• Mr Smurf

Funderar på att köpa en Audi A2 TDI

Funderar på att köpa en AUDI A2 TDI 1.2 eller 1.4.

Finns det någon här som har några erfaranheter av den bilen?

Sedan förstår jag inte hur det kan skilja så mycket i pris på
    en svensk A2 och en tysk eller fransk.

En svensk A2:a kan man inte hitta under 100 000:- medans det finns flera tyska och franska A2:or som gått ca 10000 - 15000 mil som de bara begär mellan 35000-60000:- för, vad är det för fel på de bilarna tro?

Har hört att man kan klassa om A2:an till miljöklass 2005 för typ 3000:- stämmer det?

• Svar på tråden Funderar på att köpa en Audi A2 TDI
  • junibarn76

Det är inget fel på de bilarna men du vet väl att importerade ALLTID är billigare! Mycket billigare.

Vi har en Audi S8 vilket iof gör att jag inte kan säga så mycket om A2:an men Audi är generellt grymt bra bilar. Tycker jag iaf.

• LCroft

Har inte heller nån erfarenhet av A2:an. Men har ännu inte kört en Audi som inte skulle vara bra

• pissypopi

Jag har ingen koll på import!
    Men vi har en Audi a4 tdi...

Och jag har alltid varit så negativ mot dieselbilar eftersom jag tyckt de har så hög skatt. Men lät mig övertalas av min man... Och vi tjänar kanske inte pengar men vi går jämt upp mot för tidigare.

Då har vi avbetalning på ca 1000 kronor i månaden. Skatt på 5800 per år...
    Däremot har vi en dieselkostnad på mellan 500-1000 i månaden. Och försäkringen är samma som på tidigare bilen.

Vår förra bil var en Audi 100...

*~~*~~*~~*~~*~~*~~*
  • Mr Smurf

Finns det någon i Västerbotten som har en Audi A2 som man kan få provköra? Har sökt med ljust och lykta efter en men eftersom det endast såldes 2500 A2:or i Sverige så är det inte lätt att hitta någon att provköra så man vet om det är en bil som passar eller inte.

• Albins Farsa

Varför inte köpa en polo sdi/tdi istället, vanligare bil och den kan du öppna huven på.

• K J N

"Varför inte köpa en polo sdi/tdi istället"

Den är tillverkad av vanlig stålplåt och inte aluminium.

A2 är en mycket trevlig bil som varmt rekomenderas om man nu måste köra Audi.

Svar på tråden Funderar på att köpa en Audi A2 TDI