Inlägg från: Medusa2001 |Visa alla inlägg
  • Medusa2001

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hej!

Sole: tyvärr, kan inte alls följa med den 5 feb, så jag tar bort mig från listan! Däremot följer jag gärna med om det blir fler träffar i februari.

Träff måndag 5/2 kl 18.00 - Texas Longhorn, Hornstull:
    - Swenglish
    - Björklöv
    - Hellur
    - Sole
    - Zul
    - Vivs
    - Ginger
    - Frill (så gott som säker)
    - Bianca
    - BasseKatt (så gott som säker)

• Medusa2001

Hej hej,

oj vad det skrivs mycket i tråden, har inte varit inne sedan i torsdags eller nåt *ler*
    Hade också gärna varit med och käkat lite grillat kött, men det får bli en annan gång. Gärna Hosteria tre santi på nästa träff!

Har fyllt år och haft besök av mamma & pappa, firat med vänner, ätit och fluffat och myst och softat i dagarna fyra (tog ledigt måndag och tisdag). Fick en yogamatta bl a, inte för att jag är intresserad av just yoga (har provat, inte gillat det..), men vil gärna ha lite "träningsmöjligheter" hemma när barnet har kommit och allt är tillräckligt läkt. Lite situps och armhävningar lär ju inte skada....

Har fortfarande ont på höger sida, var hos läkaren idag och hon sa att det med stor sannolikhet är "muskulärt" då smärtan är rörelserelaterad. Är deltidssjukskriven februari ut, så det blir lite sporadiskt jobbande denna och nästa vecka. Har en mycket bra VD, med två egna småbarn som har full förståelse för ev. krämpor och tunga suckar från mig *skrattar*

Får också en toppig, hård mage ibland pga SD, men i övrigt inga konstigheter. Ja, förutom onda muskeln.

Var hos bm i måndags, SF-mått 31 (34 fullgångna veckor), 140 slag. Blev lite nojjig över att hjärtljuden gått från konstanta 156 slag sedan vi började lyssna till 140. Bm sa dock att bebisen förmodligen låg och sov och därmed var slagen lägre än annars. Någon annan som haft varierande frekvens på hjärtljuden?

• Medusa2001

Halloj alla tjejer!

Full fart i tråden, tack Sole för gratulationerna :)

Så skönt att vara deltidssjukskriven nu, hade ju tänkt att dra ner ialla fall, men sparar jag några föräldradagar på det här sättet. Ömmar på högra sidan, men inte alls i samma utsträckning som förra veckan. Vila och fika i soffläge lindrar *ler*

Vet inte vilken hormonrand ni syftar på, men jag fick en mörk rand från naveln och neråt redan runt vecka 20 och någon månad efteråt dök det upp en rand från naveln och _uppåt_ också. Kanske stämmer som Vivs säger, att det är tjejtecken (vi vet ju att det är en liten flicka därinne).
    Har dock inte dykit upp några röda strimmor på magen...och hoppas att det inte gör det heller...inte alls önskat.

Men apropå något annat, är det fler än jag som börjat få s k råmjölk ur bröna? Såg en liten fläck i min bh igår och undrade vad fasen det var, klämde på en bröstet och då kom det ut ljus vätska. Äckelfascinerande. *Skrattar*

Ha en fin helg!

• Medusa2001

Varit och brunchat på Enskede Krog idag, är fortfarande proppmätt...satt och åt i typ tre timmar *skrattar* Min varmaste rekommendationer, buffén är fantastisk med lax, sill, kycklingspett, köttbullar, bacon, Jansson, sallader, ostar, hembakade kakor, ribs, plättar och grädde och jordgubbssylt...brownies, korvar, äggröra och mycket annat. Smarr!165 kr inkl kaffe.

Har sorterat babykläder (köpt och fått) och ska börja tvätta dem. Känns som om tiden rinner iväg nu, är mindre än fyra veckor kvar innan bebisen är här. Otroligt!

Har lite smågrejer kvar att fixa hemma, köpa fler garderober, montera sängen, hämta vagnen och köpa madrass och andra grejer. Känner ingen egentlig stress, kommer ju vara ledig fr o m fredag och har tid att kolla runt.

Frullebad låter mysigt, jobbar dock, så jag kan tyvärr inte hänga på denna gång heller.

Ha en fin kväll!

• Medusa2001

Halloj!

Zul, Swenglish: Enskede Gård ligger i Enskededalen, i villaområde utmed Gamla Tyresövägen. Boka bord på 08-39 88 60!

Jag har gått upp 15kg sedan inskrivning, men då låg jag 5 kg under min normalvikt pga sjukdom, så 10kg plus. Verkar stå rätt stilla nu, har gått upp något kilo sedan jul.

Vi har också tänkt att fylla på med matlådor, men det känns mer aktuellt när mannen går tillbaka till jobbet efter de första två veckorna...han får laga matlådor åt mig, så fixar jag bullar och fika till besökande vänner och kompisar. Vi har en rätt liten frys, så det blir till att prioritera...

Ha en fin kväll!

• Medusa2001

Halloj!

My God, ni skriver mycket och ofta, kul att läsa *ler*
    Jag hänger gärna med på måndagslunch, har ni pratat mer om när och var?

Mår så mycket bättre och har nästan inte alls ont längre i bukmuskeln, ömmar lite men inte värre än att jag kan ignorera det.
    Hur är det med sovställning för er andra? Jag sover fortfarande på rygg och går inte upp och kissar nattetid. Vaknade dock för några nätter sedan av en obehaglig känsla (tryck över bröst och mage, lite ont), la mig på vänster sida och lyckades somna (gillar _inte_ att sova på sidan) och sedan var det borta på morgonen.

Bara tre veckor kvar nu....känns så spännande! Har shoppat massor med babykläder senaste veckan, går liksom inte att låta bli. Finns ju hur mycket fint som helst! Alla större grejer p plats, ska köpa madrass till spjälsängen i helgen och "provbädda" i den *skrattar*

Ha det bra!
    MÅNDAG, LUNCH eller MIDDAG? Skriv in antingen eller eller båda, vilket som passar bäst.

Swenglish) - lunch/middag
    (Björklöv) - lunch/middag
    ALEXANDRA (Ginger) - lunch(i stan)/middag
    (Hellur) - lunch
    SOFIE(Sole) - lunch
    (Zul) - lunch
    LISA (LillenLillen) - lunch
    VIVI (vivs) - lunch
    Emma3 - lunch
    Medusa - lunch/middag

• Medusa2001

God morgon!

Först, sorry alla lunchtejer, jag sov som ett as natten innan och kände mig totalt ur form att vara social på dagen. Blev ett snabbt besök hos bm på förmiddagen (sf-mått 33, 140 slag) och sedan hem och och i säng. Sov tre timmar...Zzz..Zz..

Grattis till Sannixx som fått komma hem efter många veckor på sjukhuset!
    Styrkekramar och grattiskramar till Bassekatt.

Såg också dokumentären igår...är glad över att jag har planerat snitt. Brrr.

Är hemma nu och tänker softa och fixa, och så träffa kompisarna så mycket som möjligt veckorna innan bebisen kommer. Har "lovat" mannen att packa BB-väskan i dagarna, han är mer nervös än jag tror jag.

Ha en fin dag!

• Medusa2001

Åh vad ni skriver allihop! Alltid kul läsning :)

Har sovit bättre de senaste två nätterna, men att påstå att det är någon törnrosasömn vore lögn...nåväl, dålig sömn verkar vara något vi alla upplever just nu - som om det är någon tröst *skrattar*

Jag hoppas verkligen att bebisen stannar där inne till den 9 mars, har inga känningar eller förvärkar eller dyl, peppar, peppar.

Är just nu på jobbet, ska luncha med några jobbarkompisar *ler* svårt att slita sig från det sociala även om jag är ledig numera. Blir mycket långluncher, fika med semlor (äter en varje dag), siesta i soffan, mys och pys.

Ha en fin dag!

• Medusa2001

God morgon!

Hinner knappt läsa allt ni andra skriver om dagarna, är ju ledig från jobbet numera och sitter inte online på dagarna och hänger med.

Swenglish: spännande med bf nästa vecka! Tror att du blir före Vivs trots alla förvärkar *ler*

Hänger gärna med på lunch nästa vecka - Östgötakällaren är en klar favorit, går gärna dit. Kan dock ej onsdag.

Mannen har varit förkyld hela veckan, men jag har klarat mig so far. Vill inte bli smittad, å andra sidan är en förkylning med halsont något jag fruktar. Betydligt värre med vinterkräksjuka, fy f-n. Peppar, peppar. Kan få lite nojja när jag tänker på att BB-avdelningarna + förlossningen varit stängda för besökare pga kräksjukan. Någon som har koll på vad som händer med den som måste in och föda om smitta råder? Åka till ett annat sjukhus?

Bianca: skönt när vinden är städad, eller hur? Trist med uppkopplingen. Vi ska rensa ur klädkammaren idag, ett stort ont som min man lagt beslag på, men som verkligen måste tömmas och städas ur. Mycket gamla grejer och kläer som finns där inne som suger utrymme.

Blir en sväng till IKEA i helgen igen (pyton att åka dit), måste köpa den där byrån att lägga babykläder i. Det bara rinner iväg pengar just nu...

Ha en fin dag!

• Medusa2001

*såg att jag glömt ett 'inte' - är inte rädd för att bli smittad av förlkylning och halsont, men desto mer för att spy.

Hej då igen!

• Medusa2001

Halloj allihop,

det skrivs så mycket och ofta här i tråden att jag inte hänger med längre *ler* Ni verkar alla vara vid gott mod dock, och det börjar värka både här och där, spännande!

Själv mår jag fortsatt superbra och njuter av att vara ledig och hänga med kompisar, softa och baka kakor. Har just sagt hej då till en kompis, som kom över på lasagne och nybakade hallongrottor & muffins. Har börjat bulla upp i frysen, det går iof rätt fort, då vi har en halvfrys....fixade köttbullar igår och känner mig som värsta husfrun *asgarv* min man är mycket road och känner inte igen mig, då jag brukar vara den som blandar drinkarna och han lagar maten hemma hos oss.

Var på sista besöket hos bm igår, magen mäter 34 cm och hjärtslagen låg på 148, allt ser och hör jättefint ut. Hon beräknar bebisen till 3,5 kg nästa vecka.

Vet inte vem som undrade om lördagsbrunch på Enskede Krog, men de har dessvärre endast brunch på söndagar.

Har ni andra några sista minuten måsten eller känns det som det mesta är förberett (i den mån det går att förbereda) och att ni hunnit göra alla de där "vuxensakerna" som ni tänkt innan bebisen kommer?

Ha en fin kväll, missat att ni fikar i dag!

• Medusa2001

Hej alla!

Bianca: Jättegrattis till frieriet!! Underbart, whattosay!

Sofffy: Stackare som åkte på kräksjukan, hoppas att du mår bättre och känner dig starkare idag.

Majlinsa: Grattis till bebisen! Väntar på "rapport"!

Cirpen: Styrkekramar till dig. Hoppas allt går bra, oavsett orsak till sjukhusbesöket.

Och kramar till alla er andra med! I väntans tider allihop, tusan Swenglish, det är väl din tur nu? Och kanske inom loppet av två timmar från första värken *ler*
    Själv lallar jag runt och har det hur bra som helst, vill inte att bebisen tittar ut förrän på fredag *skrattar*

Har varit och fikat på söder och köpt några Boob amningströjor på Grow in life. Provat en del amningsbehåar också (de är ju inte supersnygga precis, tycker att brösten blir tillplattade i dem..). Någon som kan rekommendera någon snygg modell, gärna med bygel?

Kommer tyvärr inte med på lunchen imorgon, har en sedan tidigare lunch inbokad med en kompis. Vi får ta en lång bebisbrunch längre fram tycker jag. Grymt spännande med alla babys som kommer ploppa ut!

Nu ska jag baka lite fler kakor :)

Ha en fortsatt fin eftermiddag

• Medusa2001

Halloj allihop!

Befinner mig en babybubblan och bara svämmar över av kärlek och mys och lycka över vår lilla dotter som föddes med snitt förra fredagen! Hon är en sådan sötis, vi är helt förälskade sedan första blicken.

Allt har gått bra med operationen, jäkligt obehagligt att vara vaken dock, men väl värt det när Lily lades till mitt bröst och jag var vaken och med. Amningen kom igång redan på uppvaket och lilltjejen har stor aptit och mår jättebra.

Önskar alla er som är på gång lycka till med förlossningarna -det är bara att dyka in i bebislyckan och fråga sig hur man kunde leva utan denna lilla människa?!

Kramar

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3