• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Sannixx, tack för att du delar med dig! Jag har varit inne och läst blogg med omväxlande tårar i ögonen och leende på läpparna.

Sole, vet inte hur långt innan de kan fixera sig, BM sa inget om att det tydde på att den skulle komma tidigare. Å andra sidan är hon ganska förvirrad... Skönt att den ligger där den ska iaf.

Hellur, hoppas du slipper UVI.

• Frill

Väldigt ytligt, men måste bara säga att jag läste att "löst sittande blusar och tunikor" är vad man ska ha på sig i vår. Känns ju extremt lägligt, med tanke på hur våra magar kommer att se ut

• Frill

Halloj, mycket förlossningsfokus här Vi var på fullsatt SÖS-föreläsning igår. Lustigt med hela huvudentren fylld av vaggande individer, men det var sådär. Tur att vi var på Södra BB dan innan, för hon därifrån var ganska otydlig.

Jag försöker också tänka positivt. Hoppas kunna klara mig hemma ganska länge, har hört att själva förlossningen upplevs som kortare då. Och jag hoppas givetvis att smärtan går att klara utan medicinsk smärtlindring så länge som möjligt, och så att det "tunga artilleriet" finns kvar att ta till när/om man behöver det.
    Jag menar, gör det inte mer ont än man klarar sig utan smärtlindring är det ju suveränt, men jag tänker absolut inte snåla på bedövning om det behövs.

Är lite uppstressad över att vi har tappat bort vår profylaxbok. Hittar den inte nån stans. Typiskt, nu när man börjar bli riktigt motiverad att öva

• Frill

Fick nyss höra att min kollega fick en son igår Hon var beräknad fyra veckor före mig. Visste att hon hade åkt in igår, så jag satt och tänkte på henne när vi var på SÖS föreläsning. Coolt.

• Frill

Oj nu känner jag mig extremt slö. Idag har jag ätit frukost, läst hela DN, surfat, msn:at, mejlat, övervägt att ringa till skattemyndigheten och nästan öppnat texten jag arbetar med för tillfället, värmt soppa till lunch och kollat Jens Byggmarks störtloppsåk. Inte lyft ett finger och inte varit utanför dörren alltså.

Ska genast skriva en faktura och sätta igång att arbeta lite, åtminstone i 10 min innan skidskyttet börjar

• Frill

Säger som Majlinsa, hade följt med om jag kunnat - får inte pga foglossningen. Men skit i det, för just nu är jag så otroligt glad!

Är ju nybörjad egenföretagare och hade missat att momsen jag ska betala in på måndag redan var medräknad i den enorma skattesumman jag också ska betala in på måndag. Det betyder att i stället för att få en trist skatteskuld har jag nu lite extrapengar!!! Så skönt!!!

Dessutom börjar badrummet verkligen ta form. Tvättmaskinen är installerad och snart ska de montera kranar och handukstork. Sen är det inte mycket kvar. Och - Anja Persson leder kombinationen efter störtloppet. Hurra, vilken bra dag!

Nu kan vi ägna helgen åt att hämta barnvagnen och köpa skötbord, och kanske rent av tvätta bäbiskläder i vår egen tvättmaskin.

• Frill

Tack för gratulationerna

Det är min BM som sagt att jag inte ska simma, eftersom man ska försöka hålla ihop höfterna så mycket som möjligt, och bentagen i bröstsim är ju tvärtemot ganska spretiga. Men det är mycket möjligt att det är olika bud på det där.

Lillenlillen, är du också frilansjournalist händelsevis? 6% moms är nämligen även vad jag betalar.

Nu blir det räkor i soffan och sen oxfile med potatis- och rotsellerigratäng. Trevlig helg!

• Frill

Nu ni har här shoppats loss! Spjälsäng, madrass, spjälskydd, byrå för babykläder, skötbord, bilbarnstol och så hämtade vi ut barnvagnen. Nu är hela lägenheten full m kartonger som ska packas upp så snart badrummet klart, förhoppningsvis på måndag.

Lillenlillen, jag frilansar sen ett år tillbaka - både layout och skriver, mest för specialtidningar.
    Tips: vet du att du kan ansöka om högre SGI när du är nystartad företagare? FK räknar med att man inte får maxomsättning redan från början och ger dispens.

Medusa2001, jag läcker framför allt på nätterna. Genomskinlig vätska som stelnar i fräscha fläckar på tröjan/linnet. Andra symptom: mensvärk, svankont, magstick när barnet rör sig och egendomliga känslor i underlivet, som tex ilningar/värk som känns som om man hade suttit på en snöboll? Är benägen att hålla med min kompis som kallar graviditet för ett extremfysiologiskt tillstånd...

• Frill

Medusa, visst har dom god brunch på Enskede krog! Vi har lyxen att bo på gångavstånd.

Swenglish, det är nog foglossningen, jag sitter alltid ner när jag tar på mig byxor, strumpor och skor. Har tom ställt en stol i hallen.

Vi satsar nog också på taxi. Var emot först, vill inte att nån okänd ska köra runt med mig när jag har värkar. Men nån smart person sa att då kan min man sitta i baksätet med mig och vara stöd + att han inte är tokstressad när han kör + man slipper parkeringsproblemet. Tror man ska spara kvittot och sen skicka in det nånstans, personalen på BB vet säkert, men att man får betala en summa själv, 80 spänn eller så.

• Frill

Inatt drömde jag att en hund sa "idag blir det bäbis". Sen fick jag (i drömmen alltså) annorlunda men väldigt svaga värkar, och blev plötsligt väldigt osäker på när det var dags att hinta för förlossningen att man skulle komma in. Det hann dock aldrig bli nån förlossning i drömmen.

30 dagar kvar till BF idag, och bara 9! dagar tills bullen räknas som färdigbakt.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3