Pladdertråden!
Magda: På vilket sätt "bästa"?
Finns ju ingenting som visar att flaskbarn mår sämre än barn som ammas, ersättningen nu för tiden är inte på något sätt sämre än bröstmjölk. För 10-15 år sedan kanske, men inte längre.
Magda: På vilket sätt "bästa"?
Finns ju ingenting som visar att flaskbarn mår sämre än barn som ammas, ersättningen nu för tiden är inte på något sätt sämre än bröstmjölk. För 10-15 år sedan kanske, men inte längre.
angiee:
Jag får helt enkelt se hur jag gör, som sagt är det inte för alla det ens rinner till och de barnen som får ersättning mår ju inte ett dugg sämre än de som som ammas, som sagt så finns det inte längre något som skiljer bröstmjölken från ersättning, barnen får t ex inte bättre immunförsvar och liknande, som folk förut påstod.
Hanna: Japp, det tänker jag göra!
Blir bara lite irri när folk helt allvarligt tror att ersättningsbarn mår sämre än barn som ammas... det är som att det är någon prestige i att amma och att amma länge, som "kastar skit" på de mammor som faktiskt inte ammar, av olika orsaker.
Cia: Ersättning för 40 år sedan är inte att jämföra med hur den är idag! ![]()
och nej, självklart ska matningstillfällena vara tillfällen av hudkontakt och närhet, men jag tycker att man ska ha det med BÅDA föräldrarna på precis lika grunder.
Cia:
Lite slö i skallen bara... legat och hulkat halva dagen! ![]()
jazzy: Jo, självklart är det praktiskt... men det är inte allt!
Men det är ju ett väldigt personligt val tycker jag!
Cia: I det här fallet en blå plasthink, tog mig inte upp ur sängen!
Dock har jag inte kräkts ännu, krävs en jäkla viljestyrka vill jag lova! ![]()
Eftersom M kommer plugga under tiden som vårt barn är litet, så kommer han ju förutom det år-1,5 år jag ska vara hemma vara den som är mest med barnet, därför vill jag verkligen från början göra allt för att inte skapa en mammagris! ![]()