• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Ja, det var konstigt, Ginger. Du får ta det lugnt, om du känner av yrsel eller har fortsatt huvudvärk så får du ringa BM så de kollar äggvitan. Och ha koll så du inte samlar på dig för mycket vätska i kroppen! Det ordnar nog upp sig ska du se!

• Vivs

Tycker det är lite roligt att vi har ungefär samma symptom samtidigt! Vilket borde vara ett tecken på att saker händer i kroppen och att det dessutom är precis som det ska

Frill - häftigt med fixerad bebis! Min är nog inte det, tycker jag känner henne röra på huvudet ibland... men kanske till nästa BM-besök!

I morgon är det dags för andra och sista delen av föräldrautbildningen. Ska bli trevligt...

Apropå nässpray så är jag alltid lite rädd att fastna i det eländet...det är ju lätt att bli beroende av det när man känner hur lätt det är att andas. Därför köper jag sån koksaltspray med mentol. Fungerar bara en liten kort stund men tillräckligt för att jag ska kunna somna på kvällen...

Zul - har lite svårt att avgöra vart i magen mina sammandragningar kommer..känns som det är olika, ibland uppe, ibland nere och ibland mitt på... men jag tror inte bebben e på G än.. fast hon kan få komma om en vecka ungefär, när jag gått 37 veckor...

God natt och sov gott!
    Viv

• Vivs

Sole - vad jag har förstått så kan bebisen fixera sig långt innan födseln. Framför allt vanligt hos förstföderskor att de fixerar sig tidigt, ibland redan runt v30.. så det betyder inte att förlossningen är på gång men det är ju skönt att veta att den är fixerad inför förlossningen!

Har varit på del2 av föräldrakursen. Gick igenom amning och såg en film med små nyfödda bebisar som var såååååå söta Nu längtar jag ännu mer efter bebis...sen gick vi igenom massage som man kan göra vid värkar. Och vad som händer vid akutsnitt och på neo. Mycket bra allting, och nu ska man vara färdigutbildad till förälder... he he.. en i gruppen hade redan fött barn, lite kul!

Apropå sömn så är jag dödstrött! Sover några timmar i taget och är resterande tid uppe och kissar, äter novalucol och försöker vända mig i sängen...börjar lessna lite på det här tillståndet nu!

Hellur - hoppas det inte är UVI. Jag har också, som Zul och Swenglish, trott att jag haft det några gånger men det har inte varit något för mig heller.. hoppas det är lika för dig!

Italienskt låter underbart

• Vivs

Tokshopping för min del! Håller med om att de små kläderna är så uuunderbart söta!! Och jag känner på mig att jag inte kommer vilja springa runt i affärer när bebis äntligen kommit ut! Och att lämna shoppingen till min käre sambo hoppar jag nog helst över

Apropå ny middag så är jag rätt upptagen en hel del kvällar framöver då typ alla jag känner fyller år i februari och mars...typiskt... men, bestäm ni så får vi se om jag kan följa med!

• Vivs

Torris - visst känns det jobbigt att veta att det kommer göra så fruktansvärt ont! Men, det måste ju tydligen vara värt det, annars skulle ju folk inte skaffa fler barn... Om alla som fött barn hittills har klarat av smärtan så gör vi nog också det

• Vivs

Nejdå, Cirpen, du är inte ensam om att bli rastlös... jag har varit på Panduro och handlat lite pyssel som jag sysselsätter mig med ibland, eller så bakar jag eller lagar mat eller tvättar. Och så gör jag yoga hemma några gånger i veckan.. Men, jag är sååååå trött på att strosa runt här hemma! Har ordentlig foglossning nu och bor (såklart) högst uppe på en höjd så att bara ta mig till affären är ett heldagsprojekt! Och jag som i vanliga fall är väldigt aktiv och älskar att springa och gå långa promenader...
    Vill ha ut min bebis NUUUU!!
    Shoppa på nätet är bra, då kan man göra av med pengar utan att springa i affärer

• Vivs

God morgon! Är uppe och bakar bröd... härligt

Swenglish - ja, helt sjukt att du är i v38! Jag ligger en vecka efter men helskumt det också!

Sole - jag fick hormonranden jättetidigt...det sägs att man får det tidigt med tjej och sent med kille..kanske stämmer på oss då?
    Min "mensvärk" har också tilltagit...framför allt på kvällarna! Igår var det riktigt obehagligt, mensvärk, sammandragningar och ett himla tryckande nedåt och ilande i underlivet! Kan det vara förvärkar? Min kille blev alldeles glad när jag låg och stönade i soffan, han trodde jag skulle föda barn! Ha ha... det gör nog ondare än så! Min foglossning är också så illa att det känns som att pensionärerna springer förbi en...riktigt illa

Ginger - skönt att huvudvärken lagt sig! Kollade en sida med mobywraps men tror jag vill ha en babybjörn i stället.. tänkte testa lite när bebis har kommit! Hon kanske inte alls vill hänga på mig

• Vivs

Hej hej!
    Swenglish - jag har samma konstiga smärta i underlivet på kvällarna... ibland på dagarna men alltid på kvällarna! Och bebis rör sig så jag måste peta in fötterna hela tiden, annars gör det ju ont.. Snöbollssyndromet har jag dock inte känt något av Läcker ingen mjölk men har ONT i brösten.. som i början av graviditeten..

Lillie - det låter smart att vara hemma lite innan BF. Jag tror fortfarande på dig som nästa föderska

Jag är också lite orolig för det där med platsbrist.. men, det är väldigt sällan de måste skicka folk utanför sthlms län så vi ska nog inte ha panik.. Jag tillhör Huddinge men ska ringa till SÖS, DS och ev KS innan jag åker. Alla ligger närmare där jag bor.. Dock lite tveksam till KS eftersom jag råkar känna några som jobbar där. Lite konstigt om någon av dem skulle förlösa mig...

Emma- skönt med fixerad bebis! Jag vill också att min tjej ska borra ner sig

Igår fick vår kompis en liten pojke! Hon hade BF 24e januari så det gick ju ett tag över.... hoppas man slipper det! Känns skumt att det snart är vår tur!

Ha en trevlig söndag! Själv ska man åka runt bland släktingar och fika och äta idag! Skönt att slippa laga mat

• Vivs

Jag har ofta ordentlig halsbränna men den kommer och går.. Det hjälper mig att dricka mjölk och att undvika paprika och stark mat!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3