• Alvi

Vad har ni varit med om när ni har kört Anden i Glaset?

Har haft oturen att ha kompisar man inte kunde lita på under Anden I Glaset, dvs såna som djälv puttar glaset med hejdundrande fart och tycker att de är jätteroliga...

Körde dock Anden för ca ett år sedan med två kompisar.
    Den ena var gravid, och jag och den andra frågade vem som härnäst får bli gravid.

Glaset flyttade sej då ganska hastigt till 2 (har jag för mej att det var) och sedan tvärs över "spelplanen" mot mig och stannade inte, utan dök över kanten....

I samma veva blev jag gravid...

Detta är det enda som är värt att fästa nån uppmärksamhet vid.

Vad har ni upplevt?

• Svar på tråden Vad har ni varit med om när ni har kört Anden i Glaset?
  • yohanna

Mycket. För mycket för att kunna sammanfatta, det var längesen jag körde det nu dock.
    Anden i glaset tillkallar inte de andar man vill vara vän med, så jag råder alla att hålla sig borta från den typen av magi.

• gosebus

när jag och några kompisar gjorde det på högstadiet så fick vi kontakt med en kille i nian som precis dött i en bilolycka! riktigt läskigt!

• HaltaLotta

Jo tack, o det tänker jag aldrig göra om.....
    Man ska tänka sig för innan man ger sig in på sådana områden som man inte själv behärskar......*brr*.....

Har inte fått reda på nåt läbbigt eller så, men det var obehagligt nog att f¨å kontakt eller vad man nu får......

• Julifru

Har oxå gjort det o fick veta saker som verkligen stämde idag skulle jag aldrig göra om det!

• mitha

usch får rysningar bara jag tänker på det där,,,,:S
    gjorde det ofta när man var yngre u skulle jag ALDRIG göra det om jag så finge betalt,,,,,

kram mitha

• Filur

usch, det är otäckt. Jag gjorde det flera ggr som yngre, nu skulle jag INTE vilja testa. Vi blev skrämda många ggr, vågade inte sova.

• Ead

Yohanna: Vad för andar är det? varför kan man inte få kontakt med "snälla" andar på det sättet?

• Upptagen

Ead: Jodå, man kan få kontakt med "snälla" andar också, men för det mesta är det okunniga utövare och då kan det komma de andar som inte är lika trevliga då de ser sin chans att "komma igenom" eller hur man ska säga det. Jag är lite dålig på att förklara.

Jag har varit med om otrevligheter, bland annat fönster som flygit upp och en gång en deltagare som blev knuffad ner med huvudet i ett stengolv...
    Det var när vi var unga (ja.. jag är väl relativt ung fortfarande.. ) och inte visste vad vi höll på mig.

Har även kört då det har fungerat bra, när det endast har varit seriösa deltagare, och då känns det inte ett dugg obehagligt.

• KarinaL

Ead: När man inte är klar över vem/vad man vill kontakta så kan vilken ande/varelse som helst komma igenom. Du lämnar liksom en kanal öppen och om din intention inte är klar så är det fritt fram för även inte så högt utvecklade andar att ta kontakt med dig.

Det är viktigt att vara koncentrerad och fokuserad när man kontaktar andar av olika slag. Du styr ju vem du vill kommunicera med genom att be att få "prata" med en högt utvecklad ande/guide/skyddsängel, eller vem du nu vill kontakta. Det finns mer seriösa sätt att ta kontakt med "andra sidan" om det är det du är intresserad av.

Kram, Karina

• Mmmajsan

Jag har mest varit med om "xbdaatfr" och sånt. Inget vettigt över huvud taget.

• Jenny86

Har oxå kört anden i glaset i min barndom.. men funkar det verkligen?? Får för mig att nån knuffar på...

• Fru Larzzon

Jag har testat det mkt i yngre dagar men säger som en del andra här att det är inget jag befattar mig med igen.
    Jag har varit med om att "anden" sagt saker som andra inte kunnat styra svaret på..
    Vet en som var med om att glaset lyftes..
    En gång på en skolresa till fjällen skulle vi testa och såklart frågade någon var anden fanns.
    " I spegeln" kom svaret och efter en kort stund ramlade spegeln i hallen ner på golvet..
    Det var obehagligt!!

• VIXIE

Jag har bara negativa erfarenheter av detta ,har inte gjort det på säkert 20 år och det är inget jag kan rekommendera .
    blev rejält skrämd sista gången jag gjorde det. Jag var inte ens med ,satt på sängen i rummet,glaset går utanför kartongen (de satt på golvet) och in under sängen där jag satt ,15 årig som jag var ,blir rädd och springer iväg ska öppna dörren och får en stöt i handen ända ut i ryggen så jag nästan tappar andan. Sov inte själv på flera veckor efter det.
    Kan tillägga att även om jag inte gjorde det själv funkade nästan bara ifall jag eller en annan kille var med i rummet ,vilket var otroligt otäckt.
    vixie

• Mollie

Gjorde det ofta som liten... Men hur var det man gjorde nu? Minnet sviker tyvärr...

• karatelinda

Jag har också varit med om att få ett svar inte många kunde ha vetat. Efter det har jag inte "spelat" det längre. Tyckte det blev lite obehagligt då..
    Tycker inte heller att det är nåt att leka med.. minns att nån sa att präster inte vill prata om den där leken och att man inte ska göra sånt på skoj.. och då fick jag respekt för Anden i glaset.

Svar på tråden Vad har ni varit med om när ni har kört Anden i Glaset?