Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Men då bokar vi in tre förlossningar den här veckan tycker jag Så länge ni rapporterar här innan ni åker in är det ok för mig

Jag är ganska säker på att jag kan hänga på på lunch på onsdag, men kan vi inte ta vid 13-tiden i alla fall? Annars kommer jag dööö av hunger. Sa ni Fridays vid Stureplan?

Vad härligt att ni är hemma Cirpen! Ska in och kolla på bilden på tjejen nu

• Pippil8

Nu börjar det ju verkligen bli spännande här. Tror jag måste sluta jobba snart så jag kan kolla in oftare Slempropps-avgång lät så himla spännande tills någon av er skrev att det kan dröja en månad efter det Disappointed (som han i "A fish called Wanda" säger)

Tack för boktips oxå hörrni, jag ska köpa Stieg L-böckerna tror jag, kan vara bra att ha lite spännande att läsa i nästa vecka när jag ska börja gå hemma och vänta på krabaten.

Jag hänger på i morgon på lunchen och skriver upp mig på listan:

Lunch: ONSDAG 13.00 TGI Friday's Stureplan

Swenglish
    Bianca2
    Ginger
    J79
    Björklöv
    Sofffy
    Frill
    Pippil8

//8 pers.

Ses där!

• Pippil8

Tack för lunch igår - kul att se magarna så här när de är som störst!

Bianca - hur gick det med clas ohlson-besöket? Fick du med dig rätt prylar hem?

Jag var i Sickla igår på vägen hem och tänkte just att det verkligen är ett barnvagnsmecka! Det är buggar och UJs och Emmaljungor så långt ögat når!

Å vad kul det var att montera ihop "bugen" (vagnen) igår! Det var meckigare än jag hade trott men så himla kul att ha den ståendes här Den blev ju riktigt fin

Ang amnings-BH - jag känner mig helt lost där. Har köpt en 75F (!!) på Lindex. Hade innan grav 70D ungefär. Jag hoppas lite att den där 75F ska funka när de värsta bomberna har lagt sig (lät på kompisar som att de gör de efter någon vecka). Men vad gör man under de första veckorna? Jag menar - om jag ska köpa en BH i 75G så vet jag inte var jag ska hitta en sådan storlek?! Har köpt en apotekets mjukisvariant också - kan man klara sig på en eller kanske två sånna i ett par veckor månntro?

• Pippil8

Och du Swe... Du vet att du ska vara sååååå avslappnad nu och tänka "den kommer när den kommer"??? Annars minsann, annars kan det dröja jätte-jätte-länge...

Näej, jag tror nog ändå inte man kan styra så mycket tyvärr Så prova champagnen nu, den är i alla fall god även om den inte hjälper! Din bror får väl bidra med den, det är ju för hans skulle bebben ska ut nu!

För övrigt så tror jag inte Swe kommer på fikat i morgon för då ligger hon på förlossningen! Det är mitt tips.

• Pippil8

Förresten - ni som brukar käka brunch då och då - kan någon tipsa om ett bra brunchställe som har brunch även på lördagar? Är grymt sugen på sånt och orkar inte vänta till söndag...

• Pippil8

Jag ser framför mig en tråd "Förstföderskor BF mars 2007 - del 276" där vi diskuterar huruvida ens tonåring ska få vara ute till 22 eller 24 på kvällarna...

Om brunch igen - har både String och Enskede krog brunch även på lördagar? smarr, smarr

• Pippil8

Torris - det låter jättespännande! Tänk om det blir bebis i helgen?! Fast det låter ju inte så kul att det gör så ont...

Vivs - känt nåt mer? Här kan det ju hända grejer i helgen!

Tack för tips om bruncher. Fåfängan och Hasseludden alltså. Ska surfa lite på det strax.

Medusa - kul att se dig igen, var länge sen! Ang vuxensaker så har jag jobbat sista dagen idag så det är nu jag ska börja göra de där sista sakerna tänkte jag Fast det känns verkligen konstigt att man inte ska gå till jobbet på länge.

• Pippil8

Bianca - vad underbar GRATTIS!! Så romantiskt Jag är en sån sucker för romantik, börjar nästan gråta här framför datorn. Tänk att han köpte en som du verkligen gillar också. Uj uj uj...

Hade hoppats att det skulle vara någon mer bebis i tråden nu när jag loggade in. Det är kanske det är också, Torris mååååste väl vara på förlossningen eller BB nu?

Här har det fixats och donats i helgen, blöjor inlagda i hyllor vid skötbädden osv. Har dock FORTFARANDE inte packat den berömda väskan, men känner mig cool med att listan ligger framme och älsklingen får packa när värkarna väl kommer. Vaknade förresten i går natt av mensvärk och blev både glad och förvirrad. "Tänk om det är på gång?". Men sen kom det inget mer och jag somnade om och har inte känt ett skvatt sedan dess. Lika bra det, jag kan tänka mig att vara ledig ett par dagar innan krabaten kommer ut.

Ingen lunch för mig på tisdag - jag jobbar min sista dag då. Men nästa lunchdejt eller fika så är jag på!

Förresten - en fråga till er andra bugaboo-ägare: Fleece-"locket" har två små "gummisnoddar" fästa vid ändarna på dragkedjan. Vet nån vad de är till för?

• Pippil8

Vad trist att det blev tokigt med lunchen, det som har varit så bra uppslutning alla andra gånger! Jag hade inte anmält mig, men åkte genom stan vid 13-tiden och tänkte att jag kanske skulle åka dit. Synd att jag inte gjorde det, då hade det i alla fall blivit två lunchare.

LillenLillen - vad var det för bok du köpte? Vill också köpa en sån bok men har inte kollat utbudet riktigt.

Nån som vet nåt om Torris? Visst har hon inte varit här på länge-länge nu?

Noll känningar här, men jag har å andra sidan 11 dagar till BF.

• Pippil8

Äntligen är jag också ledig! Ägnade min första lediga dag åt att läsa boken "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda (ligger på pockettoppen tror jag). Superskön, lättläst, mysig läsning - me like Nu ska jag ta mig an Stieg L-boken tror jag.

Sole- mediecenter - det låter super! Är så sur för att jag inte kunde spela in "despan" igår medan jag kollade på House.

LillenLillen -gud vilken fin bok! Nu fick jag ett enormt ha-begär!

V42, swenglish, din stackare! Det låter inte kul... Bebis - kom ut!

Frill - gött med mannen som fixar och donar Ovärderligt!

Undrar om man skulle ta och göra som Sannixx och baka lite? Såg ju gott ut

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3