• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Grattis Cirpen!

Igår var jag hos bm allt såg bra ut, plutten var fortfarande fixerad så det var ju bra och den låg långt ner. Frågade vad hon trodde den skulle väga, hon trodde det skulle bli en normal stor bebis vilket idag är runt 3,5-4 kg.

Sole: Jag tycker inte det blivit lättare att sova på ryggen, är nog mer tvärtom men som björklöv skrev så tror jag min bebis legat med huvudet ner mest hela tiden kanske spelar roll.

Lillenlillen: Förstår verkligen att du tycker det är jobbigt med nya bm hela tiden, varje gång jag ska till bm så hoppas jag att hon inte ska vara sjuk så jag får någon annan.

Synd att det blir fika just på onsdag kan tyvärr inte då.
    Med plutten i magen v37
  • Emma3

Hej tjejer!

Oj här skrivs det på bra. Ser att ni skrivit mycket om slemproppar och vattninga flyttningar.

Har det senaste dagarna haft mer vattninga flyttningar men det verkar som det är vanligt så här mot slutet.

Bianca: Har heller inte haft en ända värk, sammandragning någon gång. Hoppas man inte behöver gå över för länge bara.

Tänker oxå ofta på er som ska ha snart, så spännande.

Med plutten i magen v37
  • Emma3

Hej tjejer!

Torris- Lycka till på Sös, du är ju där nu ser jag

Var hos läkaren idag och prata, går ju på Aurora samtal inför förlossningen. Så jag pratade lite med läkaren om min önskemål m,m och så fick vi ett snabbt ul, alltid kul att se plutten även om man inte ser lika tydligt längre

Med plutten i magen v38
  • Emma3

Hejsan!

Så spännande att kolla in här och se om det kommit några bebisar, men det verkar inte har gjort det. Men det är ju många som har bf i dagarna elr är på övertid så snart blir det nog många bebisar nästan på samma gång kan jag tänka mig

Själv har man ju 17 dagar kvar till bf så.

Med plutten i magen v38
  • Emma3

Hej!

Hellur: Jobbigt att emmaljunga krånglar med leveransen. Dom ringde för 3 veckor om våran så den finns i affären men vi har inte hämtat den, så hoppas verkligen det är rätt sen när vi kommer och hämtar den. Vilken emmaljunga var det ni skulle ha och vilken färg?

Har det kommit några bebisar ännu då? Torris har inte varit inloggad på ett tag va?

Sole: Ja det är jäkligt irreterande när man skrivit ett långt inlägg och det försvinner, jag brukar kopiera när jag skrivit långa ifall att

Med plutten i magen v38
  • Emma3

Hej tjejer!

Stort Grattis Bianca till förlovningen, låter helt underbart

Hoppas ni som passerat bf snart får era små bebisar.

Lycka till Majlinsa, nu borde du ha din bebis hos dig

Vivs: Ja jag undrar oxå hur det går för Torris, så spännande.

Swenglish: Ja det är häftigt när de kan höra bebisens hjärtljud genom att bara lägga örat på magen, min make har gjort den någon gång oxå

Med plutten i magen v38
  • Emma3

Lycka till Frill så spännande.

Hur går det för er andra?

Med plutten i magen vecka 39
  • Emma3

Kikar in och grattar Swenglish i förskott oxå, hoppas på att din bebis kommer snart.

Vivs spännande att det är på g för dig, du måste hålla oss uppdaterade

Grattis till löneförhöjningen murgrönan.

• Emma3

Grattis Swenglish och lycka till idag.

Spännande för er som är på g nu, hoppas era små tittar ut inom det närmaste

Grattis Torris till sonen.

Även jag börjar närma mig bf, 11 dagar kvar nu men jag har inga känningar alls så.
    Var hos bm idag och allt såg bra ut, plutten är fortfarande fixerad och bm tyckte den hade sjunkit ner ytterligare.

• Emma3
    Zul: Skönt för dig att du max behöver gå över en vecka. Min mamma gjorde ivf med min syster men hon gick över 14 dagar med henne. De skulle satt igång henne dagen efter, men syrran han komma självmant
  • Emma3
    Hellur: Japp har oxå bf den 20 mars. Jag känner heller inget men hoppas inte på att det blir ett april barn. 5-7 dagar övertid kan jag kanske gå med på men sen får det vara bra

Swenglish: Trist att du inte fick någe bra bemötande.
  • Emma3

Hejsan!

Ja det verkar vara riktigt skönt väder idag, härligt.

Hoppas lillenlillen är inne och föder och håller tummarna för dig oxå vivs låter jobbigt att ha ont så länge.

Ha en bra dag alla.

• Emma3

Stort grattis Lillie och lillen. Så söt lilla Inez är.

Håller tummarna att swenglish, murgrönan och soffy snart får sina små. En extra kram till swe som fått gå så många dagar över tiden måste vara grymt jobbigt.

Hellur: Ja nu vill jag oxå ha min bebis men har 9 dagar kvar som du och jag har alltid sagt att jag kommer gå över så jag har nog mer dagar kvar än 9 tyvärr.

• Emma3

Grattis Frill och vivs!

Ja jag håller med om att det börjar kännas overkligt att man ska få en bebis. Har ju samma bf som Hellur men som sagt jag tror jag kommer gå över för här händer ingenting. Hade lite mensvärk inatt det är det ända.

Lycka till hos bm idag murgrönan och soffy.

Swenglish: Nej nu får din bebis ta och komma...

• Emma3

Karin: Spännande, lycka till!

Swe: Hoppas du får komma in snart, som sagt du borde ju ha förtur

Här är det iallafall lugnt, händer ingenting.

Ska på vattengympa för sista gången idag så det blir ju skönt iallafall.

Längtar efter plutten - vecka 40
  • Emma3

Lycka till Swe, du ligger nog och föder nu och snart är din bebis här.

• Emma3

Hej!

Murgrönan det låter som det kanske är på g Hoppas.

Själv har jag sovit skapligt inatt men har inga känningar alls, 5 dagar kvar till bf nu.

Frill: Ja jag har köpt ett vetebälte som man kan spänna fast runt sig, har inte testat det ännu.

• Emma3

Grattis Medusa!

Grattis Sole till tentan oxå.

Här har plutten bökat i magen hela dagen, känner mig helt öm.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3