Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: Microlys |Visa alla inlägg
  • Microlys

Minns ni denna sången?

Tänk om allt som händer tecknas ner i hjärtats bok
    som en väv utav legender, som en bild av vår historia
    Om allt du undrar, allt du drömmer, allt som du i hjärtat gömmer
    gick att läsa som en saga, då skulle du förstå
    Ja jag ser att du ler, ler åt barnet som ännu inom dig bor
    Och sagan kan va´ sannare än du tror

• Svar på tråden Minns ni denna sången?
  • Microlys

Ja jag visste att det var från Toffelhjältarna... skulle se om det var fler som mindes! Ååååh Giz tack för länkarna!!!

• Microlys

Kul att det gladde några! Finns förresten en dvd-box nu med det mesta av Ola Ström och Per Dunsö, de som gjorde bl a Toffelhjältarna.

God jul på er!

• Microlys

Vad heter den låten som går såhär då? "Än finns många bittra tårar, än bärs soldaterna bort på bårar, än finns det vapen kvar som sårar......."? Tror att den var ledmotiv till Cozmoz eller Yezzp... Vill hitta texten till den men då måste jag veta titeln. Sidan där jag ska leta har jag ju fått av Giz

• Microlys

Tack PikkuEnkeli

Men det går ju inte att lyssna på låtarna trots att det kommer upp en sådan där "lyssningsruta" om man trycker på de orangea noterna... Synd... snyft!

• Microlys

JO det kom upp en sådan sida, men det fungerade inte när man tryckte på play, hur många gånger man än tryckte... Sambon sa till mig att starta om datorn, och mycket riktigt så fungerade det att lyssna sen! Underbart att höra alla låtarna igen. Synd bara att de gjort om vissa, t ex cozmoz-låten sjöngs ju av Ola och Per tidigare... nu var det massa barn som sjöng. Men det var ganska fint ändå

• Microlys

mamma glad - fast den sången är från Toffelhjältarna. Som sändes 1984, 22 år sedan!!! F-N vad man är gammal!!!
Svar på tråden Minns ni denna sången?