Respektlöst att kalla Kungen för Knugen?
Vad tycker ni?
Vad tycker ni?
Haha, nej :D
Inte respektlöst direkt däremot tycker jag det är lite på en femårings nivå att kalla honom för det. Jag ser liksom inte det roliga i det?
Ja,
det kan han väl inte rå för att han är dyslexiker.
Tänk ändå vad duktig han är som håller så många tal, förmodligen nästan varje dag, kan inte vara så himla lätt med dyslexi.
Det var väl nån gång när han var ung som han skrev "knugen" i stället för "kungen", tänk så många gånger han fått äta upp det redan.
Mobbing är vad det är.
Nej, det står knugen på bergsväggen i koppargruvan i Falun. Så enkelt är det.
Han skrev utan n först, och när han infogade n:et så hamnade det lite fel.
Det är faktiskt OK att skojja om dyslexi, man är inte korkad för att bostäverna hoppar groda framför näsan.
Jag tycker att vi har stålmannen som kung, han är inte mindre respektingivande för att han har dyslexi.
Detta är samma snack som att man är rasist om man använder ordet neger.
Löjligt säger jag - det sitter inte där. Antingen är man eller inte, inget ord kan förändra det.
Min man har dyslexi och chansen att mina barn får är ganska stor.
Han är inte direkt någon fängslande eller lysande talare heller.... det var enorm skillnad på kungens och Gov. General Michelle Jean´s tal när kungen var i Kanada nyligen.... Man kan ju tycka att någon vars "jobb" det faktiskt är att gå på tillställningar och hålla tal kunde vara något bättre.....
Mammacatta--Jahaa, var det så det var...? Min man har också dyslexi ( misstänker vi - han har väl ingen diagnos direkt ) och dessutom defekt färgblind och det skämtar vi om jämt!
Inte fan menar man väl särskilt illa för det - jag är ju gift med karln och älskar honom som fasen
Respektlöst...? Men herre! Det är ju dökul när han läser fel och sammanhanget låter helt galet! Och lika kul är det när han frågar en expedit i en affär vad det är för färg på den knallröda tröjan han håller i handen. Vi viker oss av skratt båda två, ju!
Nej ,hela grejen med monarki är ju ett skämt så..............
Jag tycker att vi kallar honom vid namn i stället.