Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Vivs - det låter mysigt är det svårt att amma? Fattar hon hur hon ska göra?

Swenglish - hoppas vi slipper se dig i morgon

Ginger - nu blir vi nyfikna! Är du på förlossningen månntro?! Ååå nu börjar jag också längta efter att få träffa krabaten!

• Pippil8

Lillie - vad roligt att höra av dig! Jättegrattis till tjejen! Hoppas amningen tar sig! Orkar du svara på frågor? Är så nyfiken på hur det startar... Hade du några känningar på kvällen eller kom det som en överraskning när du vaknade kl 2? Visste du direkt att det var "på riktigt" då när du vaknade?

Vivs -vad skönt att amningen funkar för dig Jag har just lånat en bok om amning så jag ska börja läsa lite tänkte jag.

• Pippil8

Swenglish - hoppas du får komma in idag!! Gick in mest för att kolla om du hade fått komma in, men nu när jag ändå är här ska jag läsa ikapp från igår.

Tack för trevlig fika förresten. Jag köpte grön vaxduk med stora vita prickar på och sydde en "skötbädd" till skötväskan. Fy fasen vad SVÅRT det var att sy i vaxduk! Den gled liksom inte utan jag var tvungen att lägga bakplåtspapper på under och översidan för att kunna få maskinen att mata fram. Nån som kommit på nåt smartare?

• Pippil8

Jaha, nu är Swenglish inne och föder! Vad konstigt det känns att vi satt och fikade med henne igår och nu föder hon barn! Nästa gång vi ser henne så har hon ett knytte med sig. Precis som du BasseKatt, det kändes helmysko att se dig utan den stora magen!

Murgrönan - nu är det din tur Fast Karin hinner kanske före?

Vilken lyx vi har som är lediga i det här fina vädret! Jag har varit hos bm idag (alla värden ok), lunchat med min man och sedan suttit ute i solen och bara njutit! Underbart!

• Pippil8

Frill - vilken sötis, helt ljuvlig Fötterna är underbara! Jag tycker ni verkar vara ute snabbt ni oxå, trodde inte man orkade ta sig utanför dörren första månaden typ

Zul - vad cool du är som går på föreläsningar fortfarande! Knipövningar - ska man göra det innan förlossningen? Eller både innan och efter?

Har spanat in mina tulpan och påskliljeplanteringar idag och minsann - det börjar sticka upp lite grönt där - underbart! Vi beställer sånt här väder till våra första barnvagnspromenader va?!

• Pippil8

Vad spännande det är att läsa förlossningsberättelser! Man bara suger i sig allt och försöker föreställa sig hur det ska bli. Och ändå har man väl ingen aning

Fixa hemkomstfest första kvällen -hehe, det kommer nog inte jag göra i alla fall

• Pippil8

Hallå alla magisar och mammor! Har haft lite mensvärk hela förmiddagen (vaknade av den på natten) och hoppades lite att det skulle vara nåt tecken. Men nu när jag ser att det är så många andra som har det också så blev jag allt lite besviken Då kanske det inte alls är på gång att starta? Eller så är vi i latensfasen allihop

Kul att höra av dig Medusa - och det låter härligt med bebislyckan

Angående föräldrar så bor mina också i en annan stad (inte så långt som Gbg dock, utan Norrköping). Jag har inte riktigt vågat fråga om de planerar att komma upp eller om de snällt inväntar inbjudan. Just nu känns det som ok om de kommer upp ganska snart efter förlossningen men man vet ju inte alls hur det känns sen... De kan i alla fall komma upp bara över dagen så jag behöver inte riskera att de ska stanna flera nätter - verkar jobbigt!

Ja fy farao vad irriterad jag blev på tjejen som kom fram och pillade på lille Emil! Såg hon inte hur liten han är?! Skulle ALDRIG få för mig att pilla på någon annans bebis (eller barn för den delen) utan tillstånd!

• Pippil8

Hoppas det har varit ok idag BasseKatt. Bra kurator? Inte för att jag vet hur det ska kunna hjälpa när något sånt har hänt Hade de hittat någon orsak på Linus?

Bianca - 2 timmar - jag är impad! Vissa dagar går jag myrsteg och klarar fem minuter, andra dagar kan jag traska på i någorlunda takt i 45 minuter. Men två timmar låter nästintill oöverstigligt...

Nu har älsklingen gjort klart allt han behöver på jobbet inför att bebben ska komma så nu är den välkommen ut Nu kommer väl han vara otåligare än jag.

• Pippil8

Förresten, Sole - jaaa, såklart jag också pillar på kompisars barn Men inte skulle man pilla ens på en ettåring som man såg på ett café?!

Undrar om Swenglish och Karin ligger och snosar på sina bebisar nu?!

• Pippil8

Nä, det är min skräck också - att bli igångsatt och det blir superutdraget! En sak som jag inte har fattat - om man blir igångsatt - har man kortare latensfas då? För latensfasen för en förstföderska kan ju vara uppåt 20 h utan att det är onormalt. Och hur kul är det att tillbringa 20 timmars latensfas på förlossningen?

BF på lördag och min bm kommer boka en tid för igångsättning ca en vecka efter det. Om vi vill. Jag är tvekis just av ovanstående skäl... Men jag kanske tröttnar på att vänta och tar den tiden ändå.

• Pippil8

Spännande med murgrönan! Det var verkligen hennes tur nu! Hon är nog inne nu Undrar om blivande pappan är ännu nervösare nu?! Ska bli spännande att se hur ens egen älskling reagerar när det är vår tur!

Hellur - hoppas våra bebisar lyder sina pappor nu - det vore trevligt med bebis i helgen tycker jag!

Idag ska jag göra ultraljud, lite kul att se hur det ser ut i magen och kanske få någon viktuppskattning. I morgon är det BF!

• Pippil8

Frill - skönt med gulsoten som är ok nu! Och en timme för allt det där, ni låter ju riktigt rutinerade...

Åååå jag vill också dra barnvagn i solskenet Det kan jag ju göra jag med, men det känns lite fånigt att gå med barnvagnen tom. Jag får väl stoppa i katten kanske?!

• Pippil8

Björklöv - erkänn att du är lite sugen på att prova fina Kronan-vagnen på vägar - inte bara inomhus?! Det är i alla fall jag Men tålamod, tålamod, snart är det vår tur

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3