• Microlys

Minns ni denna sången?

Tänk om allt som händer tecknas ner i hjärtats bok
    som en väv utav legender, som en bild av vår historia
    Om allt du undrar, allt du drömmer, allt som du i hjärtat gömmer
    gick att läsa som en saga, då skulle du förstå
    Ja jag ser att du ler, ler åt barnet som ännu inom dig bor
    Och sagan kan va´ sannare än du tror

• Svar på tråden Minns ni denna sången?
  • Jejja2

åh, det var längesen! hade glömt den...

• teijasmamma

jo den kommer man allt ihåg sjöng man ofta i skolan på mellanstadiet på musiktimmen hehe

• älskarlivet81

Lite OT kanske.. Men jag var bästa kompis med Per Dunsös dotter när jag gick i lågstadiet.. Vi gick i samma klass och jag var ofta där hemma..

• slovenly

lyssnar, minns å njuter...=)

• Runguska

Minns att vi brukade sjunga den i kören och jag tyckte såå mycket om den

Mitt liv är som den där säcken frimärken jag inte orkar sortera.
  • Elinore

vart kan man lyssna... det kommer inte upp någon "lyssna" ruta

• MrsJones

Ahhh, njuter. Det var länge sedan man hörde den.

• Det blåa huset

Memorerar och tackar för tipset. Glad Vi sjöng ihop med dem när jag gick i mellanstadiet.

♥Are 19/5 -06 ♥ Julfanatiker
  • Microlys

Vad heter den låten som går såhär då? "Än finns många bittra tårar, än bärs soldaterna bort på bårar, än finns det vapen kvar som sårar......."? Tror att den var ledmotiv till Cozmoz eller Yezzp... Vill hitta texten till den men då måste jag veta titeln. Sidan där jag ska leta har jag ju fått av Giz

• Pikku Enkeli
    Microlys skrev 2006-12-20 20:10:06 följande:
    Vad heter den låten som går såhär då? "Än finns många bittra tårar, än bärs soldaterna bort på bårar, än finns det vapen kvar som sårar......."? Tror att den var ledmotiv till Cozmoz eller Yezzp... Vill hitta texten till den men då måste jag veta titeln. Sidan där jag ska leta har jag ju fått av Giz
    http://solstollarna.se/texter_an_finns_det_nagot_att_langta.htm
    Winners never quit. Quitters never win.
  • Microlys

Tack PikkuEnkeli

Men det går ju inte att lyssna på låtarna trots att det kommer upp en sådan där "lyssningsruta" om man trycker på de orangea noterna... Synd... snyft!

• Pikku Enkeli

Microlys:
    Men om du klickar på länke jag gav dig så kommer väl en sida upp där det finns en lite Windows Media Player? Klicka på play. Jag var tvungen att klicka två gånger på play innan den gick igång.

Winners never quit. Quitters never win.
  • Microlys

JO det kom upp en sådan sida, men det fungerade inte när man tryckte på play, hur många gånger man än tryckte... Sambon sa till mig att starta om datorn, och mycket riktigt så fungerade det att lyssna sen! Underbart att höra alla låtarna igen. Synd bara att de gjort om vissa, t ex cozmoz-låten sjöngs ju av Ola och Per tidigare... nu var det massa barn som sjöng. Men det var ganska fint ändå

• Microlys

mamma glad - fast den sången är från Toffelhjältarna. Som sändes 1984, 22 år sedan!!! F-N vad man är gammal!!!
Svar på tråden Minns ni denna sången?