• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Halloj tjejer!
    Det där med att böja sig ner håller jag med om inte är lätt. Blir också irriterad varje gång jag tappar något, man är ju inte den smidigaste direkt Börjat också bli jobbigt att göra saker som att plocka ur diskmaskinen och ta ut pärmar långt ner i skåp på jobbet. Man får inte ha bråttom i alla fall

Har skrivit ner bilbarnstolen på vår lista. Det är den bebisen ska åka hem i.
    När jag skriver att bebisen ska åka hem blir jag alldeles varm och nästan gråtfärdig. Tänk, snart kommer man hem med en familjemedlem till.

• Hellur

Halloj!

Texas L i Hornstull blir jätte bra! Älskar sånt mat

Ska snart gå hem. Jippi! Ska först till BM och sedan till FK på info möte.
    Därefter vill min sambo bjuda mig på middag på nån mysig restaurang. Har sagt att vi ska göra en massa såna saker innan barnet kommer, men bir aldrig av. Men idag är det hans plånbok som betalar, så något dyrt ställe kanske

Ha en bra eftermiddag och kväll tjejer!

• Hellur

God morgon!

Sole - Vad bra att du bokat bord. Ska bli jätte roligt att se er! En stor biff sitter aldrig fel.

Vi har också köpt barnvagn, fast den kommer nu i mitten/slutet av februari. Känns skönt att ha det avklarat.

Jag är så AAARG på mig själv. Har blivit så förvirrad och glömsk att jag blir tokig på mig själv. Skulle till BM igår på em. Men igår morse har de ringt och meddelat att min BM är sjuk och att jag fått en ny tid till en annan under dagen. Satt i möte hela dagen som drog ut på tiden, så har missat det. Men jag min glömska idiot har helt ignorerat att kolla av min mobil under lunchen... men maila i tråden kunde jag
    Hur som helst. Fick en ny tid i morogn, så får vänta tills då. Blir bara sååå irriterad på mig själv. Är en noggrann person i vanliga fall men nu har jag blivit helt tvärtom.

Swenglish - Vi kanske har samma barnmorska? Såg att du skrev att Anette var sjuk idag. Går du också på Barnmorskorna Gamla Stan? Har iallafall Anette som BM där.

Oj oj, nu vart det långt.

Ha en bra dag!

• Hellur

Oj vad det skrivs roligt! Själv sitter man på jobbet på heltid fortfarande så hinner inte med så många inlägg.
    Låter jätte mysigt att ha såna dagar som ni har, kunna slappa och slöa och bara ta det lugnt. Ska till läkaren nästa vecka och hoppas då på antingen 75% eller 50% sjukskrivning. Är så tröööt hela tiden så längtar faktigst dit.

Var hos BM tidigare idag och alla värden var bra. SF måttet var 32 (är inne i v.34), men den ligger fortfarande i säte. Nästa gång måste den ha vänt sig, annars blir det UL och ev. vändningsförsök. Urk, hört talas om dem. Men det är ändå två veckor dit så den kanske hinner vända sig själv tills dess. Enl. BM är det vanligt att de vänder sig runt v.36.

I helgen ska vi på dop. Tänk, om några månader ska vi anordna dop till våra bebisar. Sen blir det en tur till IKEA och Barnens Hus. Det är så skönt, första och sista helgen på ett bra tag där vi inte har något bokat på fredag och/eller lördag kväll. Ska bara dega i soffan och bli omhändertagen. Laga mat och diska får killen göra

Ha en bra kväll!

• Hellur

Vivs - Vad tråkigt att du inte kan komma. Men det blir nog som sagt fler träffar.
    Håller med om att vi måste träffas senare i vår när alla fått sina bebisar, men i en park eller hemma hos någon kanske är det bästa.

Jag komemr också ikväll. Var nyss inne och kollade på menyn. Mycket gott! Ska bli kul att träffa er och få ansikten.

Vi har nu också handlat en hel del till bebben. Kvarstår mest små saker som blöjor, salvor, oljor osv. Samt att hämta barnvagn och bilbarnstol när de kommer. Vi fick också låna en massa bebiskläder i helgen. Allt är så litet och sååå sött!!!

Idag har det varit fullt liv i magen nästan hela dagen. Den sparkar och flyttar sig, emellan åt känns det som en fot eller nåt ska komma ut genom magen Mysigt!

• Hellur

Det låter inte bra Ginger. Det låter klokt i att vila mycket. Vilken tur att vi har en sjuksyrra bland oss.

Tack för igår kväll! Det var trevligt och roligt att träffa er och få ansikten.

• Hellur

Vivs, har inte haft några mensvärk känslor ännu. Vad jag tänkt på iallafall. Har väldigt sällan mensvärk i vanliga fall. Men brukar då kunna känna i äggstockarna, vilket jag gör ibland när jag går. I helgen hade jag så ont att jag hade svårt att gå upprätt vissa tillfällen. Men har inte känt något alls sen dess.

Dessutom har jag de senaste dagarna börjat få ont i underlivet. Det som krampar lite och känns lite som jag är kissnödig, fast jag inte är det. Är det foglossning?

• Hellur

God morgon tjejer!

Sole - Det var en bra fråga. Kan det vara fixerat länge innan förlossningen?
    Det dyker upp så många nya frågor hela tiden, skönt att vi alla verkar ha samma frågor och funderingar.

Det verkar som vi alla börjar få samma symtomer. Efter vi hade träffats i förrgår och vi pratat om symtomer osv. började jag tänka efter att jag nog också känt lite. Men kanske som att det börjar för mig och inte hunnit fundera så mycker på det.

Är nu orolig för att ha fått urinvägsinfektion. Känner ett molnande/ilande långt ner ungefär där urinröret sitter, känner det hela tiden. Pratade precis med min BMmottagning och min BM ska ringa upp mig under dagen. Får se vad hon säger.

Italiensk nästa gång låter toppen!

• Hellur

Zul - Tack för tipset. Har redan börjat hinka vatten
    Ska iallafall lämna in morgonurin imorgon bitti.

Var på Hosteria Tre Santi i höstas. Var mycket gott! Det kan bli stället för nästa träff.

• Hellur

Jag ska också ha i slutet av mars, 20 mars, så hinner också med några träffar till. Om den är slö så kan det bli ett aprilbarn.

En träff snart låter mycket bra! Kan vara kul för er som kan få snart att få vara med en gång till utan bebis.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3