna får hälsa på eter 1 vecka (så det blir rättvist), har ju också mina päron i Göteborg och jag kommer verkligen inte vilja ha de hängandes hos oss direkt efter förlossningen, men det är ju svårt o säga nej.
    De ska dock bo på hotell när de är här uppe så det skönt o slippa ha dem i lgh iaf.

• Sofffy

Lillenlillen: Låter superhärligt att spatsera ute med vagnen i detta vädret. Igår var det ju verkligen kanonfint. *Längtar.
    Nu kan man ju knappt gå längre promenix än 15 min innan man får panik och måste gå hem för att gå på toa

Bassekatt: Hoppas att allt är bra med lilla Emil på läkarkontrollen.

Kom på idag när jag satt o filosoferade om förlossningen om man ska köpa ngt fint till killen som han kan få efteråt?! Han har ju stått ut med mitt "underbara" humör i 9 månader o ja har inget speciellt för mig o e lite sugen på att gå på stan. O andra sidan får han ju en liten knodd, men vad tycker ni, ngn som har ngra förslag på vad man kan köpa isf?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3