Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
Frill
skönt att du tänker positivt iallafall, inget blir ju lättare av att man ser allt negativt.
hoppas det blir en bra lösning för er!
Frill
skönt att du tänker positivt iallafall, inget blir ju lättare av att man ser allt negativt.
hoppas det blir en bra lösning för er!
cirpen
verkligen en dålig försäljare! det måste ju vara föräldrar och brudpar som är lättast att pracka på dyra saker
hittade den här listan som verkar bra!
http://www.barntotal.se/startsidor/gravid_start/startkit_foer_bebisar/
Swenglish
det känns som min bebis spjärnar emot i magen och rumpan putar rakt ut så det känns obehagligt. Hoppas verkligen BM kan känna hur den ligger när jag ska dit snart!
Jag brukar också ligga på ryg goch blir lite yr emellanåt av det, är det syrebrist då?
Ska man inte ligga på rygg alls??
Förresten, skulle vi alla träffas på tisdag?
Vart det bokat på den där indiska restaurangen?
Nu ska jag till BM, vi hörs senare!
hej är nu tillbaka från BM!
Bebisläge: har vänt sig neråt (skönt!!)
sf-mått i v 31 är 33 så vi har fått tid för tillväxt-UL, tänk om det är en ny Karelin där inne?
blodsocker var kanon (trots glass i eftermiddags ) och järnvärde bättre än någonsin TROTS jag ständigt glömmer ta mina järntabletter, det kanske är det som är tricket??
Annars tycker hon att jag är "väldigt mkt mage" och känns som jag har en del luft i magen vilket gör att jag nog aldrig kommer kunna känna kroppsdelar tydligt, det är lite trist.
Frågade henne om ryggläge och hon sa att det är ingen fara lls för varken mig eller barnet, min kropp säger ifrån i god tid när jag inte kan ligga på mage längre.
Konstigt att min mage vuxit så mkt hon tyckte ändå att jag gått upp rätt lite (13 kg), men jag funderar på om det kan bero på att jag blivit en godisråtta och äter alldeles för mkt socker? Det syns ju dock inte på mitt blodsocker som är bra.
Björklöv
Så får jag också sitta nuförtiden!
har sovit uruselt inatt, vaknade vid 02 av en hemsk dröm där maken hade hittat en annan tjej som flyttat in hos oss och han ville varken ha mig eller barnet och till råga på allt skulle jag bli deras städerska!
Efter det kunde jag inte somna om förräns vid femsnåret och jobbar hemifrån på fm så jag är rätt mör....
kollade runt lite på FL ang. tillväxt-UL som inte berodde på grav.diabetes och det verkar som de som haft stora magar fått normalstora barn ändå, skönt med tanke på den stundande förlossningen!
Ska bli kul att se han igen den 1 feb på UL
bianca2
grattis till lägenhetsbyte!
har du någon bild från ditt senaste UL? Ser man hela bebisen på en gång på skärmen eller är den för stor?
Vad får man veta på tillväxt-UL?
ok! varför fick ni göra tillväxt-UL?
då ska jag inte bombardera dig med fler frågor
jag tog ett skutt så jag hamnade över översta kurvan så därför bokades mitt in
bianca2
jag med
ni vet inte alls vad det är för kön?
När vi var på Ul i v 19 så trodde hon att det var en kille och jag vill så gärna få det bekräftat n, men det känns lite fånigt att be henne kolla den här gången, känns som om hon skulle tro att det var det enda vi var intresserade av
domär ju rätt svävande i sina svar så man känner sig ju inte 100% säker direkt.
Den 1 feb ska vi dit och bebisen har ju vänt sig med huvvet neråt och ligge rmed ryggen utåt min mage så chansen är väl rätt stor att vi bara ser det ni såg!
men nu är det ju inte sååå lång tid kvar tills vi får se dem i verkligeheten