Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Cirpen- inte löjligt, snarare lite dubbelmoral (kommer inte på något bättre ord, trots att jag är språkvetare ) över det hela, först säga upp dig och sen tacka av dig... Du kanske bara får hålla god min i elakt spel...

Sole- definitivt hicka!

Pippil8 och Bianca- ja ni är definitvt knasiga! Särskilt du Bianca som tror att sportlovet är vecka 39 (gravidfixerad ) Ingen tackar er sen när ni ligger där och knappt kan röra er för att ni är så trötta. Man ska vila innan! Och det är bra att ha lite tråkigt, sen kommer ni läääängta efter att få ha tråkigt! kloka ord från Tant Swenglish
    (Fast jag vet, det är lätt för mig att säga att ni ska sluta tidigare som inte har en fast tjänst...)

Vivs- jag tror jag också fått en släng av foglossning. Fast hos mig känns det i underlivet, typ som skavsår?!? Mycket mystiskt iallfall. Nån som känner igen det?

• Swenglish

Sole- bra ide att skriva in namnet i listan (om man vill)! Springer dit och gör det på en gång!

• Swenglish

Totalt sjukt, änniskan är ju inte riktigt riktig!

Sole och Hellur- tyckte Gudruns bebis såg jätteläskig ut, den såg inte riktig ut! Fast alla kanske ser ut så?

Medusa-hoppas din dag blev bättre sen!

• Swenglish

Har varit inne och läst hemska förlossningsberättelser, varför gjorde jag det? Nu är jag livrädd, var inte det förut alls! Särskilt för att spricka mycket! Suck. Känns lite jobbigt att inte veta något om det som ska hända överhuvudtaget! När, var, hur, ingenting vet man!

• Swenglish

Halloj! Vilket härligt väder! hade en skön lördag med brunch 8det blev billiga men goda String), promenad, lite shopping (amningskupor!), semlor och middag hos vänner.

Sole- den tråden är jättebra! jag ska aldrig läsa hemska förlossningsberättelser igen, allt kommer att gå BRA!

pippiL8- jag har också börjat fundera på att packa den där väskan eller iallafall skriva en lista. Mycket av det man vill ha med sig använder man ju fortfarande. Vad köpte du för amningsBh? Köpte apotekets igår som ser ut som en sporttop, tycker det är svårt att veta vilken storlek man ska ha sen!

Skön sönda önskar
    Swenglish

• Swenglish

Bilderna är uppe!

Träffas också gärna snart! Kanske inte nu i veckan men sen veckan efter? Tisdag kväll igen? Förslag på ställe?

• Swenglish

PippiL8- köpte min på apoteket i Sickla. den är fruktansvärt ful, men kanske man inte bryr sig... Köpte du större än du är nu på Lindex för att "växa i"?

Vi tänkte ta med oss:

Kläder till Bob
    kläder till mig att åka hem i
    tofflor
    ombyte till mannen + badbyxor (om jag badar/duschar och han ska hjälpa till)
    typ godis eller nåt att gnaga på åt honom
    kamera
    mobil
    laddare
    journalen
    småpengar till godis/kaffe/etc

Ja, det var allt jag kommer på. Tror man klarar sig utan det mesta. Mat får man i princip inte till pappan men jag tror att om han håller på att svimma av hunger så ger de honom hellre en macka än att de behöver ta hand om honom!

Idag fick jag ha amningskupa för första gången efter jag läckt igenom en T-shirt! "Vad mysigt!" sa mamma när jag berättade det för henne! Nja, jag vet inte, jag...

• Swenglish

Hej Sannixx! Skönt att allt verkar bra och hoppas Ida får komma hem snart! Måste kännas jättekonstigt att åka hem utan henne varje dag!
    Vågar inte ens fråga om förlossningen... Men amningskudde, det kan jag fokusera på! Menar du en sån där riktig som går runt hela kroppen typ? Funkar det inte att bulla upp med vanlig kuddar?

• Swenglish

Halloj!

bra lista Vivs! Samma här med smärtor i underlivet- kan det vara foglossning tro?

Ginger- vi ska också köpa videokamera, men vilken djungel det är... kul att hämta barnvagnen!

Jag kan inte onsdag, ska på föreläsning på Sös, nån mer Sös-föderska som ska dit förresten?
    Men måndag kanske?

För er som missade: foton från Indira finns på min sida!

• Swenglish

Ska också på fotvård nu i veckan på Axelsons, ska bli skönt! Fick presentkort på gravidmassage i julklapp, så det ska jag boka in snart.

Men då provar jag med en ny lista, hoppas de flesta kan på måndag!

Träff måndag (vi kan ju säga 18.00 igen för att vara säkra)

Swenglish
    Björklöv
    Hellur

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3