• Celice

När era hundar åt choklad....

Min lilla voffse lyckades under de 10min jag va borta glufsa i sig 4 sjöfrukter, eftersom de va 52% mörk choklad i ringde jag giftinfo och de tyckte jag skulle åka till veterinären, kom dit försent för att han skulle kunna kräka upp de, de hade redan gått ut i systemet, så nu ligger han på sjukhuset o får dropp o kol, så hoooppppas att han klarar sig utan några större men.
    Vad har ni för erfarenheter av choklad o hundar?
    Några lugnande ord?

Storken beräknas komma 070307
  • Svar på tråden När era hundar åt choklad....
  • Runguska

Mammas och pappas Cockerspaniel åt upp en hel ask alladin. (500 gram) Han blev väldigt dålig i magen men klarade sig tack och lov helt utan men.

Hoppas det går bra för din hund!

Mitt liv är som den där säcken frimärken jag inte orkar sortera.
  • teijasmamma

min hund har ätit choklad många gånger har inte märkt nått på henne jo jag vet att man inte ska ge hundar choklad så vassego o klanka ner på mig. men alla hundar reagerar olika

• wajl

min hund hade vi lämnat i bilen med en stor nyinköpt påse med bara choklad mellan stolarna fram, men det hittade han såklart..
    vi tog salt o hälde ner lite i svalget för att få han att spy sen var det ingen fara...

det var värre när han fick tag på råttgift på bänken hemma innan min mamma skulle lägga ut det.. de va bara att hälla salt o sen iväg till vetten för både kol och k-vitaminspruta och hoppas på att han klara sej! men han lever och mår som en prins i dagens läge..

• erika85

Båda mina hundar har gluffsat i sig choklad nån gång utan att de hänt nåt. Ena hunden (en golden, som är hemsk när de gäller mat o gluffsar i sig allt han kommer över) gluffsa i sig ett stort choklad ägg men hände som sagt inget. hoppas de går bra för din vovve!

• alvaereva

när jag var liten hade vi en hund som åt choklad många gånger (ingen av oss visste att det var farligt). inget hände med honom. han åt iofs typ en bit åt gången och väldigt sällan.

• Runguska

Jag vill förtydliga att mamma och pappa absolut vet om att hundar inte ska ha choklad och att hunden fick tag på asken som var helt ny berodde på att mamma och pappa akut fick åka till sjukhuset med mormor och därför glömde den nyöppnade asken på köksbordet var på han hoppade upp, drog ner asken på golvet och åt upp båda våningarna med choklad.

Mitt liv är som den där säcken frimärken jag inte orkar sortera.
  • wajl

teijasmamma

men du ger väl henne inte choklad med flit?? nej alla hundar reagerar INTE olika..

du kan själv läsa om vad som händer och hur farligt det är för hunden här.

www.giftinformationscentralen.se/article.asp

det står till och med:
    Åtgärd:
    Om du misstänker att din hund ätit farlig mängd choklad eller har symtom, kontakta veterinär eller djursjukhus.

så ja tycker man är ren djurplågare om man ger sin hund choklad med flit!!

• strawberrygirl

Min hund åt kunde glufsa i sig min choklad om jag glömt den nånstans.. det enda som hände var att hon var dålig i magen och vi fick gå ut några extra gånger..

• LiNdA med SaBiNa o JoPPe

Vår hund blev konstig i magen och flåsade och såg ut att må allmänt dåligt.

Och jag anser oxå att det är djurplågeri att med flit ge sin hund choklad.

• teijasmamma

wajl: kalla mig vad du vill.........

Svar på tråden När era hundar åt choklad....