• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Mamma åkte buss till förlossningen och pappa cyklade Hon gick över tiden med mig och blev igångsatt, så jag hoppas att jag inte ärver det rakt av.

Vårt vardagsrum är helt översvämmat av barnsaker vi inte kunnat placera på rätt plats än. Galet att en blivande liten trekilosperson kan kräva så mycket utrymme. En subtil antydan om att inte bara vårt hem utan även vårt liv kommer att tas över helt och hållet?

• Frill

Hej, läste just på en blogg om Ikeas fårskinn, det är tydligen inte så lämpligt för bäbisar, och det kanske är fler än jag som tänkt tanken att köpa det just till barnet?
    bebislangtan.blogspot.com/2007/01/varning.html

Cirpen, fina bilder!

Sole, lycka till med magmåttet!

• Frill

Drygt 14 kg sen inskrivningen (och 3 kg på bröllopsresan innan dess... men det var ju från bröllopsvikten så det räknas egentligen inte )

• Frill

Swenglish, vad spännande! Känns som att det är jättenära för dig, och sen hajar man till när man inser att man själv bara är 15 dagar efter...

Hoppas ni har det jätteskönt alla ni som är och simmar. Själv hade jag en "sudoku-natt" så jag tänker försöka sova lite på soffan mellan rycken på datorn.

• Frill

Jisses vad ni skriver. Märks att alla inte jobbar längre

I natt har jag sovit i min egen säng! och snart ska jag bada i vårt nya fina badkar!!!! Kunde äntligen sova så länge jag ville utan att hoppa upp halv åtta för att ta emot hantverkare, och att kunna gå halvklädd utan att oroa sig för att nån plötsligt ska kunna kliva in genom ytterdörren med en hink verktyg. Så skönt att få ha lägenheten för sig själv! Och att kunna sätta fast liggdelen på barnvagen utan att oroa sig för att den kommer att damma igen.

Igår åt vi supermiddag på vår favorit Serwito och gick på bio. Jag fick en bukett rosor och en TENS-apparat

Köpte en kamera i förrgår, en Fuji finepix F30 (den nya versionen av min förra som jag råkade sabba).

Just på måndag av alla dagar ska jag bort och jobba, så jag kan tyvärr inte komma på lunch.

Swenglish) - lunch/middag
    (Björklöv) - lunch/middag
    ALEXANDRA (Ginger) - lunch(i stan)/middag
    HELENA (Hellur) - lunch
    SOFIE(Sole) - lunch
    (Zul) - lunch
    LISA (LillenLillen) - lunch
    VIVI (vivs) - lunch
    Emma3 - lunch
    Sofffy - lunch
    Medusa - lunch/middag
    Frill - middag

• Frill

Lillenlillen, har precis samma erfarenhet av försäljare och NIX-registret som du. Och Cirpen, jag ÄR bitchig när de ringer. Försöker inte ens låta bli

Igår rök mina vigselringar till förmån för graviditeten. Testade om jag kunde få av dem, och det tog lång tid och mycket spolande med kallt vatten, så nu får de hänga i en kedja runt halsen i stället.

Vi har ungefär samma saker som Lillenlillen. Och så köpte vi en tetra med mjölkersättning att ha hemma som sista utväg om det blir panik en natt när allt är stängt.
    Tror inte vi kommer att köpa så mycket mer innan utan mer känna efter vad vi behöver. Däremot tänkte jag precis som Soffy ladda upp med tjocka bindor. Vi bor väldigt nära ett apotek, så i värsta fall får min man springa iväg och kompletteringsköpa saker.

• Frill

Skumt, jag blev utslängd? Nåja

Torris, vad tråkigt med anställningen. Hoppas att du kan koppla av ordentligt under föräldraledigheten ändå, och att du snart hittar ett nytt jobb. Min erfarenhet är att saker brukar lösa sig

• Frill

Andningslarm blir det nog inget här heller. Tror jag blir nojigare då.

BB-väskan är inte påbörjad för fem öre. Jag har lagt ner min patientbricka i mappen med journalen, det är allt. Men jag fick en jätteskön mysdress för icke-gravida i julklapp, mjuk och stretchig, och den ska med! Får nästan på mig den nu, så den borde funka efter förlossningen.

Ska till Uppsala och luncha med två föräldralediga kompisar (en ettåring och en femmånaders). Ska bli kul, hoppas bara jag inte somnar på tåget. Jag är söööömning, men måste jobba lite.

• Frill

Bassekatt, vilka känslostormar. Vad skönt att allt gick som det skulle för lilla Emil och att han växer bra. Ta hand om er!

Och Sannixx, grattis till att få komma hem!

• Frill

Vi var på 30-årsfest igår. 4 gravida och 3 bäbisar. Märks vilken ålder man är i... Tyckte synd om alla som inte var i familjetagen, för barn var verkligen det enda samtalsämnet på hela kvällen.

Jag har haft flera gråt- och ilskeutbrott de senaste dagarna och allt min stackars man har gjort har varit fel. Inte blev det bättre av att skötbordet inte passar riktigt på badkaret utan måste "modifieras" och att något är fel med ikeabyrån till barnkläderna så att den sista lådan inte går in.
    Tror jag har drabbats av de berömda städhormonerna. Att vi saknade dammsugarpåsar kändes som en katastrof, men så snart saker börjat falla på plats i lägenheten har mitt humör stigit och idag har jag varit snäll heeela dagen. Har börjat tvätta barnkläder och fylla byrån. Nu känns det att det närmar sig

Ha så trevligt på lunchen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3