• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Swenglish

hur kan man vara fullgången innan BF?

Är det nån mer än jag som tycker att det är obehagligt med magen att sitta rakt upp och ner? Antingen måste jag sitta rak som en planka, eller så måste jagluta mig bakåt lite, annars gör det nästan ont när bebisen trycker mot under brösten.
    Detta har varit så sista dagarna, kan det vara så att den vänt sig redan?

BF 26 mars
  • Sole

swenglish

aha då fattar jag!

känns lite oroväckande att jag känner som du, jag är ju "bara" i v 30, hur ska det bli resterande veckor?

Det där med hicka är jag så osäker på ifall jag någonsin har känt, kan ibland känna "pulserande" om jag lägger fingrarna på magen men då slår det i samma takt som min egen puls...

BF 26 mars
  • Sole

ok då vet jag att jag är normal

bb-väskan känns jätteoverkligt att tänka på, men det är ju klart att flera av er är närmare BF än jag!

Sen tänkte jag på att man vill ju packa sina favoritkläder som man ju faktiskt använder nu och då går det ju inte att packa ner dem 2-3 veckor innan

Även när jag läste att föda så känns det som att när värkarna börjar kommer man ändå stanna hemma i flera timmar innan man åker in och då har man väl all tid i världen att packa väskan? Kan man inte själv pga av värkarna (troligtvis) så får väl mannen packa?
    Jag menar, hur sjutton gör man med mat till honom? Finns det kylskåp eller ska det vara mat som inte behöver kylas? Mat kan man ju defenitivt inte packa innan!

Hmm märker att jag började fundera på det där nu

BF 26 mars
  • Sole

majlinsa

jepp han kommer bli nojjigare än jag, det är jag helt övertygad om!
    Min man har faktiskt varit med på en förlossning tidigare, hans bästa vän omkom i  en bilolycka när vännens fru var i 4e månaden och min man var med som "manligt stöd"tillsammans med hennes syster och bästa vän. Men det blir ju såklart en helt annan grej när det är vi!

Tänker lite som Vivs, det finns ju för sjutton mat på sjukhuset som man kan köpa, men man ska nog tänka på ombyte till mannen också, inte bara till en själv.

Apropå drömmar så drömde jag att min bebis syntes genom skinnet inatt, det var lika tydligt som om den var född och den sträckte ut sig över hela magen, såg jätteroligt ut!

En annan rolig grej var att jag kom på en liten rolig "lek" igår. Jag låg i sängen (sover bara med trosor) och hade täcket över magen. Då började det sparka där inne och sen när jag tog bort täcket och man såg magen i ljuset av lampan vid sängen böljade hela magen! Det avtog efter nån halvminut eller så och täcket åkte på och det började sparka igen osv!
    Jättehäftigt!

BF 26 mars
  • Sole

Medusa2001

opponeringen är på onsdag men det är ju "bara" en B-uppsats men jag brukar bli så himla nervös ändå inför opponeringar.
    Snart har jag ju bara 6 poäng till att ta innan föräldraledighet

BF 26 mars
  • Sole

ja jag börjar också undra ifall Sannixx har fått åka in igen!

Hoppas hon och bebben mår bra!

BF 26 mars
  • Sole

jag läste också det i tråden, vad spännande!

hoppas allt går bra!

BF 26 mars
  • Sole

det kommer sluta med att alla i den här tråden har packat väskan innan dagen är över

BF 26 mars
  • Sole

Murgrönan

du kommer inte få chansen igen att bara vila och tänka på dig själv som nu, så ta verkligen ut din sjukskrivning, du fick den av en god anledning och ingen tackar dig om du jobbar mer än vad du borde

BF 26 mars
  • Sole

ho ho jag känner mig inte det minsta lojal nu, borde läsa igenom 4 uppsatser nu och kommentera men har inget dåligt samvete att jag surfar istället

fast det är ju iförsig skillnad på skola och jobb

BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3