Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Vill bara göra alla fikasugna uppmärksamma på att familjeliv kommer att vara "avstängd" i morgon mellan 9-11, läs mer här:

www.familjeliv.se/Forum-5-163/m17947543.html

Och personligen skulle jag vara tacksam om vi bestämde nått redan idag/ikväll om det blir fika i morgon, för jag kommer att åka direkt till Sickla från yogan i så fall

• Björklöv

Här försvann strömmen precis när jag skulle stoppa in en nybakad rulltårta i frysen  och sedan, när strömmen väl var tillbaka, så fungerade inte telefonen eller internet på några timmar!!!

Nu, äntligen är jag tillbaka

Kom på att jag blir nog lite sen i morgon, hinner inte på 30 minuter från gotlandsgatan till sickla! Men jag ska skynda mig så gott det går

• Björklöv

Sole - Tack för tipset! Men det är promenaden till Skanstull som tar tid, så jag hinner nog inte med den bussen. Har kollat upp lite andra resealternativ nu och inser att jag behöver inte stressa och ändå komma i ganska god tid (Blåbuss 3 stannar precis utanför yogastudion...)

• Björklöv
    Bassekatt - Usch vad otrevligt med gallsten! Hoppas verkligen att du slipper få ont nå mer fram till operationen! *massor med styrkekramar*
  • Björklöv

Oj då! Spännande Sole! Kanske ska räkna bort dig idag då??

• Björklöv

Säger som Sole och Swe, tack för en trevlig fika idag Och vilken kul överraskning att Bassekatt dök upp med sötnosen Emil

Ringde precis min körledare, för säga att jag inte kommer idag, det känns lite för mycket.... Det första hon säger när hon hör att det är jag är "Har det hänt nått!?!" Nåja, vad hade jag förväntat mig

• Björklöv

God morgon!

Här är ytterligare en som sovit oroligt i natt, fast jag tror det beror på att jag tände lampan när jag kissade första gången i natt. För när jag väl somnade efter det sov jag jättegott Skulle kunna tänka mig att sova lite till, men det är svårt när solen skiner från klarblå himmel! Det blir nog en promenad i solen lite senare!!!

Swe - Nej men... varför skulle det vara fullt för...Fundersam men det lugnar nog ned sig framåt eftermiddagen ska du se. Du får roa dig med oss här på tråden så länge

• Björklöv
    Murgrönan - Håller med dig, nästa gång det blir fika tar vi det gärna lite mer norr om stan!! Om nu våren bestämmer sig för att stanna så kan det kanske bli tillfälle att träffas i Hagparken ganska snart
  • Björklöv

Karin - Spännande! Men hade inte Swe förtur Hoppas allt går bra för dig idag

Swe - Å, kaffe i solen på balkongen lät ju inte helt fel... Hmmmm.... jag väntar nog lite med att gå till Apoteket

• Björklöv

Nu ska jag ta mig en promenad i vårsolen! Undrar vad som hinner hända under tiden jag är ute!!!

• Björklöv
    Swe - Du hinner ju inte läsa det här för nu är du ju redan inne på sös! Men jag tänker på dig och hoppas det går bra i eftermiddag. Snart får du snusa bebis!!!

Det är ju helt underbart väder ute idag! Och vårkänslorna svallar över!!! Såg årets första fjäril och blommande krokus på min promenad! Underbart!!!
  • Björklöv

God förmiddag!

Vilken tur det är att jag kan stiga upp, äta frukost och sedan gå å lägga mig igen Så har min morgon sett ut!!! Sitter nu och knaprar på frukost nummer två

Här är ytterligare en BB Sthlm:are som haft känningar!!! Men efter en dusch så försvann alla förvärkar så det var nog bara det de var Fundersam

Tänkte sätta mig på balkongen och läsa lite nu, njuta av solen och ha det skönt!

• Björklöv

Jag har förvarnat iaf mina föräldrar på att de är välkomna när jag säger till!! Nu kommer de ner från Umeå redan denna helg pga att pappa ska på ett styrelsemöte och att jag fyller år... Men skulle det bli så att bebisen hinner komma, så har jag förvarnat om att de kanske inte kommer att få träffa oss alls.... Men det får jag ju se hur bra det går att hålla *Komplicerat*

Däremot är det lite svårare med sambons föräldrar och systrar som alla bor i närheten, de såg riktigt besvikna ut när vi berättade att det är besöksförbud på BB Sthlm, fast sedan kom de ju på att där är vi ändå så kort tid, så jag är rädd för att de kommer att stå utanför våran dörr när vi kommer hem, tyvärr

• Björklöv

Vad härligt det låter Medusa! *längtar dit*

Sole - Tiden på BB känns ju bra för där finns det liksom inga alternativ! Det ÄR besöksförbud, det är första tiden hemma som känns mer "oroande" för jag är rädd för att framförallt svärmor kommer att bli skitsur om hon inte får komma på besök på en gång!!! Tur att vi är överrens där, jag och min sambo, vi vill vänta med besök tills vi ALLA känner oss redo!

Zul - Jag har "tvingat" mina föräldrar att bo på hotell nu när de kommer ned! Och de hade full förståelse för det!!! Det kändes jättebra

• Björklöv
    Sole - Jag reagerade oxå på det... fast hon backade ganska snabbt, för jag tror att hon fick fem arga blickar från fem höggravida kvinnor! Vem vågar bråka med oss
  • Björklöv

Va' skönt Sole... och grattis eller nått

• Björklöv

Pippil8 - Toka! Fast å andra siden en alldeles ypperlig idé!!! Jag har ingen katt så jag får väl ta nallarna i vagnen och ta mig en promenad istället

• Björklöv

Pippil8 - Inte bara lite sugen utan ganska mycket

Frill - Jag tror att mitt bästa köp under graviditeten var/är en dramaten!!! Det är så skönt att slippa bära på tunga matkassar. Det ser säkert urtöntigt ut men är så bra för ryggen. Inte så mycket stöd, kanske men avlastande ändå...

Gu' vad skönt det är att kunna snoppa av telefonförsäljare med ett "nä, vi har ip-telefoni från bredbandsbolaget" "Jaha, tack då" svarar de alltid snabbt....

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3