Är min sambo alkoholist?? (långt)
Jag tycker, och har tyckt ett ganska bra tag, att min sambo dricker alldeles för ofta.. Det är inte så att han festar utan han dricker nästan alltid när han är ensam (har hört att detta är ett varningstecken) och det händer i veckorna.. Han jobbar kväll så när han kommer hem sover jag oftast redan, och han är vaken några timmar för att varva ner..det är då han dricker. Vi kan inte ha alkohol hemma för han dricker upp det..som nu har vi några starköl i kylen som blev kvar efter en firmafest i helgen och inatt när han kom hem tog han 2..jag var i Danmark för ett tag sen o då köpte jag en flaska whiskey till honom som tog slut på kanske 2 veckor..utan en enda fest.
Jag tycker verkligen inte om det här och jag har pratat med honom jättemånga gånger, jag har varit förbannad, ledsen, besviken, kaxig mot honom men ingenting hjälper, han lyssnar inte. Han blir bara förbannad tycker bara att jag överdriver och försöker ge sitt drickande en "anledning", t.ex. att det hjälper honom att varva ner (varning?!) och han tycker själv inte att det är så ofta. Men nu är det oftast minst en gång i veckan som det händer. När jag vaknar på morgonen så tål jag inte att vara nära honom för han stinker..jag har ont i magen nästan varje morgon när jag vaknar innan jag "känt" om han druckit eller inte.
Jag har ingen jag vill prata med om det här för han är en sån underbar människa annars och alla älskar honom, så jag vill inte "smutskasta" honom bakom hans rygg..
Jag orkar inte ha det så här längre och jag tycker själv att jag är värd bättre än att slänga bort mitt liv på att tjata på honom när han ändå inte lyssnar. Men vad kan jag göra? Om han själv inte ser sitt problem så kan man väl inget göra?? Har han ens problem eller är det jag som är paranoid??