Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
Tokshoppning för min del. Har dock försökt behärska mig lite, för vi får även låna en del och misstänker att vi kommer få en hel del.
Men de är så söööta och små så det går inte att låta bli
Tokshoppning för min del. Har dock försökt behärska mig lite, för vi får även låna en del och misstänker att vi kommer få en hel del.
Men de är så söööta och små så det går inte att låta bli
Har varit hos läkaren nu på morgonen och fick en sjukskrivning på 50%. Känns jätte skönt! Påbörjar den på måndag.
Ska gå in och läsa din förlossningsberättelse Sannixx. Har haft lite rädsla inför förlossningen och smärtan, men det börjar kännas bättre nu, jag bearbetar det hela tiden och börjar känna mig mer och mer lugn och precis som Sole säger att kroppen är skapt för att klara av att föda barn.
Pippil8 - Vart i Björknäs ligger second hand affären och vad heter den? Den måste jag kolla in. Nu när jag kommer vara hemma mer får jag mycket mer tid för sånt
Vart ligger den i Gustavsberg?
Swenglish - Vart vid Nacka Station ligger "Mollamaja"?
God morgon!
Vivs - Vad ambitiöst att baka så tidigt! Själv har jag världens problem att ta mig upp för att gå till jobbet.
Jag har också fått hormonrand. Har kanske haft den i runt 2-3 veckor, men det är inte så skarp.
Det låter jätte mysigt med frukostbad! Vill också följa med. Vet dock inte om jag kan. Kommer jobba halvtid och ska bestämma med min arbetsgivare vilka tider osv. på måndag. Får återkomma på måndag om jag kan.
Det blir babybjörn för oss. Vi ska låna min svägerskas som knappt är använd.
Oj oj vad det skrivs. Har tagit ledigt från datorn över helgen så det är en del att läsa
Började jobba 50% idag. Känns jätte skönt! Kommer jobba 5h 4 dagar och vara ledig en. Kändes mycket bra med sovmorgon i morse.
Kan tyvärr inte följa med imorgon. Får bli när jag slutat jobba eller om jag är ledig den dagen. Jobbar tre veckor till.
Tänkte också försöka fylla frysen på lite matlådor, tänkte mig köttfärssås, lasagne, pastasås, gryta osv. Får se hur mycket det blir Tänkte även köpa korv, köttbullar, konserver osv. så det finns att laga snabbt.
Tycker att det amerikanska sättet verkar bäst. Alla som kommer på besök får ta med sig mat Nä, men bullar och sånt får de ta med så står vi för kaffe och te.
Har gått upp 9 kilo sedan inskrivningen. Är helt chockad. Trodde jag skulle gå upp 15-20 utan problem. Har gått långsatm uppåt, det är nu på slutet det gått lite fortare uppåt. Bara tacka och ta emot.
Håller på att tvätta de barnkläder vi fått låna samt det lilla vi köpt själva. Måste köpa mer förresten.
De är så små och mysiga. Kan titta på dem i evigheter. Snart får man använda dem!!!
Är avundsjuk på er alla som har en bebbe som ligger neråt och är fixerad. Vet inte min vänt på sig ännu. Den har sparkat och rört sig väldigt mycket under helgen, speciellt i natt. Har fått för mig att den vänt sig, men vet inte, trycker fortfarande mycket uppåt. Får vänta en hel vecka till för att få veta.
Halloy!
Låter som ni haft en skön förmiddag ni som ätit frukost och badat. Hade varit mysigt att var med.
Vill gärna följa med på lunch! Jobbar dock 3 veckor till (denna inkluderad) så kan inte alla tider. Men är ledig på måndag, så då skulle passa utmärkt!
Swenglish - Vad spännande att din bebis kan komma när som helst.
Känns inte som min har vänt sig ännu Är sååå avundsjuk på er som har en bebis som överhuvudtaget har huvudet neråt.
Sole - Lyssnade på Rix Morron Zoo den morgonen din barnmorska var med. Hörde tyvärr inte allt, då jag var framme vid jobbet mitt i.
Cirpen - Trodde också det skulle var mer kommentarer och rörande vid magen. Släkt och vänner ger förstås kommentarer och vill känna när den rör på sig. De på jobbet ger kommentarer som "vad stor den blivit".
Fast tror att man skulle få mer kommentarer om man kunde "visa" magen mer. Nu går man påbylsad med så mycket kläder så man undrar om folk ser att man är gravid. På sommaren är det svårare att missa
Ang. lunch eller middag, eftersom en del fortfarande jobbar kanske kvällar är bättre. För min del är det i alla fall så.
Men då jag kommer vara ledig måndagar den tid jag har kvar att jobba så kan jag luncha då.
God morgon!
Swenglish - Vad mysigt att höra hur bebisen "andas"! Måste vara en härligt känsla.
Kan luncha på måndag, men ej middag.
MÅNDAG, LUNCH eller MIDDAG? Skriv in antingen eller eller båda, vilket som passar bäst.
Swenglish, lunch/middag
Björklöv, lunch/middag
Ginger, lunch(i stan)/middag
Hellur, lunch
Swenglish - Man får alltså en väska från MVC? Vi går ju på samma.
Undrar om det är en liknande som den man kan hämta på Babyproffsen, via Pampers tror jag det är. Några vänner har tipsat om att hämta en sådan.
Har funderat på att premunera på någon tidning. Har också varit lite vidskeplig, fast mer att jag inte vill ha en massa saker osv. innan barnet kommer. Men har blivit bättre nu.
Trevlig alla hjärtans dag förresten!
Vi ska inte ut ikväll, gav upp i helgen när vi insåg att vi var för sent ute och bestämde oss för en en mysig hemmakväll med god mat.
Har ingen koll på lunchställen i stan då jag jobbar utanför stan och sällan äter lunch i stan. Litar helt på ert omdöme. Finns alltid någonting man gillar.