• vickie76

Ni med två missfall...

jag har haft två som du vet, greta. jag har kollat hormoner och sköldköretl. ej kromoson.
    när de skrapade mig misstänkte de att jag hade en hjärtformad livmoder, med en skiljevägg. en sådan skiljevägg kan innebära ökad risk för mf, och förtidigt födda barn.
    det har nu kollats upp ordentligt med vul och koksalt och igår blev dte klart att det blir operation i feb. enligt läkaren är det ett lätt ingrepp, som han tycker är självklart att man gör om man som i mitt fall haft 2 mf. efteråt ska jag ha samma chans att föda friskt barn som alla er utan skiljevägg.

jag tycker det var ganska skönt att få en orsak till mina mf. och att det går att göra ngt åt det. hoppas att det funkar sen efter operationen..

• vickie76

Greta- Nej dte första var i v6 andra i v9. Även om man har en skiljevägg så funkar det för många att få barn, inte ens alla får mf. Har sett många här på fl som inte verkar ha några problem av sin skiljevägg. Men nu har jag ju uppenbarligen det och då känns det ju jättebra att man tar bort den.

Det är ju lite jobbigt att vänta på op, och sedan måste det nog läka typ en månad. men hellre det än att få mf igen.

Svar på tråden Ni med två missfall...