• Poppet

Hur vinna bud på Tradera?

Jag har för första gången givit mig in i en auktion på Tradera och undrar lite över vad ni som brukar shoppa där har för tips för att vinna budgivningen... Ska jag lämna in ett "högsta bud" eller sitta klistrad vid datorn i två dagar till... Hur gör man.../Poppet

• Svar på tråden Hur vinna bud på Tradera?
  • giz

lägg inget bud förns alldeles innan den går ut annars så är risken att du bet mer än vad du behöver

man ska aldrig visa att man vill ha ngt......och sista minuten lägger man in nådastöten då dundrar man in ett maxbud så hinner inte ev bjuda över

tex: budet ligger på 25kr men du är villig att ge 150 för grejen......
    då sista minuten sätter du budgivaren(max budet) på 150 dom ev som oxå bjudit har inte en suck att lägga in så många bud så vida dom inte lägger över dina 150 (men erfarenheten jag har är att dom höjer max 5 kr åt gången) fast nu är det väll kört när jag avslöjat hur man gör

• Poppet

Shit vad nervöst... Kan inte du sköta detta åt mig Giz...

Jag har lagt ett maxbud redan så då har jag väl redan gjort bort mig... Men kan andra se mitt maxbud? Jag lägger inga fler nu då förrän i sista minuten. Hoppas att man inte missar tiden bara... Tack för tipset! /Poppet

• giz

hahaha noppe bara du som vet om ditt max bud

haha det är mega pirrigt när man hittat ngt man verkligen vill ha.
    och så jäkla frustrerande om man går miste om det........

tänk på att du får bet frakt på det oxå så ibland kan bud djävulen slå til och man blir så inne på att man ska vinna.......sen står man efteråt å har bet överpris för ngt man hade kunnat köpt billigare du ska se att det kommer gå bra

får man vara nyfis å fråga vad du bjuder på

• Anova

Jag brukar lägga bud en kvart innan och sedan följa budgivningen..

• mejram

Vet ju inte riktigt om man ska tipsa om sånt här, men jag hoppas att vi inte vill ha samma grejer

Som Giz säger är det bäst att lägga sitt bud när det bara är sekunder kvar av auktionen. Jag brukar dessutom se till att lägga udda bud ex. 153 kr, så man klår alla som vill betala 150kr.

Nervöst är det, men ack så roligt - det är ju spänningen som är hela grejen, här jublar vi högt varje gång vi vunnit en auktion och blåst någon på grejen Annars kunde man ju lika gärna handla på Blocket.

Vill man jättegärna ha en grej och känner att man verkligen inte vill vara utan den är det rätt bra att lägga ett tidigt bud ändå. I alla fall om man som jag är lite tankspridd och alltid glömmer att kolla innan auktionen gått ut. Har hänt många gånger att jag missat grejer för att jag skulle vara smart och vänta med budet

• Anova

med innan menar jag innan auktionen avslutas.

• Poppet

Törs knappt skriva vad det är... Några stolar... då säger jag varken för mycket eller för lite...hihi...

Håll tummarna för mig nu /Poppet

Svar på tråden Hur vinna bud på Tradera?